Vanavond toen we onze zoon naar bed brachten, schrokken we. We zagen een bultje in zijn nek, en voelden hem ook. Het voelt een beetje als korreltjes. Toen we beter voelden, konden we dit ook aan de andere kant waarnemen. Toch zijn we er niet helemaal rustig onder. We denken aan opgezette klieren. Maandag gaan we even kijken of we naar de huisarts gaan. Iemand iets soortgelijks meegemaakt? En geruststellende woorden?
Ik ben geen arts en heb er geen verstand van, maar het klinkt inderdaad als opgezette kliertjes. Omdat het aan beide kanten zit zou ik mij er minder druk om maken dan als je het op 1 plek voelde, maar ik kan me je onrust voorstellen. Als je van jezelf weet dat je je er heel erg druk om maakt/gaat maken zou ik de huisartsenpost bellen. Gewoon om jezelf gerust te stellen en dat vinden zij vast niet erg. Anders zit je straks je helemaal zorgen te maken tijdens de feestdagen terwijl er waarschijnlijk niks aan het handje is.
Aan zijn linkerkant is het bultje zichtbaar en voelt het groter, aan de rechterkant moesten we echt zoeken.
ben ook geen dokter maar ik heb hem zelf ook aan de ene kant aan de andere kant niet,,,, hij komt en zet op met vlage.....maar als je het niet vertrouwd altijd naar de dokter he!!!
Een lichaampje is niet symmetrisch. Als er wat meer vet aan de ene kant zit bijvoorbeeld kan dat bultje aan die kant minder voelbaar zijn. Of het ene kliertje is minder opgezet dan de andere. Maar als ik jou was zeg maar, dan weet ik van mezelf dat ik tot maandag helemaal in de stress zou zitten en zou ik de huisartsenpost bellen zodat de dokter mij gerust kan stellen en ik volop kan genieten van mijn kind en vanavond lekker kan lachen omdat ik me weer had zitten opjutten om niks . Of morgen natuurlijk als je zoontje lekker ligt te slapen. Waarschijnlijk is het niks bijzonders, maar niemand hier op het forum kan het zien of voelen wat je bedoelt helaas.
Ik heb net al even met mijn moeder gebeld, die zegt ook opgezette klieren. Mijn vriend denkt het ook en eigenlijk ik ook. Misschien is het wel een reactie op de mexicaanse griepprik. Ik kijk het nog even aan. Als ik me er morgen nog druk over maak, dan bel ik misschien wel, en anders in ieder geval maandag even naar de dokter.
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Ik merk in ieder geval dat je heel kwetsbaar bent, als het om je eigen kind gaat.
Handig dat je dan zelf ook weer een moeder hebt he die je gerust kan stellen . Zo bel ik mijn moeder ook weleens hoor
Het bleef toch door ons hoofd spoken, dus hebben de huisarts maar gebeld. De assistente denkt ook aan lymfeklieren, maar we worden teruggebeld door de huisarts.
Hij denkt inderdaad ook klieren, die doovr erkoudheid, griepprik etc. opgezet raken. Als het bultje erover twee weken nog zit, dan naar de huisarts. Hij had niet de indruk dat het iets ergs zou zijn, aangezien Tim goed te pas is.
Gelukkig dat het niks ergs is! Veel kindjes hebben veel bijwerking van de prik. Jinthe had ook echt hoge koorts,en oorontsteking aan allebei haar oortjes ook verkouden,het heerst op het moment ook wel erg! Beterschap!