Puck?

Discussie in 'Babynamen' gestart door vlinderke, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Leuk!
    Lief, maar toch ook erg stoer!

Weleens de serie Verborgen Gebreken gezien op net5? Een van de volwassen personages heet Puck.

2. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Nee, ken ik niet, maar ga nu wel even opzoek (nieuwsgierig :p)

3. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Nee, sorry.. vind het een verschrikkelijke naam. :) Vind het niet echt een voornaam.. Eerder een naam voor een kat ofzo. :)

4. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Mijn vriend stelde voor toen ik zwanger was om de kleine Puck te noemen. Wij kennen niemand die zo heet en met wat navraag in de omgeving vond iedereen het heel raar en konden ze er niet aan wennen.

Het is uiteindelijk Max geworden. Mocht er ooit een tweede komen gaan we opnieuw denken over de naam Puck. Ik blijf het zelf namelijk een hele leuke naam vinden.

En ik ben van mening dat het mee groeit met het kind. Als het kind 36 is heeft iedereen het al zo vaak gezegd dat het net zo normaal is als Emma of Jan.

5. vlinderke

vlinderke Bekend lid

16 dec 2009
    763
    0
    0
    Wat onwijs grappig: onze 1e zoon heet Max :D

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb de reacties niet gelezen (dus ik weet niet of ts zelf nog wat gezegd heeft erover) maar zelf vind ik het niets. Mn man had een collega die zo heette, maar ik bleef/blijf het een vreemde naam vinden voor een volwassen vrouw.

7. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind het niet mooi.
    De klank niet en de letters niet.

En mijn associaties: Pietje Puk en 'puke' (kotsen in het Engels).

8. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Vreselijk.

9. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik vind het zelf geen leuke naam maar dat komt omdat ik op mijn werk een werkmethode heb waarbij we met een vervelende pop werken die Puk heet!

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Tjah, dit dus..:).
    Overigens vind ik de naam voor zowel een kind als een volwassene helemaal niks..

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Heel leuk en stoer!

Sowieso leuker dan al die standaardnamen zoals nova, emma, of eva. Ik vind ; hoe aparter hoe leuker. Bij Puck denk ik aan een eigenwijs, stoer, spontaan meisje ;)

Deel Deze Pagina