Dag dames, Ik zit even in de stress.. 19 Weken zwanger nu. Vorige week pasta gegeten met daaroverheen zelf geraspte Parmezaanse kaas. Sinds afgelopen zondag/maandag erg verkouden/grieperig. En nu zie ik net ineens dat de Parmezaanse kaas van rauwe melk gemaakt is... Shit, lees ik op internet allemaal spookverhalen van kans op miskraam en vroeggeboorte etc. En dat de verschijnselen griepachtige zijn. Verloskundige gebeld. Juist eentje in dienst die ik niet zo prettig vind en niet helemaal vertrouw. Zij zegt dat ik me er geen zorgen over hoef te maken en ik dan andere symptomen dan griepsymptomen zou hebben.. Zucht, ik vind zwanger zijn nog niet zo makkelijk om heel eerlijk te zijn.
Harde kazen mogen gewoon, dus niks om je druk over te maken. Griep en verkoudheid heerst als een gek.
Dank je Fristi. Ja mijn vriend was de paar dagen voor ik ziek werd erg verkouden, dus voordat ik deze kaas ontdekte dacht ik ook gewoon door hem aangestoken te zijn. Nu maak ik me toch wat zorgen, maar hopelijk is dat idd niet nodig!
Verkoudheid is bij een zwangere vrouw ook nog eens heftiger dan als je niet zwanger bent. Niet meer druk om maken hoor, gewoon je verkoudheid uitzieken.
Verkouden van kaas...... Je hormonen nemen een loopje met je.... Er is heus niets aan de hand en je mag die kaas gewoon eten hoor... Zoals alle andere kazen uit de supermarkt. Er moet specifiek au lait cru op staan als je het niet mag eten
Je kan er niets meer aan doen. Ik had vorige zwangerschap met jouw termijn rauwe vis gegeten, ik was ook helemaal in paniek. Maar ik kon er ook niets meer aan veranderen... Is goed afgelopen. En ik denk dat, ondanks dat je die vk niet aardig vindt, dat ze wel weet waar 't over gaat. Je neemt het alleen moeilijker van d'r aan omdat je d'r niet mag en dat snap ik wel
Euhhh parmezaanse kaas is een harde kaas en mag je dus wel eten! Relax, ook als je iets eet wat misschien niet mocht, dan nog is de kans niet groot dat je er meteen iets van oploopt hoor! Gewoon een aankomend griepje dus
Haha bedankt meiden! Biny, Het is helaas wel meer dan enkel een verkoudheid. Bij mijn vriend was het alleen een verkoudheid. Bij mij doorgezet naar griep, inclusief keelpijn, hoofdpijn, spierpijn etcetc. En ja er stond dus specifiek op deze kaas vermeld dat het gemaakt is van rauwe melk. Een kaasje van de versafdeling. Maar jullie hebben me gerustgesteld, dus thanks! En ik ga maar eens even stomen boven een bak water met een stoomcapsuletje.