Wat kan je er aandoen?ik ben woedend....

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by stral, Jul 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stral

stral Actief lid

Jul 6, 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er iets als politie maar dan voor kinderen?Blijk te zijn dat kinderen van 10-12-14 kunnen alles doen en ze krijgen niets voor.
    Wij hebben grote speelplein.Maar meiden worden vaak lastig gevallen door jongens.Die kunnen schelden,slaan en gewoon brutaal doen.Ze hebben geen respect voor niemand.Ik voel mij krachteloos omdat ik kAN MIJN KINDEREN NIET BESCHERMEN.Ze schelden volwassene uit.Geven grote mond en liegen van hier tot tokio.
    Vandaag heb ik een gepakt toen die belde aan de deur en rende weg.Was boos omdat gisteren avond het duurde echt paar uur .Bellen en rennen.ok.kinderen ....Maar als ze blijven door gaan word ik al boos.Heb ik erg hard aangesproken.Alleen aangesproken.
    Nu heb ik moeder aan de deur met die kind die zegt dat ik heb hem geslagen.Hij liegt en zijn vriend ook.Maar ze zeggen dat ik heb helemaal geschud en geslagen.Hij durft in mijn ogen niet kijken maar blijft liegen.En moeder geloof hem.Met moeder valt ook niet te praten.Alleen maar schreeuwen dat niemand mag aan haar zoon te komen.Maar dat willen wij allemaal niet.Verder wil ze niets horen.
    Dus mijn vraag.Waar moet ik naar toe om vragen advies.Ik mag helemaal niets doen tegen kinderen(en doe ik ook niet) maar ze kunnen alles en liegen nog ook.Alles wat ik wil dat mijn kinderen spelen op de plein en die wie ze lastig vallen worden gecontroleerd.Het moet toch iets zijn tegen zo kinderen?Moet ik echt verhuizen om 2-3 asociale kopen.Dat zal toch niet.

Sorry voor mijn taal.Ik hoop het is duidelijk geschreven.

2. tmnkooijmans

tmnkooijmans Niet meer actief

Hoi,

Jeetje.... Wat een verhaal.
    Mischien wijkagent?

Groetjes Lisette
    Mama van Thijmen,Maryl,Noa Lynn en Carlijne

3. stral

stral Actief lid

Jul 6, 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is wel een idee.
    Maar gaat die echt iets doen?
    Gisteren heeft een jongen een aansteker achter mijn dochters rug aangestoken.Bijna bij haar haar.Gelukkig dat ze snel zag het en rende weg.Lijkt niets bijzonders voor politie.Maar voor mij.......ik wil zijn oren afrukken.....:$En als je aan hem zegt dat het kan slecht aflopen of dat dat gevaarlijk is lacht die jou gewoon uit.10 jaar jongen.En ik mag niets doen.:(

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    een wijkagent lijkt mij inderdaad een goed idee.

Misschien is het een tip om het groepje eens te filmen en dit aan de ouders te laten zien.
    Zo MOETEN ze je verhaal wel geloven.

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit is wel een goede tip ja, dat zou ik ook doen. Maar ik zou denk ik wel eerst contact opzoeken met de wijkagent.

Ik kan mij echt voorstellen dat je zo kwaad bent, mijn handen zouden ook gigantisch jeuken van dit soort etters.

6. stral

stral Actief lid

Jul 6, 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar filmen werkt niet.Ze zijn echte schijters.Als ik aankom zijn ze als kleine valse hondjes met grote mond.niet bijten maar blafen .
    En als ik bij meiden ben dan komen ze niet.Maar ik kan niet hele tijd buiten bewaken.En als ze iets doen(zo als hele tijd aan de deur bellen) dan kan ik dat ook niet filmen.Ze rennen weg.Maar ik zal het over denken als het weer iets is.Of hun gesprekken opnemen.Dat conflicten gebeuren bij ons nu vaak.Maar lijk dat ik ben de enige die zorgen maakt.Ik zie nooit andere moeders optreden tegen hun.Maar ik weet dat meerdere kinderen klagen en huilen.Ik wil geen oorlog.Maar hun mentaliteit is gelijk bedreigen en zeggen wat ze gaan doen.En niet rustig praten. Soms kan je niet eens woord tussen zetten.:(

7. tmnkooijmans

tmnkooijmans Niet meer actief

Ik heb geen idee of die iets gaat doen,maar proberen kan altijd.
    Dat is inderdaad echt niet normaal wat die gasten allemaal doen...:$
    Naar de ouders gaan kan niet wat die jongens liegen alleen maar..
    Wijk agent zou ik wel proberen!

Groetjes Lisette
    Mama van Thijmen,Maryl,Noa Lynn en Carlijne

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,017
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Dit is typisch een klus voor de wijkagent. Houd er wel rekening mee dat hij ze eerst een aantal keer zal moeten betrappen, voordat hij (of zij) echt iets kan doen. Maar zolang je de politie niet vertelt wat er speelt, kunnen ze er zeker niks aan doen!

9. stral

stral Actief lid

Jul 6, 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok.Bedankt.Nu weet ik waar ik naar toe moet.Allemaal bedankt.

10. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou ook de wijkagent inschakelen.
    Of je man eens een hartig, hard woordje met ze laten praten.

11. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Jee wat een streken zeg. Je zou ze toch...! Schakel de wijkpolitie in zodat hij een oogje in het zijl kan houden, dit kunnen ze niet weigeren. Ik werk zelf bij de politie (wel niet als politieagente) maar ik weet er in ieder geval genoeg vanaf. Desnoods bellen met 0900-8844 en vertellen dat er 3 jongens de kids lastig vallen. Binnen een half uur moeten ze actie ondernemen. Desnoods bellen er meerdere ouders, dan heeft het nog meer effect. Zeker met de oudste kunnen ze wel wat mee. Ze zullen misschien bij halt terecht komen (als het echt de spuigaten uitloopt). Die van 14 daar kunnen ze echt wel wat mee.

12. Tamio

Tamio Niet meer actief

Idd, kan vanaf 12 jaar toch?

13. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Ja! Vanaf 12 jaar kan men er iets mee.

Stral, Ik begrijp uit je reactie en je schrijven dat je niet uit Nederland komt?

14. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Politie bellen, het is onzin dat ze niet gestraft kunnen worden. Vanaf 12 jaar kan je er zeker iets mee. Ik weet ook niet zeker of je in Nederland woont maar de politie komt hier gewoon voor jeugdoverlast. Is het niet strafrechtelijk dan kan er eventueel nog iets in de richting van jeugdzorg gedacht worden. Nogmaals gewoon bellen!

Share This Page