Dilemma MC vs. Autostoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Waarschijnlijk is deze vraag al honderd keer eerder gesteld :(, maar ik zit met het volgende. Eind augustus gaan we naar Frankrijk met de auto. Onze kleine man is dan exact negen maanden. Hij volgt de gemiddelde groeicurve. Ik weet eigenlijk niet wat wijsheid is. Hij heeft de MC (cabrio) nooit prettig gevonden, hij heeft er eigenlijk ook nooit langer dan een uur in hoeven zitten.
    Nu zit ik dubio om de opvolger de kopen, de MC pearl. Hij kan dan ook in de ligstand (als ik goed ben voorgelicht) en heeft meer ruimte. Ik verwacht niet dat onze man volgende maand uit de MC is gegroeid (zijn beentjes steken er wel uit, maar zijn hoofdje nog niet), maar echt comfi zal het niet meer zijn. Ik begrijp dat we elke 2 uur moeten stoppen, maar het zal hoe dan ook niet echt lekker zijn voor hem. Ongetwijfeld zal de MC nog veilig zijn, maar ik zie er een beetje tegenop om hem zo lang in dat ding te laten zitten... een vriendin van mij (zelf drie kids) adviseerde gewoon naar het opvolgstoeltje te gaan kijken. Zijn hier mensen die ook al eerder op een ander stoeltje zijn overgegaan?

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.550
    3.057
    113
    Ik zou dan voor een achterwaartse vervolgstoel gaan.
    Achterwaarts is vele malen veiliger dan voorwaarts

3. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Goeie tip! Ik neem dat zeker mee in mijn afweging. Was het niet verplicht?

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Je zou tijdens de reis kunnen afwisselen, mc en pearl. Wij hebben trouwens de tobi, bevalt ook goed.

5. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor een vervolgstoel gaan. Wij hebben ook de mc pearl en bevalt heel goed. Idd ligstand. Wij hebben hem met zo'n basis eronder waar je hem op klikt. Ik vind dat ideaal die kan ook kantelen. Achterwaarts lees ik hier dat vind ik ook een goede tip. Mijn meisje wou en kon al snel zitten en is een flinkerd in de lengt en in gewicht dat heb ik wel mee laten wegen ze zit al vanaf 8 maand in de vervolgstoel en dat gaat hier helemaal prima.

6. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    de pearl mag alleen maar op een isofix(noemt bij mc FAMILYFIX basis) basis staan dus als je geen isofix in de auto hebt kan je deze niet gebruiken! Ik heb onze dochter op 11 maand overgedaan naar de pearl omdat ze ook niet meer in de draagbare wou. elke keer vechten en krijsen om haar erin te krijgen. bij de pearl gaat ze zonder problemen en graag in de stoel!

7. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hebben de familyfix nu ook als basis voor de MC cabrio. Daarom dachten we ook aan de Pearl. Maar vriendlief denkt nu ook aan een stoeltje dat achteruit wordt geplaatst. Hij heeft even gekeken op https://www.kindveiligvooruit.nl/ .....

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zolang het nog past gewoon de baby-maxicosi gebruiken. Maar ik snap je idee, ik was eigenlijk 'blij' dat onze zoon eruit gegroeid was kort voor de vakantie en we wel over moesten. Maar het is natuurlijk wel minder veilig. Toen waren er nog geen stoelen om achterwaarts te vervoeren (althans: niet bij mij bekend). Maar als ik nu een nieuwe stoel zou moeten kopen, zou ik wel daarvoor gaan.
    Ik twijfel ook nog wat we zelf doen als de jongste uit de babystoel is gegroeid. We hebben natuurlijk nog een prima vervolgstoel staan en daar is nu ineens heus niks mis mee ofzo. Maar ja, nu je weet dat er toch weer iets veiligers op de markt is...

9. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Ik zou idd voor een achterwaartse stoel gaan, zit je ook niet met die tussenfase, daar mogen ze namelijk heel snel al in.

10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dat is waar en hij moet er zeker ook nog wel een paar jaar in (tenzij hij met 2 jaar al 18 kilo weegt, ...maar dan gaat hij maar lopen :D)

11. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Met 9 maanden zou ik echt nog niet voor een voorwaartse stoel kiezen dus als de Maxi Cosi geen optie (meer) is, dan zou ik zeker kiezen voor een achterwaartse stoel!

12. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Naast alle voorgaande adviezen en motivaties, wil ik je er ook nog een meegeven:
    houd er rekening mee, dat door verandering van rijrichting voor je kleine, die ineens wagenziek kan worden. Dat gebeurde nl bij mijn oudste (die we op onze trouwdag voor het eerst in de Pearl zette en vervolgens zijn mooie pakje onderspuugde).
    Dus als je toch wil overstappen naar een groep 1 stoel, zou ik dat niet op de dag van vertrek doen, maar minstens een paar dagen daarvoor.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    wij hebben de romer max way, en kunnen kindjes tot 5-6 jaar / 25 kg in! fijne compacte stoel, dochter zit er heel graag in!

14. XoXo

XoXo Niet meer actief

Je hebt ook de maxi cosi pearl 2 way. Die kan je ook achteruit en vooruit. Ik weet alleen niet zeker of die op de famelyfix staat of een andere fix :p

15. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Volgens mij niet.... daar heb je dan weer de Maxi-Cosi 2wayFix voor nodig...

16. XoXo

XoXo Niet meer actief

Stom dat dat niet allemaal universeel is ;)

Onze kindjes zijn trouwens even oud :)

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    #17 Jessi79, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt: 21 jul 2014
    Zolang zijn hoofd niet boven de maxicosi uit komt zou ik hem absoluut daarin laten. De maxicosi is veel veiliger en zeker met 9 maanden. Voor mij geen twijfel mogelijk, ik vind veiligheid veel belangrijker dan comfort.

De nieuwe norm is tot 15 maanden achterwaarts vervoeren, liever nog langer.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wanneer je baby gilt/huilt vanwege het gebrek aan comfort; kun je zeggen wat je wilt, maar dat maakt het gedrag van jou als automobilist ook onveiliger.

Ik zou voor een goed autostoeltje kiezen waarbij de veiligheid uiteraard ook op nummer één staat. Hier was de maxi cosi ook een groot drama en ben ik blij dat we hem overgezet hebben; ook al was dit voor zijn eerste verjaardag of voordat hij eruit groeide.

19. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    dochterlief trok steeds de gordel los die overdwars de mc zit, terwijl ie er toch strak omheen zat. Dit gaf ons ook geen prettig gevoel meer, en we zijn sinds gisteren over naar de mc priory xp met hoofd steuntje.

20. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    ik zat hier met hetzelfde probleem.
    ZL is er met 9 maanden echt uitgegroeid. Zn voeten steken er gigantisch ver uit en zn bovenkant van zijn hoofdje ook.
    Ik heb veel zitten kijken ook naar de achterwaarts vervoeren.
    Ik ben het helemaal eens met de veiligheid maar man man man wat zijn die nieuwe MC DUUR!! Dan bedoel ik degene die achterwaards vervoeren. Of ik ben niet goed voorgelicht of ik moest incl isofix tegen de 400 euro betalen.
    Ik ben dus nu voor voorwaards gegaan en heel schuldig moet ik toegeven dat ZL het prachtig vindt om nu naar buiten te turen!

Deel Deze Pagina