Infant swimming resource

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Summer2012, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik kwam laatst een filmpje tegen op FB over Infant Swimming Resource Infant Swim Self Rescue™ Survival Swimming Lessons - ISR Lessons

Het is een training voor kinderen van 0 tot 6 jaar waarbij ze oa leren zich om te draaien als ze in het water vallen, te drijven, roepen en evt naar de kant te trappelen.

M'n dochter en ik doen al een tijdje aan ouder en kind zwemmen, maar dat is vooral spetteren en zingen. Deze training is echt heel waardevol!

Ik kan niet vinden dat dit in Nederland gegeven wordt. Misschien weet iemand van jullie er meer van?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Toen ik informeerde naar zwemles voor onze oudste hier in de omgeving bij diverse zwemscholen (toen 4) kreeg ik bij een aantal te horen dat ze het nog niet heel zinvol vonden om te starten met echte zwemles, maar dat wat basistechnieken om te overleven bij in het water vallen wel tot de mogelijkheden behoorde. Andere zwemscholen hadden na het ouder en kind zwemmen een traject op weg naar A, waarbij ook begin werd gemaakt met meer als alleen spelen en zingen.

Misschien eens rondbellen dus?

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Bij ons in het zwembad is er overlevingszwemmen voor kindjes vanaf 2,5. Lijkt hier heel veel op! Ik doe met mijn zoontje nu ook ouder/kind zwemmen maar na de zomervakantie gaat hij overlevingszwemmen (de ouders zijn er dan niet bij, zitten in de kantine. Dat wordt dus wel even wennen. Hij krijgt gelukkig wel dezelfde juf als met ouder/kindzwemmen).

4. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18

Wat goed dat je zoontje dat gaat doen! In welke stad is dat? Wij hebben maar 1 zwembad en hier wordt het niet aangeboden. Mss als ik Google op overlevingszwemmen dat ik een zwembad in de buurt vind.

5. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik was even vergeten dat we ook 2 niet-openbare zwbaden hebben. Daarvan geeft er 1 baby & peuter survival. Ik ga aankomende week een proefles doen.

Deel Deze Pagina