Hallo Ilja, Ik vroeg me af of je bij en baby van 3 weken oud al kunt gaan rekenen op een regelmaat? Want onze dochter kwam de afgelopen dagen zo rond de 4 uur maar nu vandaag zit er ineens weer 3 uur tussen. We geven haar 110 cc per fles die ze niet altijd helemaal leeg drinkt. Vandaag is haar schema ook weer gek door die 3 uur ertussen, 06.30-09.30-12.30-?-?-? Maar als ik er vanuit ga dat ze om de 3 uur komt heeft ze vanavond om 21.30 haar laatste fles ( ze mag qua gewicht, 3970 gram x 150 cc hebben toch? Dus dat is dan 600 cc verdeeld over 6 flessen). Dan komt ze zeker ook nog weer voor een nachtvoeding. Verder hebben we de regelmaat spelen met mama/papa - fles - even in de box tot de eerste tekenen van vermoeidheid - eigen bedje. 's Avonds slaapt ze nog bij ons op de kamer. Kort samengevat, ik hoor elke nieuwbakken mama praten over regelmaat enzo, maar kan dat al wel met een baby van 3 weken? En zo ja, hoe krijgen we dat dan voor elkaar? Je kunt haar toch moeilijk 1 uur laten huilen omdat er nog geen 4 uur tussen zit, maar wel zou moeten omdat ze volgens de consultatiebureaumevrouw ook naar de 5 flessen van 120 cc mag? Heel verhaal, maar ik word hier gewoon een beetje onzeker van, we doen het toch gewoon goed? En die regelmaat die gaat zij toch zelf regelen aangezien zij kan aangeven wanneer ze honger heeft? Dank je wel alvast! Liefs, Annemieke
Nog zoiets, gisteren en vandaag wil ze ineens tussen 1430 en 17.00 niet meer slapen en drinkt ze maar 60 cc. Gisteren dronk ze later wel weer een hele fles van 110 leeg en sliep ze prima. Wij denken dat dat door de warmte komt... Ik weet het gewoon allemaal niet zo goed nu! Ik dacht gewoon dat we richting een ritme gingen en nu lijkt het weer helemaal nergens op!
Hoi, Wat nu de reden van haar gedrag is kan ik je zo niet zeggen. Wel is bekend dat elke baby haar/zijn eigen ritme volgt. Natuurlijk zijn er standaard richtlijnen, maar dat is een gemiddelde. Ik denk dat jij/jullie goed bezig zijn. Volg ook je gevoel hierin. iedereen kan nog zoveel zeggen en adviezen geven, zolang jullie dochter het verder goed doet (groeien, plassen, poepen en tevreden is) zou ik me geen zorgen maken. Persoonlijk vind ik 5 voedingen voor een baby van 3 weken erg weinig. 7 voedingen is heel normaal op deze leeftijd. Eventueel 6. Je zult zien dat er vanzelf weer een soort van ritme komt. Heb geduld. Ilja