Puckababy ervaring.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by freewilly30, Jul 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. freewilly30

Feb 20, 2011
    50
    0
    0
    Hallo

Ons zoontje is in zijn slaap heel erg onrustig waardoor hij zichzelf ook steeds wakker slaat. Hij is nu 10 weken en 5,1 kg.
    Nu is ons in het ziekenhuis geadviseerd een puckababy te gaan gebruiken.
    Als ik dit opzoek is er 1 van 0 tot 3 maanden en 1 van 3 tot 6 maanden vanaf 5,5 kilo.
    Nou vind ik ze wat duur om voor een paar weken nog 1 van 0-3 maand aan te schaffen. Zou hij gelijk al in de grotere puckababy (mini) kunnen?

En wat zijn jullie ervaringen met de puckababy mini?

2. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Het is erg duur idd, maar bij ons is t zeker waard. Sinds we haar met puckababy inbakeren, slaapt ze lekker lang door :) over de maat kan ik niet veel zeggen, want mijn kleine is 3 weken oud ;)

3. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    De Piep en Mini hebben bij ons erg goed geholpen, dus absoluut het proberen waard. De Mini vond ik vrij ruim vallen, maar het is erg afhankelijk van het gewicht/de lengte van je kindje. Ons meisje zit op de middenlijn qua gewicht en lengte en lag met een week of 12 in de Mini. Die vond ik wel wat ruim toen.

Misschien kun je de Piep op Marktplaats kopen voor een gunstige prijs? Als dat dan goed gaat koop je de Mini nieuw? Er wordt veel aangeboden!

4. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

Oct 8, 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier heeft het zeker geholpen! 'K Ben ook gelijk op de 3-6mnd puckababy gegaan. Misschien kan je op marktplaats een goedkopere scoren.

5. Witnie

Witnie Actief lid

Aug 14, 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier tot de 4 mnd de piep gebruikt. Kleine was bij de geboorte 4,5 kg en bij 3 mnd 6,7 kg (even opgezocht)

6. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Ik zou er een tweedehands kopen via marktplaats, kostte mij 12,50 euro inclusief verzenden, deze was zgan!

7. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,246
    0
    0
    Amersfoort
    Wij hebben haar voordat we van Puckababy hoorde een gewoon ledikantlaken gebruikt. Toen wij een Puckababy hadden aangeschaft, vond ze dit maar niks. Ze werd er juist heel erg huilerig en overstuur van, dus we bakeren haar nog steeds in een lakentje in.
    Nog eventjes, want ze maakt aanstalten om te gaan rollen ;)

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Wij kregen ook het advies in het ziekenhuis om een puckababy te gaan gebruiken. Wij hadden de luxe dat we 'm al een tijdje hebben kunnen "testen" in het ziekenhuis en het werkte voor ons meisje echt super. Tpt een maand of 9 gebruikt. Ik kocht er een paar op marktplaats en zodra ze te klein werden verkocht ik ze weer :)

9. freewilly30

Feb 20, 2011
    50
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties zal eens even op marktplaats kijken of er wat op staat. Is een puckababy met dit weer niet te warm?

10. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Er is een Tencel versie, die is speciaal voor warm weer.
    Heel straks zit de puckababy niet, dus alleen een romper erin aan en geen dekentje kan denk ik best. Tuurlijk afhankelijk van hoe warm het op het kamertje is en of je beebje het snel warm heeft...

Share This Page