t Lijkt me zo fijn om ons ukkie, nu net een maand oud, mee onder de douche.. Maar over de practische uitvoering daarvan heb ik wel wat vragen.. Lukt t om het alleen te doen? Wat zijn dingen waar je even rekeing mee moet houden? Kan ik überbaupt zo'n kleintje al mee nemen onder de douche?
Hai Annemarie Ja hoor je mag Gijs al mee nemen onder de douche . Meestal helpt me partner mij ( of andersom ) als we willen douchen , maar ook alleen lukt het prima . Ik doe het alleen als volgt : Op de douche zet ik het badje klaar helemaal gevuld met handdoeken . Vervolgens kleed ik me zoon en mezelf uit en ga met hem onder de douche wanneer we klaar zijn leg ik hem in het met handdoeken gevuld badje en dek hem toe met een andere handdoek zodat ie het niet koud krijgt daarna droog ik mezelf af badjas aan en dan verzorg ik me zoon verder wanneer hij klaar is verzorg ik mezelf verder . hoop dat je hier wat aan hebt ? liefs romaira
Wij namen Lars al vanaf een week of 3 mee onder de douche, vindt hij veel fijner dan in z'n badje. Wij zijn met z'n 2-en en dat lijkt mij het makkelijkst. Mocht dat niet het geval zijn dan (heb ik hier op het forum gelezen) kun je bv zijn maxicosi met hydrofiel luiers (of zo'n wikkeldoek) erin klaarzetten bij de douche. Als hij klaar is in de maxicosi zetten en goed warm afdekken met luiers en/of zo'n wikkeldoek. Zelf verder douchen enzo. Als je klaar bent die kleine gaan afdrogen enzo. Weet niet of dat te doen is, heb het nog nooit geprobeerd. Gr. Rianne!!!
Ik krijg zo wel een beetje idee van hoe t kan.. Met zn tweetjes lijkt me t handigst.. 1 die Gijs mee neemt en de andere die Gijs na t douchen opvangt voor afdrogen en verdere verzorging. Als je alleen bent is een badje vol handdoeken wel een fijn plekje om even de kleine te laten wachten.. Heel lang blijf je dan zelf dan ook niet meer onder de douche staan, lijkt mij thnx meiden!
Ik heb sinds een week echt dé oplossing gevonden! Ik heb een tijdje geleden een badmatras gekocht voor Damien, omdat ik snel last heb van mn rug en het dus niet echt prettig was om 'm de hele tijd vast te houden als ie in bad ging. Ik ben alleenstaand, m'n moeder pastte altijd op Damien als ik ging douchen, maar laatst lag ze nog te slapen terwijl ik toch écht wilde douchen.. Ik heb toen een beetje water in Damien z'n badje laten lopen, hem op z'n badmatrasje erin gelegd, en toen ben ik zelf gaan douchen! Hij vond het heel spannend om mama's haren nat te zien worden, hij heeft de hele tijd heel rustig liggen kijken! Toen ik klaar was heb ik 'm uit z'n badje gepakt en even bij me onder de douche genomen, vond ie ook geweldig! Daarna heb ik 'm weer teruggelegd in z'n badje, ben ik mezelf af gaan drogen, en daarna heb ik Damien afgedroogd. Je hebt die matrasjes tot 9 kilo, en volgens mij ook een duurdere versie tot 15 kilo, dus die kun jij voorlopig nog wel eventjes gebruiken! Bij de Prenatal kosten ze (de 9 kilo versie) tussen de 15 en 20 euro, maar je hebt ze ook op marktplaats staan Ik vind het echt ideaal! We doen het nu de hele tijd zo! Enige punt is wel dat je een redelijk grote ruimte nodig hebt om te douchen, zodat je er zelf ook nog bij past.. Anders zou je het badje misschien meer richting wastafel kunnen zetten, zodat je jezelf er tussen kunt proppen
In dit topic van vorige week staan ook handige tips: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/160694-onder-de-douche-baby-doe.html
Ik heb van de week zo'n badmatrasje gekocht. IDEAAL!! Nu kunnen we makkelijk samen in bad! Meneer lekker drijven en ik lekker poedelen . Douchen is hier ook geliefd, maar wij hebben dat wel steeds met zijn tweetjes gedaan, dat is handig met overnemen. Misschien als we wat meer ervaring hebben dat we dan alleen durven .
met mijn zoontje ben ik in de kraamweek al onder de douche gegaan, wij doen hem eigenlijk nooit meer in (zijn eigen) bad, wij nemen hem altijd mee onder de douche met 1 van ons, of bij ons in het grote bad. meestal zijn we met zijn 2en dus pakt de 1 over, maar ik doe het soms ook alleen, douche aan...hem uitkleden,badcape klaarleggen in de reiswieg,hem bovenop de badcape( met dekentje over hem heen ( nu buggy of wipper) zodat ik gauw even mijn haren kan wassen dan hem pakken en lekker op de douchestoel zitten, hem wassen hem in de reiswieg leggen badcape omslaan en nog een handdoek erover zodat de warmte erin blijft,mezelf gauw afdrogen en dan hem.
We zijn al met jayden wezen douchen op de 2e dag. Heerlijk hoor!!! Meestal doen we het samen, maar vond de tip met het badje gevuld met handdoeken wel super voor als je een keer alleen bent!
ik zette het badje met standaart in de douche daar legde ik handoeken in dat de kids lekker warm lagen en asl ik klaar was met mijn haar pakte ik youame eruit en ging met haar onder de douche staan ook even een tip doe een hydrofiel luier om je kleintje onder de douche dan zijn ze niet zo glad
Ook wij gaan al vanf het begin met Finn douchen, het badje vind hij helemaal niks, dus is de keuze snel gemaakt. Doen het tot nu toe ook altijd samen, om de beurt douchen... Die tip met het badje lijkt me ideaal.
Ik gebruik ipv een badje gevuld met handdoeken het aankleedkussen. Eerst gaan we samen, als zij klaar is leg ik haar in de badcape op het aankleedkussen (op de grond natuurlijk). Daarna sop ik me nog even snel in, kleed me aan en daarna doe ik haar verder.