Vraagje(s)

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Noraley, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noraley

Noraley Lid

26 jul 2012
    7
    0
    0
    Mijn meisje van 10 weken oud, 5080 gr en 57 cm (voor 't geval jullie dit willen weten ;) heeft 'n gek ritme...
    Ze krijgt 5 flesjes in 24 uur, soms 3 van 150 en 2 van 180, en soms 4 van 150 en 1 van 180, ligt eraan of ik zie dat ze meer trek heeft...
    "Normaal" zou ze om de 4 uur moeten komen, maar ik merk dat ze sinds 'n week of 2 onrustiger is overdag, en dat houd in dat ze maar 1 slaapje overdag red met 4 uur voeding ertussen, voor de rest komt ze al na 2 of 2,5 uur en wil ze wat meer drinken. Ik maak dan 'n flesje van 60 klaar. (ik doe trouwens overal 10 cc bij ivm harde ontlasting, dit al vanaf week 3)

Maar haar laatste flesje is al tussen 19.00u en 20.00u!
    Dan komt ze pas de volgende ochtend tussen 6.00u en 7.00u...

Soms komt ze wel 1 x 's nachts rond 3u/4u, omdat ze dan toch meer honger heeft.. .maar meestal slaapt ze volledig door.

Is dit normaal gedrag?

Gr. Nora

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat is normaal? Eigenlijk heeft ieder kind zijn eigen ritme. Het is wel uitzonderlijk dat ze al zolang doorslaapt in de nacht. Als je haar eruit haalt voor een laatste fles om een uur of half elf? wat doet ze dan? Ze zal wat meer wakker zijn overdag denk ik nu, en dat kost energie. Ik zou dus zeker de flessen van overdag zeker 180 ml geven hoor. Ze moet ongeveer 800 ml per dag binnekrijgen.

Weet je, als ze goed groeit en tevreden is, zou ik me er niet zo druk om maken.

Groetjes Adrienne

3. Noraley

Noraley Lid

26 jul 2012
    7
    0
    0
    Het lijkt wel alsof 't elke keer anders is met haar qua tijden wanneer ze komt. Het enige wat vast is, is dat ze haar laatste flesje tussen 19.00u en 20.00u wilt, en dat ze dan OF de hele nacht doorslaapt, OF ze staat 1 x op in de nacht omdat ze toch nog zin heeft om wat te drinken... En het gekke is bijv eerdergister, heeft ze de hele nacht doorgeslapen en werd ze 's ochtends rustig en vrolijk wakker voor haar eerste flesje, en vannacht werd ze wakker en heeft ze dus nog 'n flesje gehad, en toen werd ze deze ochtend onrustig en heel erg hongerig wakker... Soms snap ik er niks meer van. Je zou zeggen dat ze dan juist genoeg heeft gegeten toch? Waarom zo huilerig/schreeuwerig wakker worden?

Ik voed op verzoek, en volgens 't CB groeit ze prima en zit ze zelfs iets boven 't gemiddelde.

Verder vrolijk monstertje, alleen 'n goeie stem en eigen wil die duidelijk laat merken wat ze wil... Lastig af en toe!
    Ben heel erg bezig met 't rust en regelmaat verhaal, maar overdag wordt ze nu gewoon onrustiger. Ook merk ik dat ze tijdens haar slaapjes overdag opeens begint te huilen en dan weer terug gaat, heel gek... Maar dat heeft ze al heel lang. Volgens sommige was ze overprikkeld, omdat 't een nieuwsgierig kind is... Maar ik vind 't lastig om daarover te oordelen.

Maar mag ik wel zeuren? Als ze 't zo goed doet 's avonds en 's nachts?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ze zit in een tussenfase denk ik. Ze kan de nacht doorslapen, maar soms dan wil ze echt nog eten. De ene dag dus vijf voedingen, de andere zes. Ze krijgt dan de ene dag tekort, en de andere dag teveel. Daarom is ze de ene ochtend vrolijk, en de andere niet.Wat je kunt doen, is in de nacht een kleinere voeding geven. Overdag dan 180 geven. Als ze de nacht door gaat slapen, zal ze pas een ech schema krijgen, nu is het nog even aan rommelen.

Rust en regelmaat is echt heel verstandig hoor!!

groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina