Aluminium kruik, kipkep, sensisoft

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Vogelhuisje, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden,

Bij mijn vorige zwangerschappen altijd gewoon de standaard aluminiun kruik gehad. Nu zie ik allerlei alternatieven die eigenlijk net zo duur zijn... Hebben jullie hier ervaring mee? Ik zag een soort pittenzak die je in de magnetron kunt opwarmen, een elektrische kruik die lang warm blijft...

Zijn die dingen echt veilig? Zo'n pittenzak idee lijkt toch wel erg op een knuffel en van die elektrische kruiken of bijvoorbeeld de sensisoft, moet je daar dan ook twee van hebben?

2. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik heb de elektrische kruik gebruikt (Zensy), en vond het een uitkomst. Je hebt er daar geen twee van nodig (dat zou qua prijs wel erg de spuigaten uitlopen), 1 is genoeg. Je haalt de kruik uit het bedje wanneer je baby erin gaat, dus qua veiligheid geen probleem.

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Vogelhuisje,

Er zijn inderdaad verschillende soorten kruiken te koop. Meestal gebruik je ze alleen om het bedje voor te verwarmen. Zodra de baby in bed wordt gelegd, gaat de kruik eruit.

We raden de kersenpitkruiken af bij baby's en jonge kinderen. Er zijn namelijk ongelukken door spontane ontbranding bekend.Ook is het een 'zachte' kruik en laat je dit soort zachte dingen liever uit de babywieg, ook in verband met wiegendood. Van kruiken met andere soorten pitten zijn geen gevallen van spontane ontbranding bekend.

Als er toch een kruik in de kraamperiode nodig is om baby op temperatuur te houden, dan raden we aan om de pittenkruiken alléén onder toezicht te gebruiken.

Een elektrische kruik kan geen kwaad als contact met de baby wordt vermeden. Het voordeel van een elektrische kruik is dat hij niet kan lekken, omdat er geen vloeistof in zit.

Twee halen is niet nodig: de zomerperiode is op komst en met de huidige kwaliteit van woningen en babywiegen is het gebruik van een kruik alleen nodig voor pasgeborenen die moeite hebben om op temperatuur te blijven. Je kunt ook je kraamzorg of consultatiebureau vragen of en tot hoe lang dat nodig is.

Als je nog wat handige koop- en gebruikerstips zoekt, kun je even hier spieken!

Groet, Angela
    VeiligheidNL

Deel Deze Pagina