Hallo! Afgelopen week zijn we voor het eerst met onze kleine man, al weer ruim 7 maanden oud, gaan zwemmen in een subtropisch zwemparadijs, en hij vond het geweldig! Nu is er in mijn omgeving alleen een buitenzwembad te vinden, maar nu vraag ik me af wat nu voor mijn zoontje een geschikte temperatuur van de lucht zou zijn om te gaan zwemmen? Het is vandaag bv 20 graden maar moet er zelf niet aan denken om in mijn badpak rond te huppelen.. Dus wanneer gaan jullie naar een buitenzwembad? Ik heb geen tuin en een mini balkon dus een eigen zwembadje is geen optie
Hoi, Ons kereltje is ook 7 maanden oud en is ga pas naar een zwembad als het zo warm is dat ik ook liever in een bikini rondloop. En als het in de schaduw ook nog warm genoeg is zodat hij lekker onder een parasol kan blijven liggen. Ga ik er wel vanuit dat je hem ook alleen een zwembroeken of alleen rompertje aantrekt hè. Als het iets koeler is kun je hem natuurlijk gewoon wat meer kleertjes aantrekken
Wij gaan naar het strand ipv naar het zwembad maar als ik ook met haar wil zwemmen dan moet het wel echt warm zijn, 25°c of warmer. Het water is anders zo ijskoud! Ook in zwembaden vind ik het meestal zoooo koud. Al wordt een peuterbadje wel sneller warm natuurlijk dan een 25 meter bad.
ik vind het met zwemmen altijd juist kouder aanvoelen als het buiten erg warm is....dan is het water in vergelijk juist zo koud. wij zijn vorig jaar toen zl 6mnden was wel naar een buiten bad geweest, maar het water was echt snel te koud.