na de 2e prikken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happymama, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

wat kan ik verwachten , ben t net vergeten te vragen .
    mijn eerste dochter heeft nooit ergens last van gehad .
    kan ik alleen verhoging verwachten ???
    en pcm hoeveel mag ik die geven ? hij is bijna 7 kg mag ik m dan een hele geven van 120mg

2. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje heeft net ook haar prikken gekregen,je mag hem bij 39 graden een zetpilletje geven 60 mg.Mijn meisje weegt nu 7155 gram en mag er maar 1 van 60 mg.

Mijn meisje is van de eerste prikken ook ziek geweest,nu is ze weer jengelig.
    Ik ga haar straks temperen en dan geef ik er ook 1tje als ik zie dat ze er last van heeft.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier is zoonlief 2 dagen van streek geweest...veel huilen en verhoging. Gewoon niet lekker in zijn vel, ook mochten we zijn beentjes niet aan raken. Hij wilde niet in badje en ik mocht hem niet uit en aan kleden...dan gilde hij. ALsof zijn hele lijfje pijn deed, kan ook de verhoging zijn geweest.

Al met al zat hij niet lekker in zijn velletje dus...hij dronk minder, sliep langer en onrustiger. Ik heb geen PCM hoeven te geven..de koorts bleef onder de 39 graden. En hij sliep zoveel dat het ook niet nodig was om de pijn te verlichten....ik heb hem gewoon dag 2 niet gebadderd of omgekleed....en dag 3 was alles weer weg!

4. happymama

aaah hij slaapt nu iid ook best lang al , maar dat kan ook komen omdat hij van half 7 tot half 10 wakker is geweest. moest er om kwart voor 9 al zijn dus kon ie niet slapen . de eerste prikken heb ik niks aan m gemerkt iig

5. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Bij de tweede prik hebben we hier niet veel gemerkt. Waren wel op het einde van de dag, dus ging al snel naar bed. Ik mocht hier van het cb bij de eerste prik al 120 mg paracetamol geven. Volgens mij mogen deze vanaf 3 maanden. Bij de derde prik heeft meneer pas koorts gekregen. Is natuurlijk wel per kindje verschillend.

6. lvd81

lvd81 Lid

8 mrt 2010
    72
    0
    0
    Adviezen voor pcm na de prikken zijn aangepast. Na de eerste prik mag je al 120 geven ALS ze koorts hebben. Vanaf 3 maanden mag je sowieso 120 geven. Hoop dat hij er geen last van heeft! Die van mij mag donderdag voor de 2de x....

7. happymama

hij heeft net niet zo heel goed gedronken ook huilt hij nu veel en voeld warm aan heb m getempt maar geen koorts !!! wat zouden jullie doen als hij zo blijft huilen ???
    hij huilt eigenlijk nooit zo

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik geef wel gewoon pcm, kreeg ze in het ziekenhuis ook, 120, terwijl ze toen 2800 gram was. Ze had geen koorts maar wel zere benen.

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Lekker bij je nemen! Mijn zoontje heeft na zijn eerste prikken ook extreem gehuild de eerste dag!
    Het was hier echt, slapen-wakker-huilen en de fles ging er moeilijk in en weer slapen-wakker-huilen...
    Niets was goed, hij was ontroostbaar! Masseren hielp wel goed, maar we hebben hem toen lekker de hele dag bij ons gehouden!
    En dit was dus na de eerste prikken. Vrijdag krijgt hij de 2e, dus ik hou mn hart al vast!

10. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik heb hem bij de eerste prik een pcm gegeven tegen het huilen. Als hij wakker werd schreeuwde hij moord en brand. Zo zielig. En verder lekker knuffelen natuurlijk.

11. happymama

hij slaapt weer heerlijk toch maar zonder pcm . gaat wel goed komen zo

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hmm zo te lezen hebben wij geluk gehad. Lisa vliegt door de prikken nergens geen last van. Maar je mag toch bij 39 graden 60 geven dat ik mij verteld. Maar goed lisa is dan ook maar net 5 kilo

Deel Deze Pagina