Ik moet voor scouting een soort van pubquiz maken met opdrachten in de zin van crazy 88. Nu is het zo dat de leeftijd van de kinderen heel erg uiteen ligt. Van 6 tot 17 jaar. Ik heb zoiets al eerder gedaan maar ben daardoor een beetje uitgeput in mijn inspiratie. Hebben jullie leuke vragen en of opdrachten? Vorige keer had ik opdrachten van : tik met je tenen deze tekst op je telefoon . En bij de kleintjes bijvoorbeeld dat ze een dier na moeten doen .
Leg zoveel mogelijk knopen binnen 30 sec. Hoeveel soorten ...... kun jij op noemen. Verder lukt het mij niet
Ik kende crazy88 niet maar als ik google kom ik ontzettend veel mogelijke opdrachten tegen. Een van de eerste hits is van de scouting zelf. Kom je daar niet verder mee?
- beschuit fluiten - zo lang mogelijk hinkelen - een gedichtje maken en dit voordragen - proberen een handstand te maken - wedstrijdje met teamgenoot op de rug - zo veel mogelijk kleuren opzeggen - zo veel mogelijk landen opzeggen - foto's maken met vijf brillen van voorbijgangers - een voorbijganger ten huwelijk vragen en dit filmen Dit soort dingen?
Dat laatste zou ik mij niet voor laten lenen maar zou ook absoluut nie twillen dat mijn kind in die leeftijdscategorie zoiets zou (moeten) doen.
Zo veel mogelijk dingen van een bepaalde kleur verzamelen in 2 minuten? Vragen over muziek, maak het liedje af, een bekende dieren ronde (woezel en pip, iets uit paw patrol, red panda etc). Uit welke film komt het liedje in een Disney variant. Dan kan je het een beetje verdelen over de leeftijden
Zo snel mogelijk blikje knakworst leegeten Sap van knakworsten drinken Boodschappenkarretjes race Bokspringen bij een onbekende Kledingstukken ruilen Liedje gorchelen