Mijn zoontje van 10 maanden is de afgelopen week flink ziek geweest en begint nu een beetje op te knappen. Het lijkt 'snachts af en toe dat hij stopt met ademen. Soms ligt hij gewoon heel rustig te slapen en constant te ademen, maar af en toe ademt hij drie keer, dan lijkt hij een seconde of 6 te stoppen en gaat dan weer door. Dit gaat dan een hele tijd door in dit ritme. Ik heb dit van de week ook aangegeven bij de huisarts, zij gaf aan dat het in principe een reflex is dat kinderen weer door gaan ademen, maar dat ik hem ook bij ons op de kamer kan leggen. Dat is leuk, maar als ik zelf slaap, hoor ik het natuurlijk niet! Komt iemand dit bekend voor? Ik word er nogal nerveus van en weet niet goed wat ik moet.
Heel vervelend ja! Je kan eventueel een sensormatje aanschaffen verzekering vergoedt deze dit jaar nog vaak of anders marktplaats. Deze gaat piepen als er geen ademhaling is.
Toevallig zit ik hier voor nu in het ziekenhuis met mijn zoontje, hij is gister middag opgenomen ter observatie om te kijken wat hij doet als ie slaapt, hij ligt aan de monitor, dus ik zou ook zeker even nog een keer na de HA gaan.
Dit dus. Houdt voet bij stuk. Jouw moedergevoel zegt jou dat er iets mis is en vertrouw op dat gevoel. De kinderarts adviseerde mij geen sensormat aan te schaffen. Het geeft een soort schijnzekerheid. Je gaat te erg op het matje vertrouwen. Daarbij schijnt het alarm nog wel eens af te gaan terwijl er niks aan de hand is.