Hoe ik veilig gebruik maak van een klamboe!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Omdat deze manier al weken veilig werkt hier, en mijn mannetje gelukkig geen muggenbultjes meer heeft, wil ik mijn uitleg met jullie delen!

Veilig gebruik van een klamboe bij een baby/dreumes

* Ik maak gebruik van een VOLWASSEN 1 persoons maat Klamboe! Geen speciale baby/ledikant klamboe! (in dit geval een van €7,99 van marskramer)

* Deze hangt over een normale maat ledikant, met een dichte hoofd en voeteneind.

1.- We hebben de klamboe RECHT boven de ledikant gehangen, niet richting hoofdeind.
    - De klamboe raakt RUIM de grond!, alsof deze 'te lang' is!

2. De klamboe 'gespannen' langs de open zijde van de ledikant.
    - Eerst langs de kant die we niet gebruiken. Ik heb die zijde van de klamboe onder helemaal strak getrokken en onder de poten gedaan.
    - Langs het hoofd en voeteneind nam ik losse stof, en zorge dat ik voor aan de andere lange zijde ik evenveel ruimte overhielt als ertegenover, aangezien het hoofd en voeteneind dicht zijn, mag de stof hier los hangen.

- Langs de kant van het in bed leggen: Je hebt nu losse klamboe over van de 'tent'.. deze hangen als het goed is over elkaar, dit is namelijk je opening.
    - De flap aan de binnenkant tegen de ledikant (de fucsia op de illustratie) trek je vervolgens helemaal strak en stop je in onder de poot
    - De flap die hier overheen hangt(geel), kan vervolgens gewoon los blijve hangen! Omdat er een strakgespannen klamboe zit vanaf de binnenkant, kan het kindje geen losse lappen klamboe naar binnen trekken!

2. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik tot 3 weken terug gebruik gemaakt van een klamboe (mn meisje is naar een groot bed gegaan) ook een 1 persoons.

Ik heb de uiteinden vastgeknoopt aan de poten en zo strak mogelijk. Heb nooit last gehad dat ze hem in bed trok, zo kon ik hem laten hangen want vond het anders zo kaal boven dr bedje :)

Deel Deze Pagina