Ergonomische drager vanaf de geboorte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ffion, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    #1 Ffion, 19 nov 2017
    Laatst bewerkt: 19 nov 2017
    Voor na de bevalling ben ik op zoek naar een ergonomische drager die ik vanaf de geboorte kan gebruiken. Ik zal deze voornamelijk gebruiken als ik mijn andere 2 kinderen van en naar school breng. Zo'n maxi Cosi vind ik een vreselijk gesleep en ik heb geen adapters voor de maxi Cosi om op het onderstel van de kinderwagen te doen.

Nu heb ik zelf natuurlijk al geprobeerd een keuze te maken online, maar er is best veel keus en ik hoor graag van ervaringsdeskundigen wat jullie als een fijne drager hebben ervaren.

Oh, nog als aanvulling: ik wil geen doek oid die ik moet knopen.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb diverse doeken en een manduca draagzak.
    Ik vind zelf een rekbare doek het fijnst voor een newborn.
    De manduca heeft een baby insert en kan je vanaf maat 56 gebruiken.

Woon je ergens bij een stenen winkel van ergonomische dragers in de buurt?
    Of anders een draagconsult boeken?
    Het is zo persoonlijk, wat de een fijn vind vind de ander niks en omgekeerd.

3. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik wil zelf graag straks de tula free to grow. Dit word ons eerste kindje dus echt verstand heb ik er niet van. Maar paar meiden die ik ken hebben er 1 en zijn er heel enthousiast over.

4. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet geen winkel in de buurt, maar ik moet zeggen dat ik me er niet in heb verdiept, dus misschien zit er ook wel 1 in de buurt ;).

Draagdoekconsult zou kunnen inderdaad. Maar ik zou graag eerst van anderen horen wat zij prettig vinden. Ik ben niet van plan om veel te gaan dragen (bij de andere 2 ook niet gedaan en niet gemist) en het gaat me puur om het praktische aspect voor als ik de andere kinderen van school moet halen.

5. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Ik ga er eens naar kijken.

Krullenboll en indy90 vinden dit leuk.
  6. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik ga voor de ergobaby adapt carrier. Een draagzak :)
    Nog geen ervaring, maar het is wel een ergonomische draagzak

Ffion vindt dit leuk.
  7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/babylonia-tricot-slen-cool-draagdoek-moon-mist-grey/9200000045348765/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-51361913947-S-376870374181-9200000045348765&gclid=EAIaIQobChMIkfSY1tnK1wIVVEAbCh1_cw5hEAQYAiABEgLMFvD_BwE

Super tevreden mee! Het is wel knopen maar echt super simpel... de eerste twee keer is even oefenen maar daarna heb je hem in no time om. Het is vooral “drapperen” en aan het eind 1 knoop leggen dus het valt reuze mee ;).

Geen ervaring met andere dragers.

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Er zijn weinig winkels helaas.
    Musjes in Groningen, dragen enzo in weert. Volgens mij zit er nog wat in delft.
    Maar er zijn wel heel veel draagconsulenten waar je kunt passen en uitproberen. Ook met verzwaarde pop, zodat je echt voelt hoe het zit.
    Wat voor de een heel fijn zit, zit voor de ander voor geen meter.

Maar merken die kunnen vanaf geboorte of maat 56 zijn bijv
    Tula free to grow
    Emeibaby
    Isara baby
    Marsupi
    Bondolino
    Storchenwiege
    Babylonia flexia
    Ik vergeet de helft. Haha. Maar die lijstjes zijn wel te vinden.

Zelf zit ik nog te twijfelen. Denk dat we een marsupi gaan kopen in ieder geval. Doodsimpel ding met klittenband. Niet zo duur. Helaas maar te gebruiken tot maat 68.
    En anders gaan we voor de Isara baby. We hebben een Isara toddler voor onze zoon en die bevalt en goed.
    Maar vrijdag is het black friday, vaak doen een aantal draagwinkels ook mee. Al zijn de kortingen niet zo leuk als in Amerika.

Ffion vindt dit leuk.
  9. LSQ

LSQ Niet meer actief

Bij ons beviel de boba 4g goed en soms gebruik ik hem nog.

Ffion vindt dit leuk.
  10. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wat fijn al zo snel zoveel reacties!

Ik vind de Storchenwiege er handig uitzien en ook de Bondolino en de Tula. Ik zal ook wel eens kijken welke op MP goed en redelijk geprijsd verkrijgbaar zijn.

11. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik heb van ByKay de mei tai deluxe. Vanaf geboorte te gebruiken en doordat hij op verschillende manieren te knopen is, ook tt zeker 1,5 jaar te gebruiken (later op de rug)
    Bevalt hier erg goed. Knopen is nog wel even wennen, maar gaat al steeds beter en sneller

12. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Emeibaby! Heerlijke drager al van inimini baby afaan. Lekker zacht van doekstof maar super makkelijk en heel erg goed verstelbaar

Ffion vindt dit leuk.
  13. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja een beetje drager verliest niet veel waarde. Nieuw of via mp zal dus niet veel schelen, dat is positief en negatief.
    Kost je nu wat meer, maar je kunt het daarna ook weer netjes verkopen.

14. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Tula free to grow.

Al past dochter daar met 6 weken nog niet in dus ik.gebruik nu al even een ringsling. Snel, makkelijk en geen knopen en dan straks tula.

15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
  16. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nou dat valt nog mee zie ik op MP. Ik zie verschillende 2dehands Storchenwiegen en Bondolino's voor zo'n €50,-- à €60,--, da's toch zo'n beetje de helft van wat ze nieuw kosten.

17. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Een chicco is (net als een Babybjorn) niet wat ik bedoel met een ergonomische drager. Deze hebben vaak een te smal kruis waardoor de beentjes bungelen en de knietjes niet hoger dan de billen zitten en ze hebben een verhard rugpand waardoor de baby niet de natuurlijke houding aan kan nemen.

Draaikont vindt dit leuk.
  18. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb die zelf nooit gehad dus weet daar niet zo heel veel van. Ook de nieuwprijs niet hihi.
    Een tula, emeibaby, connecta, ssc enz dalen niet zo bizar veel ( al is de doekenmarkt vorig jaar ingestort )

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Niet om lullig te doen maar deze is wel goed. Breed kruis en zacht rugpand. Kijk maar goed op de plaatjes.

20. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Dat kan ik van een plaatje niet goed zien. Van wat ik erover gelezen en gehoord heb zijn ze in ieder geval niet dusdanig ergonomisch als bijv. een Storchenwiege, Bondolino e.d.

Maar het is fijn dat je blij bent met je aankoop. Ik bedoelde verder ook niks met mijn opmerking, behalve dat een chicco niet één van de merken is die ik op het oog heb.

Deel Deze Pagina