Niet meer doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arevinol, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vanaf 4 weken oud sliep Vera al door. Ik maakte haar wel altijd nog wakker voor een voeding (BV) rond 0:00u en dan sliep ze door tot een uur of 7. Iedere nacht!

Toen ze ongeveer 15 weken oud was, wilde ik proberen de laatste voeding weg te laten. Die nacht kwam ze om 4:00u 8), dus geen succes. Vanaf die dag slaapt ze niet meer door! Af en toe nog een keer een nachtje wel, maar meestal komt ze minstens 1x, soms zelfs 2x per nacht. 2 weken geleden sliep ze opeens 3 dagen achter elkaar weer door, maar daarna was t weer gedaan. :(

Als ze wakker wordt, gaat ze huilen. Ik wacht meestal even af of t ophoudt, maar dat gebeurt niet. Ze ligt nog bij ons op de kamer, dus ik laat t niet te lang duren, anders wordt mijn vriend ook wakker en die moet toch weer werken.
    Verder is het iedere dag een andere tijd dat ze wakker wordt. 2 dagen 5u, dan 3u, dan 2u, dan weer 4u... Er is geen touw aan vast te knopen. Soms maak ik haar nog wakker voor een voeding om 0u, maar dit lijkt ook niet veel (meer) uit te maken.

Ik ga als ze 's nachts komt, altijd maar voeden. Dat is de makkelijkste oplossing, die altijd werkt. Soms drinkt ze lang, echt een hele voeding, maar vaak is het maar eventjes en dan valt ze weer in slaap.
    Volgens mij heeft ze het dus eigenlijk niet nodig...

Een speentje werkt - helaas - niet. Die spuugt ze altijd weer direct uit. Ze wil m dan wel weer, dus begint weer te huilen, maar blijft hem uitspugen.

Ik had zelf t idee dat t door het '19 weken sprongetje' komt dat ze (hopelijk tijdelijk) niet meer doorslaapt. Maar ik vind t nu wel heel erg lang duren!
    Gisteren had ze na de nachtvoeding ook opeens een poepluier en vannacht weer. Ik ben nu wel een beetje bang geworden dat haar lichaam zich heeft ingesteld op de nachtvoeding. Eerst had ze nooit 's nachts een poepluier, maar altijd 2x 's ochtends en 1x 's avonds...

Help!!! :p

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier een beetje hetzelfde verhaal: rond die 4 maanden ging ze 's nachts ineens slechter slapen, zich vaker melden voor een voeding, terwijl ze het tot die tijd eigenlijk gedaan had op 1 voeding 's nachts.
    Ik hoop voor je dat het bij jullie wel overgaat, hier zijn de nachten dramatisch gebleven, (maar we gingen hier ook van 1 voeding, naar 3-4 per nacht :(). En nu we momenteel midden in de tandendrama's zitten en de voortandjes al ruim 4 weken bezig zijn met doorkomen, denk ik dat ze destijds ook al last van de ondertandjes heeft gehad, (die kwamen door met 5 mnd).
    Ook hier trouwens ineens 's nachts poepluiers vanaf die periode. Had Thirza dus ook nooit.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ojeee... dat klinkt niet best!

Het moet toch te doorbreken zijn, want volgens mij heeft ze verder nergens last van en kán ze het wel...

4. raspberry

Ja, dat denk ik ook steeds... :( Wil niet zeggen dat het bij jullie hetzelfde zal gaan als hier, maar ik heb hier in eerste instantie gedacht: ze moet overdag beter drinken, dan gaat ze beter slapen. En dat scheelde ook wel, maar momenteel drinkt ze overdag EN 's nachts gewoon veel en heeft dus blijkbaar de voedingen 's nachts ook nodig.
    Ik loop hier nu toch te denken om te kijken wat er gebeurt als ik "de kraan dichtgooi" 's nachts. Eerst bijvoorbeeld eens tussen 2 en 5, dan tussen 1 en 5, en dan steeds verder uitbreiden... Vannacht weer een dramanacht gehad, dus ik denk dat ik komende nacht maar eens ga proberen of ik haar toch niet in slaap kan krijgen zonder voeden. Manlief is met z'n werk een weekend weg, dus niemand die er verder wakker van zal liggen.
    Ben dan wel benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Wij kregen hier ong. twee weken geleden hetzelfde probleem. Tijl sliep altijd door maar toen opeens kwam hij 's nachts weer, we kregen hem dan wel stil met een aai en een speen maar toch werd 'ie twee, drie keer per nacht wakker. Op advies van het cb hebben we toen de laatste fles (van 11 uur) eraf gehaald, we moesten hem daar ook altijd voor wakker maken. Ook doen we in de fles van 7 uur nu twee scheppen rijstebloem en dit schijnt te werken, we doen het pas zo vanaf afgelopen weekend maar tot nu toe gaat het beter!

6. raspberry

@Lisabeth: we geven hier bv... :) Werkt niet helemaal zoals bij de nesquick-koe ooit op de reclame: lepel zooi naar binnen gooien, roeren en er komt pap uit... (was het maar waar trouwens ;)).

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hahaha Rozemarijke, komt er bij jou geen pap uit dan? :D;)
    Gebruik je trouwens helemaal geen pap? Omdat Thirza al 7 maanden is...

Lisabeth: Niet bij alle kindjes werkt rijstebloempap met doorslapen. Gelukkig hier wel ;) Maka wil geen bijvoeding geven tot haar dochtertje 6 maanden is, dus het is helaas geen oplossing.

maka: Ik denk dat Vera het wel lekker vindt om 's nachts bij mama te kroelen. Het is natuurlijk heel vertrouwd, want ze doet al maanden niets anders. Ik denk niet echt dat het is omdat ze honger heeft. Je zou kunnen proberen om er 's nachts mee te stoppen en dan een week lang volhouden bijvoorbeeld. Maar dan zit je wel met het huilen, dan zou je haar moeten laten huilen en dat wilde je geloof ik niet, toch?
    de 19 weken sprong schijnt wel heel heftig te zijn met 's nachts komen enzo, dus misschien dat het toch een keertje overgaat. Maar tegen die tijd zit je in de 6 maandensprong en volgens mij komen ze daar nooit meer uit :p
    Lastig hoor!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Thanx voor de opbeurende woorden Uk!!! Hahaaa :D
    Maar volgens mij is de sprong verder wel voorbij nu, alleen heeft Vera nog niet door dat ze dan ook gewoon weer mag gaan doorslapen ;)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    fase..
    sprong..

10. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mag ik vragen wat het principe van die sprongen nou in houd?
    Ik lees hier heel vaak dat een kindje even een tijdje dwars/jengelig is en dan word driftig opgezocht van welke sprong dat komt, waar is de tijd gebleven dat kindjes gewoon dwars/jengelig waren omdat het baby's zijn? ;):(

11. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Het principe van sprongen houdt in dat baby's dwars/jengelig zijn omdat het baby's zijn van een bepaald aantal weken, en iedere baby is hetzelfde en heeft die periodes op dezelfde momenten. ;)

Ben er ook een beetje sceptisch over, maar af en toe weet je het even niet meer en dan is het makkelijk/herkenbaar om te zien dat je baby precies rond de leeftijd voor een bepaald sprongetje zit.....

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Oke en dan kun je dus in principe een beetje in je hoofd houden dat het niet iets vreemds of ernstigs is maar gewoon een sprongetje?

13. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ja zoiets. :) Ik vind het een beetje ver gezocht wat de schrijvers van Oei ik groei beweren, dat is namelijk dat bij ieder kind de ontwikkeling met sprongen gaat. Dus tijdens zo sprong leren ze opeens een heleboel bij, en vaak groeien ze dan geloof ik ook nog eens. Ieder kind is anders en ik geloof niet dat ze precies met 20 weken zus en zo leren.

Maar wat ik wel geloof is hun idee dat wanneer kindjes (op het punt staan) dingen bij (te) leren, de wereld groter en dus enger wordt en (zoals de schrijvers het zeggen) de wereld die bekend was opeens onder hun voeten weg zakt. Dan willen ze dus opeens alleen nog vertrouwd bij mama zijn en worden ze "lastig" (slapen en eten bijv. slecht en willen de hele dag en soms nacht vastgehouden worden).

Deel Deze Pagina