Vragen: zwemmen met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mevrouwtje, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Wat heb ik allemaal wel/niet nodig als ik met mij 8 maanden oude baby wil zwemmen?

Zwemluier met badpakje erover (badpakje omdat t zo lief eruitziet)
    Band om haar in te laten zitten, of is dat overbodig?

Is een subtropisch bad goed of moet het nog een doelgroepen bad zijn?

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Een zwembroekje en een handdoek. Zwemluier is optioneel, ik gebruik het zelf nooit. Zwembandjes e.d. zijn te leen in het zwembad.

3. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Is een zwemluier niet verplicht dan?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Of een zwemluier verplicht is verschilt per zwembad.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hier zijn zwemluiers verplicht! en waarom niet zo kosten niet veel.. en ze zeggen dat de meeste kindjes niet poepen in het zwembad maar ik zou het risico niet willen nemen.. zie mezelf al scheppend door het bad gaan:p:D

wij hebben ook een band gekocht 1 keer gebruikt..
    hier hebben we een kinderbad en een pierenbad.. er is ook nog een diepe bad maar daar wordt je niet eens in toe gelaten met zon kleintje (heel logisch)

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    band is nog niet nodig hoor met die leeftijd. wij hadden ze altijd gewoon vast dan zijn ze meer onder water dus warmer.

luier doen wij altijd wel. want zou me kapot schamen als er ineens wat voorbij komt drijven. en daarbij vind ik het ook zoooo vies.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    wij doen geen zwembroekje, waarom? We doen alleen een zwemluier. En we hebben een swimtrainer, die is echt handig, en vind ze zo leuk:)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    een band kan leuk zijn, maar hoeft niet perse. Ik zou hem niet perse kopen. Soms kun je ze ook lenen in het bad waar je komt.

In principe kun je met 8 maanden wel in een gewoon bad, maar hou je kindje gewoon in de gaten.

Onze dochter is 14 maanden, en kon altijd héél veel hebben :) . Ze had het niet snel koud. Maar vandaag zat ze na 10 minuten al te rillen... en zo koud leek het mij ook niet eigenlijk. Tja. Dus maar wat eerder eruit gegaan.

Wat verder handig is, hydrofiel doeken, badcape, badgel, babyolie/babylotion

en als je echt wat langer wil blijven (en dus tussendoor op de kant gaat zitten) wat extra luiers en handdoeken zodat je je kindje tussendoor even deels aan kan kleden en een gewone luier aan kan doen (zwemluiers houden geen plasjes tegen) .

en altijd leuk is : Wat badeendjes ofzo, of een balletje om weg te gooien en naartoe te 'zwemmen' in het water....

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    omdat het zo schattig staat ;) . Net zoals een haarbandje of een haarspeldje bij een meisje wat amper haartjes heeft :p

10. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ah, interessant topic, we zijn van plan deze week voor het eerst te gaan zwemmen met onze knul. Hij is nu een goeie 7 maand. Wij hebben wel een zwemband gekocht voor babies, lijkt me handig want kleine man kan zo enthousiast zijn dat hij uit mama's handen schiet, gebeurt regelmatig als we samen in bad zitten.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik vind een broekje over een luier echt te lelijk. Als je een broekje aandoet zonder luier snap ik t wel. Maar anders zit het er zo overheen gepropt, lijkt me niet lekker zitten:)

12. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Zijn er ook speciale zwempakjes net zoals die speciale herbruikbare zwembroekjes?
    Ik weet dat t niet nodig is maar zooo lief!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Hier heb ik ook een zwembroekje/of pakje over de luier zitten. je ziet er niets raars aan. en wat dan nog??
    kleine dame zit vaak in een zwembad. vindt ze helemaal geweldig. ik heb zo'n poncho-achtige handoek met capuchon. kan je zo ver kleine heen mikken en is lekker groot dus lekker warm.

14. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Een luiertas met:
    - zwemluiers
    - badpakje of zwembroekje als je dat leuk vindt
    - shampoo en douchegel (goed douchen wordt aangeraden ivm veel bacterien)
    - een badcape voor in het zwembad en een droge voor na het douchen (bij de kleedruimtes vaak kouder dan in het zwembad, dus een droge is fijn)
    - een paar gewone luiers, voor in de box.
    - eten/drinken
    - een bootje/badeendje/ badboekje
    - wij namen altijd zo'n babyband mee, waar ze met de beentjes in kunnen.
    - hydrofiel doeken.
    - een schone romper om lekker in de box te kunnen spelen.

15. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik gebruik altijd een zwemluier. soms met zwembroek, som niet. Ligt eraan hoe wakker ik ben:)
    Wij hadden voor de vakantie ook een band gekocht, alleen daar wilde hij niet in. Hij wilde per se zelf in het water spetteren.

16. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Gaan jullie naar een speciaal doelgroepenbad?
    En waar halen jullie zwermluiers?

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier zwemluiers van kruidvat eigen merk.

18. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ja die van kruidvat zijn prima. Of zwempampers van huggies.
    Wij gaan dan naar een subtropisch bad (tongelreep, of center parcs). Anders kan je vaak alleen in het poeliebadje. Ik weet niet hoe lang je het daar in vol houdt?

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.362
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, dat verschilt ook nog per bad... Er zijn baden waar het babybad net zo warm/koud is als het gewone recreatiebad. En in het ene zwembad is het recreatiebad 30 graden en in het andere bad 31 of zelfs 32.

Dat is een groot verschil, ook al lijkt het klein.

Bij sommige zwembaden is er babyzwemles in een warmer bad, maar ook niet altijd. In heel wat baden is het babyzwemmen ook gewoon in het recreatiebad.

Vanaf 8 maanden kun je in de meeste baden prima terecht in het gewone bad (30/31 graden) . Maar een doelgroepen bad wat net wat warmer is , is -als het toegankelijk is voor vrij zwemmen- wel lekkerder ook voor jezelf :p

Wij gaan dus meestal gewoon naar het recreatiebad- maar soms spring ik nog snel even in het doelgroepenbad, maar dat is hier dus niet open voor vrij zwemmen, alleen voor zwemlessen... (handig als je er werkt )

20. mevrouwtje

mevrouwtje Bekend lid

11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Bij hema hebben ze zwembroekjes in kleine maten, is zo'n broekje voldoende of heb je daaronder nog een pamperbroekje nodig?

Deel Deze Pagina