Mijn zoontje van 9 maanden heeft een aantal dagen na zijn geboorte babyacne gekregen. Prima dacht ik, dat gaat weer weg want dat had zijn broer ook. Alleen is hij inmiddels al 9 maanden en heeft het nog steeds. Soms lijkt het wat rustiger maar soms komt het in alle hevigheid weer terug en zijn het echte puistjes met een wit kopje erop. Ik ben al bij de kinderarts, huisarts en cb geweest en ze zeggen allemaal dat het wel over gaat en ze hier afwachtend mee om gaan. Zelf vind ik dit ook goed en zolang hij er geen last van lijkt te hebben hoeft het ook niet behandeld te worden maar ik vraag me wel af of meer moeders dit herkennen. Als ik op internet zoek staat bijna overal dat het in de eerste 3 maanden weer over moet gaan en vind ik niets over acne op latere leeftijd.
Mijn kinderen hebben het niet gehad, maar ik weet inderdaad dat de kinderen van vrienden het ook veel langer hadden. Ik dacht dat het bij de eerste verjaardag weg was. Ze hebben er ook niks voor gebruikt. Het trok vanzelf weg.
Mijn zoontje heeft het ook! Hij is ondertussen 14 maanden en nog steeds heeft hij donkere puntjes die dan echte puistjes worden met een wit puntje. Het gaat met periodes beter, momenteel gebruiken we geen snoetenpoetsers enz maar vegen zijn gezichtje gewoon schoon met wat water. Dat lijkt te helpen, het is weer een stuk rustiger.
Weet je zeker dat het geen koemelkallergie of intolerantie is? Want dat was bij ons het geval...de babyacne en uitslag (en reflux) verbeterde pas toen hij koemelkvrij was.