Te vroeg slapen,te vroeg wakker!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by maaike pati, May 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Hallo,
    Wij zitten met het volgende:
    Ons zoontje is nu bijna 5 maanden. Vanaf dat hij ongeveer 1,5 maand was sliep hij van 17.30/18.00 tot 22.00. We moesten hem dan wakker maken voor een fles. Daarna sliep hij van 22.30 door tot 6.30/7.00. Kreeg dan een fles. Wat hebben we daar een geluk mee gehad!!!

Vanaf een week of drie wordt hij nu wakker tussen 4.00 en 5.00. Niet van de honger maar hij is gewoon wakker, huilt ook niet maar ligt te brabbelen en lachen. We kunnen het dan soms met een speen rekken (soms 4 keer heen en weer lopen) tot maximaal 6.00. Dan is hij echt klaarwakker. De laatste dagen is het zelfs om 5.00 uur. Als je hem probeert te laten slapen gaat hij uiteindelijk wel huilen. Vandaag zat mijn man dus om 05.00 met hem beneden, gaat dan spelen en krijgt om 6.00 zijn fles. Hij heeft natuurlijk ook al lang geslapen dus het is logisch. We proberen hem later op bed te leggen maar hij is echt doodmoe rond 17.30/18.00. Hij kan zelfs zijn hoofd niet meer omhoog houden. Soms slaapt hij zelfs nog van 15.00 tot 16.00 maar is dan ook om 17.30 doodmoe.

Is dit een fase bij 4/5 maanden?
    Heeft iemand tips?

gr. Maaike

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou toch proberen hem 's avonds iets langer wakker te houden. Als hij 's ochtends zo vroeg wakker is, is het logisch dat hij 's avonds ook eerder moe is. Je moet het dus ergens 's avonds proberen te rekken, zodat hij 's ochtends langer slaapt en de volgende dag dan dus weer iets langer 's avonds volhoudt.

Verder zou ik het niet weten. Geef het misschien wat tijd, ga zelf een uurtje eerder naar bed ;) Hij is nog maar klein he!

Succes!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat uurtjes slaap mee pakken met hem overdag want het is natuurlijk al helemaal top dat hij zolang slaapt!

Ik zou hem savonds niet rekken... Werkt vaak averechts

4. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Merk dat het hier totaal niet werkt om het te rekken.. Hij gaat bekaf naar bed, word gewoon om 6.00 uur wakker maar dan wel met een vreselijk humeur.. Nu gaat hij naar bed als hij aangeeft moe te zijn.. krijgt dan nog een fles en gaat lekker slapen.. Hij wordt dan ook wel om 6.00 uur wakker maar wel heel vrolijk.. rond half7 krijgt hij dan een fles en af en toe valt hij nog wel eens in slaap voor een uurtje..

overdag zoveel mogelijk rust meepakken..

5. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    stom,stom,
    hij is bijna 6 maanden!
    tja, het gaat ook zo snel

thanx voor de reacties!

6. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

Omg het is net alsof ik het geschreven heb!

Als J om 19:00 uur ging slapen was hij er om 4 a 5 uur weer
    NOU we hadden bedacht eerst hubbie naar beneden,een dutje deed hij dan op de bank als J ging spelen in de box na zijn fles
    Tot 8 uur kon ik dan slapen en visa versa

MAAR op een gegeven moment waren hubbie en ik kapot...

NU Om half 6,half 5 of half 4 (vroeg vroeg vroeg!) gaat J bij ons op bedje geven we hem een flesje
    Na een boertje weer op bedje en dan slaapt hij tot 8 uur!

Ik zou dat ook gaan proberen

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik zou hem niet langer ophouden hoor, als je al zegt dat hij al bijna in slaap valt dan. Is alleen maar sneu vind ik dan is hij echt aan slaap toe.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Hoeveel/wanneer slaapt hij verder overdag? Daar valt misschien ook nog wat in te schuiven.

Verder blijft het altijd lastig, 5 uur vind ik ook nog geen ochtend. Thijs werd steeds rond 6 uur wakker, en heel af en toe later. Maar nu sinds 3 dagen slaapt hij ineens tot 7.30 uur! (hij krijgt sinds die tijd gewone melk in de fles 's avonds, maar dat is voor jou nog geen optie)

9. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Slaaptijden zijn overdag wat wisselend. Meestal komt hij wel aan twee/drie slaapjes. Als hij na de eerste fles om 7 uur niet wil/kan slapen dan gaat hij na zijn tweede fles (na 9 uur). Wil hij dit wel dan slaapt hij tot 8 uur. Dan rond 1 uur. deze is vaak wat langer (1,5 uur). Na zijn fles van 3 uur slaapt hij soms. Het maakt niet uit of hij wel of niet slaapt rond 3 uur, hij blijft moe om 6 uur. Heb het idee dat hij overdag niet veel slaap nodig heeft. Hij is altijd heel vrolijk.
    We gaan denk ik maar gewoon verder hoe we bezig waren, gewoon kijken wat hij wil en dit volgen. Moe is moe. Uiteindelijk zal het wel goed gaan denk ik.

Share This Page