Mijn zoontje is nu 10 maanden en nog steeds een zeer slechte slaper. Tot 7 maanden sliep hij tot maximaal 05:30. Maar van 7 maanden tot nu 10 maanden is hij elke dag om 4 uur/half 5 klaarwakker. En sinds 1,5 maand ook weer elke nacht 1 of 2 keer wakker..soms wel dik een uur voordat hij weer slaapt. Eerst dacht ik aan een sprongetje..maar een sprongetje van 3 maanden is wel erg lang. Wat doe ik verkeerd of heeft iemand tips? Zijn "slaapritme" is 4:30 wakker, slapen van 7:30-8:30 ,slapen om 12:00-13:30/14:00 en dan 18:30/19:00 naar bed. En vaak snachts rond 2 uur weer wakker.
Mijn dochter heeft ook een periode rond de 8 maanden gehad. Wat hielp was wat water/sap geven s'nachts. Kan het zijn dat hij het koud heeft?
Denk niet dat je er heel veel aan kan doen, mijn zoontje heeft tot 10 maanden beroerd geslapen lees 4-5x per nacht wakker, daarna werd hij nogmaar 1a2x wakker zo heeft dat geduurt tot hij dik 1,5 jaar was... nu is hij 4 en wordt hij nogsteeds vroeg rond 6 uur wakker tegenwoordig kruipt hij dan lekker bij ons in bed en gaat rustig een boekje lezen of met een speelgoedje spelen...