Puck?

Discussion in 'Babynamen' started by vlinderke, Jan 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind het eerder een dierennaam of een poppennaam dan een mensennaam, sorry. Ik vind het totaal niet klinken als een man of vrouw 'Puck' heet.

Dat 'puck' ook een 'bij ijshockey gebruikte rubberschijf' is, maakt het er voor mij niet beter op. En het rijmt ook nog op 'fuck' inderdaad :p

Sorry, maar ik vind de naam dus van alle kanten niet mooi...

2. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Vreselijke naam!

3. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0

4. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland

5. Tess00

Tess00 Actief lid

Jul 12, 2011
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Michelle: Zo valt er bij elke naam wat te bedenken...ik heb daar namelijk nog geen moment aan gedacht bij de naam Puck.

Maar zo heeft ieder zijn eigen mening en associatie bij een naam..
    Ik ben bijvoorbeeld helemaal klaar met de 'standaard' namen waar we er al duizenden van rond hebben lopen..

6. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    ik vind puck niet leuk, maar dat komt omdat ik een heel naar iemand ken die zo heet.

Daarnaast vraag ik me af he lang iemand gepest word als ie dan pukkels heeft in de pubertijd..."hee pukkel!"

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

persoonlijk niet zo

8. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

Feb 25, 2011
    1,803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Ik ben er niet zo kapot van, maar ik hang namen ook aan kinderen en volwassenen die ik ken. De Puck die ik ken is een jongetje wat ik graag een keer achter het behang zou willen plakken.

Maar ja wat een ander zegt daar gaat het eigenlijk niet om. Jullie moeten het mooi vinden. Als iedereen hetzelfde mooi vind wordt het allemaal vanhetzelfde lijkt me ook niks haha

9. Daro

Daro Fanatiek lid

Aug 1, 2010
    2,548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik vind het helemaal niks, heb echt associaties met een hockeypuck, met pukkels, met een snotje (purk) en met pluk van de petteflet. Allemaal niet echt positief, alhoewel pluk van de petteflet wel leuk is :)

Maar als jullie het een leuke naam vinden, gewoon doen! Er zullen ook genoeg mensen zijn die de namen van onze zoons niet mooi vinden.

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

11. Eos

Eos Actief lid

Jun 22, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!
    Ik persoonlijk vind Puck geen serieuze voornaam, sorry! Er zijn namen die de ene leuk vindt en de andere verschrikkelijk, maar dat is gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. Neem b.v. Julia of Daan - de ene vindt het mooi, de andere niet - maar niemand zou zeggen dat Julia of Daan als naam niet kunnen. Ik kan niet beoordelen, of Puck echt absoluut niet kan, maar ik vind hem wel op het randje...
    Er zijn b.v. veel namen die ik persoonlijk weliswaar niet mooi vind, maar die op zich wel kunnen en ook gewone namen zijn (ook zijn ze niets voor mij). Maar er zijn ook namen, waarbij ik denk: zo zou ik echt niet willen heten; en Puck is naar mijn mening niet echt een serieuze voornaam. Aan een baby of kleine kind kan het misschien nog schattig zijn (als troetelnaam), maar een volwassene vrouw die Puck heet? Kan ik me niet voorstellen... en je bent immers de meeste tijd van je leven volwassen... Er zijn zo veel andere mooie namen! MAAR dat is mijn opinie en misschien is het ook alleen een kwestie van wennen?

Volgens NVB (Meertens Instituut Voornamen Databank) betekent Puck dit:
    PUCK: Engels vleiwoord: 'kabouter, rakker'. Oorspr. is het de naam van een kabouterachtig wezen, dat men ook vindt in Shakespeare's 'Midsummer Night's Dream'. Vgl. Nederlands 'schelm, kleine boef' als liefkozende benaming voor kleine kinderen; ook puk en ukkepuk.

Groetjes,
    Eos

12. mikos

mikos Bekend lid

Dec 7, 2010
    944
    0
    0
    mijn lievelings smeerkaas heet Puck :D ik dacht meteen van heey nog een liefhebber ervan haha. Maar ik vind het wel wat schattigs hebben hoor als naam, alleen dat het ruimt op f*ck is wel wat minder voor later

13. Ann Lee

Ann Lee Lid

Apr 25, 2011
    91
    0
    0
    Noord-Holland
    Jawel hoor ook leuk als je ouder bent!

14. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

Jan 20, 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het echt verschrikkelijk.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Heel leuke naam!

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind het geen leuke naam.

17. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0
    Onwijs bedankt voor al jullie reacties! Heel opvallend dat het zo uit een loopt. Ik vind het heel verhelderend om allemaal te lezen. Gelukkig hebben we nog even.
    Puck is overigens in veel delen van de UK een heel gebruikelijke meisjes naam.

Reacties blijven natuurlijk welkom!:D

18. vlinderke

vlinderke Bekend lid

Dec 16, 2009
    763
    0
    0
    @ Mikos: Ha ha ha, nee hoor, hier geen liefhebber, ha ha ha..

19. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    3,108
    0
    36
    Ik ken een vrouw die zo heet, hartstikke leuk naam voor een meisje en vrouw, is mijn mening!

20. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Mijn dochter heet Puk.. en ik vind het een heel leuke naam.. heb het altijd al leuke naam gevonden, ook als ze volwassen zijn :)

Share This Page