puckababy & delta sleep voor zijslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabeBabe, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Wij hebben sinds vandaag een puckababy piep voor de kleine om in te slapen aangezien hij moeilijk in slaap valt omdattie z'n speen steeds wegduwt en ontzettend maait met z'n armpjes tegen z'n gezicht... nou is het ook zo dat hij 's nachts in z'n wieg in een delta sleep slaapt, (heb plaatje bijgevoegd voor mensen die niet weten wat dat is) dit zodat alstie wel spuugt in z'n slaap hij dus niet op z'n rug ligt en erin kan stikken, maar ook niet door kan rollen op z'n buik.

Mijn vraag, als ik de puckababy gebruik, moet hij dan verplicht op de rug? of kan ik dan alsnog wel de delta sleep gebruiken...?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Zou 't niet weten. Hier sliep de kleine de eerste 3 maanden in een puckababy maar altijd op haar rug. Ze spuugde ook veel maar ze heeft haar hoofdje altijd op zij liggen en dan laat ze het wel lopen.
    Ik denk dat het niet erg lekker ligt op z'n zij omdat hij z'n armpjes ook niet echt anders neer kan leggen.

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Die vraag heb ik al eens vaker gehad op het werk en heb toen contact opgenomen met beide fabrikanten en allebei gaven ze aan dat je ze niet gezamelijk mag gebruiken.
    Als het kindje in de babysleep ligt moet hij zijn armpjes vrij kunnen bewegen. Een kindje mag op geen enkele manier vast komen te liggen.

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Onze dochter heeft ook in de Babysleep van Delta Baby geslapen (zijligkussen), en door onze kinderarts werd afgeraden haar dan in een puckababy te laten slapen.
    De kinderarts had zijligging aanbevolen omdat dochter reflux had (heeft?) en het wel degelijk gevaarlijk is als een baby spuugt en op de rug ligt.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gisteravond 9 uur de fles, 10 uur in slaap en tot 3 uur geslapen!! in de puckababy, zonder delta sleep op z'n rug met gezichtje naar de zij inderdaad, dus de eerste nacht is succesvol ;)

6. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Je kan ook proberen overdag met zijslaper, en s'nachts met de puckababy zo heb ik het ook gedaan...

7. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Net als Nony hebben wij dit ook gedaan. Nu slaapt hij inmiddels gewoon in een slaapzak en bijna altijd ligt hij op zijn goede kant ;0)
    Succes ermee!

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze vanaf 2 weken in een puckababy en nu net een week in een gewone slaapzak. Ze wordt heel soms nog wel eens een keertje huilend wakker maar valt dan weer met speen in slaap.
    Bij de oppas deed ze 't wel eens zonder, dus wij 't ook maar geprobeerd. In de grotere variant van de puckababy zit zo'n hesje en onze dochter is vrij breed in haar schouders en ik kreeg haar armpjes er dan amper in, dus was het gedoe een beetje zat.
    Als de gewone slaapzak nog niet zo'n succes was, had ik de armsgaten dichtgenaaid maar dat is hier dus niet nodig.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier overdag in de puckababy en zijslaper gehad. Hij is 1 keer omgedraaid en vond het toch fijn dat ik er bij was. 's Nachts nooit de zijslaper gebruikt, hij sliep dan op zijn rug. Waarvoor slaapt je kindje op zijn zij?

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb een babysleep gebruikt, maar werd al wel bij de aankoop vertelt, dat het niet in combi met een bakerzak, of bakerdoek e.d. gebruikt mag worden. Was bij ons geen sprake van, maar het werd wel gemeld.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gebruik hem dus nu ook zonder,
    Hij ligt op z'n zij omdat dit vanuit het ziekenhuis werd geadviseerd... hij spuugde erg veel en is in het ziekenhuis zelfs 2 x er bijna in blijven hangen... dus wij hebben dit thuis gewoon doorgezet, met een delta sleep ivm. de veiligheid... maar de afgelopen 2 weken spuugtie bijna niet meer, maar maait hij wel ontzettend met z'n armpjes, vandaar dat we nu de puckababy proberen, en merk wel gelijk dattie rustiger in z'n bedje ligt, ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

Deel Deze Pagina