Pubers op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sidmick, 3 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik vind het ook steeds lastiger worden wat uit te zoeken of te bedenken. Ik hou van zon en heb hetzelfde als jij hebt, een vakantie in NL is voor mij niet echt vakantie. Maar ik merk dat ik zelf ook niet goed bestand ben tegen extreme hitte.

Dus het word nog een zoektocht voor volgend jaar denk ik. Vorig jaar vlogen we naar mallorca en dat vond ik ook wel erg relaxed moet ik zeggen.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Dat smaakt in de zomer net zo goed hoor :D

TinaTeenslipper vindt dit leuk.
  3. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Herkenbaar hoor. Echt een lastige leeftijd.
    Die van mij zijn iets ouder.
    Daarom hebben wij vorig jaar met z’n vieren onze Padi gehaald.
    Zodat we echt met een ‘doel’ op vakantie gaan.
    Daarbij maken we nu graag verre reizen met ze, want ze maken het echt bewust mee.
    En ze kunnen beter relativeren. Dus even doorbijten en je kinderen goed betrekken bij het uitzoeken van de vakanties.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Hier gaat de middelste 9 dagen naar Italië.
    De oudste is degene die het moeilijske kan schakelen op vakantie dus die doen we sowieso geen plezier met vakantie en de jongste die vind het strand aan eigen kust prima :roflmao:.

Saartje33 vindt dit leuk.
  5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Ik zou van te voren wel wat dingen met ze doornemen bv wat ze graag willen doen etc
    De hele dag wat rond een camping hangen zou hier ook niet echt worden gewaardeerd

6. Lola2008

Lola2008 Actief lid

2 jul 2022
    260
    192
    43
    Vrouw
    Mijn puber heeft ook geen aansluiting op de camping helaas. Ze zeurt niet maar zie aan haar dat de verveling toe slaat... haar zusjes zijn 6 en 7 jaar jonger. Wij gaan er veel op uit en ik probeer dan ook echt dingen te zoeken die voor haar leuk zijn. Van de week waren wij naar een overdekte mega grote shopping mall. Hele dag zoet geweest dat is dan prima. Ook andere uitstapjes zijn goed. Wij gaan ongeveer om de dag op pad. Maar op de camping zelf zie ik dat zij zich verveelt. WiFi is hier trouwens ook super slecht!

7. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.206
    1.259
    113
    Centrum België
    Herken het hier eigenlijk niet; 2 meiden van 12 en 14. Ook al knettert het soms tussen hen (oudste kan vrij dominant zijn naar de jongste toe) is het na 5 minuten overgewaaid en spelen ze altijd samen.
    Vakantie met hen is echt een niks-doen-vakantie. Ik kies wel steeds een bestemming uit met vermaak ter plaatse, maw: camping of hotel met leuke zwembaden en glijbanen (liefst aquapark). En af ten toe doen we een bezoekje.

Dit jaar was het Turkije (+45°) en ze hebben zich weer kostelijk vermaakt. Tijdens de middag sloten de glijbanen en dan speelden we samen bv Uno. Ook denksportboekjes, lezen en af en toe gsm (WIFi was heel slecht) vulden mee de tijd op. En s avonds waren de shows in het hotel echt van hoog niveau.

8. Consuminderma

Consuminderma Bekend lid

27 apr 2024
    868
    599
    93
    Dat is de reden dat wij helemaal niet gaan.
    Negen jaar leeftijdsverschil en een hond die niemand wil missen. Oudste zou wel weer naar Parijs willen met een vriendin maar slaat over ivm de spelen.
    Man en ik kunnen sowieso fysiek niet meer alles en we zijn allemaal het liefst gewoon thuis. Zij zouden een camping een hel vinden.
    Zit nu 1 nacht in Avifauna met de jongste maar die had gisterenmiddag om 3 uur al heimwee.:roflmao:
    We maken in verschillende samenstellingen af en toe een dagtripje (en de oudste ook wel alleen) maar zelfs dat hoeft van de jongste niet eens elke week.
    Dit past bij ons en wat anderen daar van vinden interesseert me ook echt helemaal niets.

TinaTeenslipper vindt dit leuk.
  9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier 3 pubers, 2 van ons (16 en 14) en de derde is het vriendje van oudste (16). Jongste heeft ass dus heeft al meer moeite met schakelen en is op de reis hiernaartoe (Bretagne) ongesteld geworden. Dus dat zit lekker mee ;) Wij gaan nooit langer dan een week naar 1 plek, want dan hebben we het zelf vaak ook wel gezien.
    Onze kinderen zijn niet zo van met andere kinderen optrekken, dus zitten altijd met ons. Prima, want thuis moeten wij werken en gaan zij vaak hun eigen gang, dus fijn en gezellig even tijd met elkaar. Hier slapen ze uit, op het gemak ontbijten, boodschappen doen, naar de zee ( zwemmen, skim boarden en krabbetjes, visjes en schelpen zoeken), gisteravond bingo gedaan (gewoon in ons eigen huisje) hadden alles mee. Gisteravond zijn we in de avond ook nog naar de zee geweest.
    Vandaag gaan we even het dorpje in, daarna wat boodschappen doen en naar het zwembad en/of de zee. Vanavond gaan we bij de zee de zonsondergang kijken.
    Morgen wordt er regen voorspeld, dus beetje hangen en spelletjes doen denk ik.
    Woensdag denk ik naar een krokodillen en reptielenfarm en daarna naar le Mont Saint Michel.
    Ze wilden nog naar een inflatable waterpark, er zit er eentje op een half uur rijden dus dat gaan we misschien donderdag doen. Er is ook nog een mooie wandeling naar een ander strandje dus misschien ook op donderdag doen.
    Vrijdag ook weer regen voorspeld, dus beetje chillen, misschien ergens shoppen.
    Zaterdag is onze laatste volle dag hier en ik denk dat we dan naar het zwembad en het strand gaan.
    Zondag naar een hotel bij Parijs en maandag Parijs in. Dan weer een hotel en dinsdag naar de dierentuin Pairi Daiza. Eind van de dag weer naar huis.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook vakantie met een stel pubers en deels heel herkenbaar wat hier geschreven wordt.

Wij hebben dit jaar voor het eerst echt meer rekening met hun wensen gehouden en veel meer overlegd dan in andere jaren. Het is toch wel een beetje schipperen. Zij vinden dagen op een camping rondhangen en alleen een beetje zwemmen en op hun telefoon zitten prima. Ik ben dat na 1 dag spuugzat en word daar heel chagrijnig van. Wij zijn met een camper dus we kunnen alleen maar allemaal samen weg. Normaal trekken we constant verder en doen we onderweg leuke uitstapjes, Dit jaar zijn we vaak wat langer op 1 plek gebleven en ook een paar keer met het ov maar een stad gegaan of zo. Dat vinden zij ook leuk. Maar ook waar wij waren was het ontzettend heet en daardoor konden we ook niet altijd veel ondernemen. Pas de laatste paar dagen toen we eindelijk in de bergen waren knapte iedereen een beetje op qua humeur.
    Volgens mij hebben de kinderen op zich wel een leuke vakantie gehad, ik vind het zelf wat minder, door de hitte en de saaiheid.
    Ik heb ze niet echt gehoord over vrienden van thuis missen, die n trouwens ook allemaal op vakantie.

We zijn nu langzaam op weg naar huis, vandaag nog een dagje naar een stad onderweg en hopelijk nog een paar leuke plekken.

11. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Waar zitten jullie in Kroatië? Wij willen volgend jaar ook graag naar Kroatië maar zien er wel tegenop dat het daar zo ontzettend warm kan zijn.

OT: hier eigenlijk geen problemen met de pubers. Scheelt ook dat zij niet zoveel behoefte hebben aan contact met andere kinderen op vakantie. Gelukkig kunnen zij zich prima vermaken met ons en met wat wij willen doen, in samenspraak met hen.

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Ik zou zelf ook niet 3 weken in de hitte op een camping hoeven hangen hoor. Niet ieder kind is blij met animatie (hoe leuk ook). Die van mij vermaken zichzelf maar van animatie hoeven ze niets te hebben. Misschien een idee om volgend ǰaar minder lang te gaan? Of meer afwisseling. Wij doen vaak op de heenweg of terugweg een stedentrip, pretpark of combinatie van 2 verschillende landen. Dan kan je combineren met Oostenrijk bijvoorbeeld. Veel minder heet en leuke sportieve of spannende activiteiten voor oudere kinderen en tieners te doen (klimmen, abseilen, kano, mountainbike).

Daarnaast ken ik genoeg tieners van 17 of 18 die niet meer meegaan. Die gaan werken in de zomer of zelf op vakantie met vrienden. Buurjongen gaat hier een week met ouders en reist dan zelfstandig door naar vriend die met ouders elders vakantie heeft.

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.889
    113
    Vrouw
    Haha mijn broer op die leeftijd wou ook alleen maar sport kijken op tv, en echt niet mee naar die stomme stenen gaan kijken. Menhirs en dergelijke, in Bretagne. We lachen er nu nog soms mee 10 jaar later ;) topfoto's ook van die vakantie, een puber die ergens achteraan loopt met een gezicht op onweer.

14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Wij zitten nu in Istrie, halverwege de westkust op een camping aan zee. We zijn 5x in Istrie geweest (juli/augustus) en onze ervaring is dat het er ongeveer 30 graden is, met af en toe een uitschieter van een paar graden warmer of kouder. 3 jaar geleden is het wel een paar dagen rond de 35-36 graden geweest, maar dat is een uitzondering. Behalve dit jaar valt er ook regelmatig een flinke bui. Istrie is dan ook heel groen.
    Het is dus wel warm en meestal stabiel zonnig weer, maar niet zo heet als Zuid-Frankrijk of Noord-Spanje. Scheelt ook veel dat er aan de zee geen zandstranden zijn, want dat is (vind ik) veel heter dan de grind/rotsstranden van Istrie.
    Maar goed, overdag is het wel te heet voor uitstapjes die niks met water te maken hebben. Het is er vroeg donker, dus het koelt wel redelijk af in de avond/nacht.
    Via istramet.hr kun je het weer in de gaten houden. Bovenin kun je op plaats zoeken. Is de meest betrouwbare weersite voor Istrie.

15. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Bedankt, ook voor de tip van de weersite. En 30 graden is nog steeds warm, maar wel een beetje de grens. We zaten vorige week een paar dagen aan het Gardameer en hadden op een gegeven moment 37 graden (alhoewel de weersite zei dat het 32 was). Dat was echt te warm om ook maar iets te doen.

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze twee pubers willen geen contact met andere pubers op vakantie. Wij doen veel met z'n vieren, zwemmen, spelletjes, terrasje pakken, soms een uitje.
    De kinderen zitten verder veel op hun telefoon hun snapreeksen bij te houden en klagen over de wifi. Soms kijken ze een serie op onze telefoon of gaan tekenen/kleuren. Een enkele keer gaan ze samen nog naar de grote speeltuin. Hoewel het nu lijkt alsof het allemaal heel ontspannen gaat, hebben ze dagelijks ook momenten dat ze elkaar afsnauwen, meestal door vermoeidheid.

17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.003
    14.667
    113
    Vrouw
    Wij zijn net terug van een weekje in de ardennen. In het weekend was dochter (23)er tot zondagavond. Oudste dochter en schoonzoon bleven tot dinsdagochtend. De laatste dagen waren we met de jongste 3 jongens. (8, 12 en 16 jaar)
    We hebben ons prima vermaakt. Elke dag gaan we erop uit. We houden ook echt rekening met wat de kinderen willen. Zoon van 16 heeft echt een enorme heel aan slenteren door een stadje, vind een kasteel ook stom, maar is daar wel mee naartoe geweest. Zoon van 12 zou wel elke dag een kasteel willen bezoeken.
    Naast het kasteel bezoeken hebben we daar in de omgeving een wandeltocht gemaakt en dat vinden ze alledrie weer leuk.

Ik zou een dag bij het huisje met een boek heerlijk vinden, maar daar worden de kinderen niet blij van, dus dat doen we niet.
    Wij zitten ook nooit op een vakantiepark of camping, gewoon een particulier vakantiehuis zonder verdere faciliteiten erbij. Dus we moeten ook wel actiever zijn om ons te vermaken.

Deel Deze Pagina