Puckababy piep naar Puckababy mini? ja/nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deedee91, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik ben op zoek naar ervaringen. Over 3 weken mag onze dochter niet meer in haar Puckababy piep. Zijn jullie overgegaan naar de mini of overgestapt op een slaapzakje oid? Vind het best veel geld dus ben even benieuwd wat jullie hebben gedaan :) Ook omdat ik niet het idee heb dat ze er heel veel baad bij heeft. Ze geeft zich als nog niet makkelijk over aan de slaap, het enige wat wel ideaal is dat ze zichzelf niet wakker slaat. Maar daarnaast sliep ze in de nacht wel stukken beter toen we er mee zijn begonnen.

Ik zit er ook aan te denken om het slaapzakje van puckababy te kopen, de 4 seizoenen maar twijfel dus nog om toch eerst nog de andere te kopen. Ben bang dat ze er dan helemaal aan gaat wennen en het straks moeilijk word om af te bouwen.

2. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Ik ben wel overgestapt op de mini en heb er geen spijt van! Moest m wassen en nu ligt ze in een andere zak. Kan daarmee ook inbakeren maar wilde het zonder proberen. Gelijk weer moeilijk in slaap vallen.. mijn dochter is ook echt geen lastige slaper maar ik merk wel echt verschil! En de mini kan je later ook Als slaapzak gebruiken dus je hebt er lang plezier van:)

3. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Hier werkte het niet. In de Mini veel te veel bewegingsvrijheid en kon gewoon niet in slaap vallen. Niet één keer. Hij is soms erg onrustig. Ben toen overgestapt naar de swaddleme inbakerdoek en toen hij opeens kon omrollen naar het stugge winterslaapzakje van de HEMA.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    @ Essie Hoezo meer kunnen bewegen? Dacht dat het zelfde is maar dan weer wat groter. In de piep liggen haar handen trouwens wel veel bij haar gezicht dat kan straks dus nog meer ofzo? Zij is ook erg onrustig bij het in slaap vallen om de nacht in te gaan.

@Katojipgimli, hoezo als slaapzakje? Kunnen de armen er uit fan straks ?

Dacht dat het gewoon een grotere was ivm gewicht.

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je kunt een mini ook via Marktplaats kopen, scheelt veel geld :) Hier wel na de piep een mini gekocht (tweedehands) en baby slaapt er goed in! Hij was heel fijn om het 'inbakeren' langzaam af te bouwen. Nu slaapt ze probleemloos in een slaapzak

6. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik denk dat de Mini gewoon te ruim was. Hij kon er gewoon niet in slapen.

7. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hier ook overgestapt naar de mini, zoontje sliep er prima in, toen hij 7 maanden was overgestapt naar de 4 seizoenen slaapzak en daar slaapt hij nog steeds in, super fijne slaapzak.

8. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hoezo zou ze over 3 weken niet meer in de piep mogen? Zolang ze er nog in past is het geen probleem om de piep langer te gebruiken, die 3 maanden kan bij iedereen verschillend zijn ivm groei.
    Mijn dochter heeft ook in de piep gelegen, maar de mini was haar vervolgens veel te groot. Daar verzoop ze in, was echt gevaarlijk. En als de mini nog te groot is hebben ze idd veel meer bewegingsvrijheid met hun armen dan in de piep, omdat die zak okk groter is. Hier heeft ze dus alleen in de piep gelegen, totdat ze bij 3.5 maand ongeveer ivm inenting die nacht niet in de piep mocht liggen. Ben toen gelijk overgestapt op de winterslaapzak van Hema, die is idd vrij stug en dat ging perfect. Met dit weer alleen geen optie, wordt echt te warm. Zou de piep gewoon zo lang mogelijk gebruiken en dan als het lukt overstappen op een zomerslaapzak of anders idd de mini, via marktplaats zijn ze idd veel goedkoper over te nemen.
    Wij gebruiken nu inmiddels ook al geruime tijd de 4 seizoenen bag van puckababy, dat is ook echt een aanrader. Echter kan die echt pas vanaf 6 maanden (bij mijn dochter paste hij met 8 maanden), hij zou nu nog veel te groot zijn voor je dochter

9. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn destijds ook overgestapt, onze dochter kon nog niet zonder. Met 6 maanden cold turkey overgestapt op een gewone slaapzak. Nu slaapt ze nog steeds in een Puckababy the bag. Kijk ook eens op Mp ;)

10. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Ja! Goede overstap!

11. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik heb een tijd lang de armsgaten dichtgenaaid van een gewone slaapzak. Dit om de overgang van de swaddleme doek naar een slaapzak beter te laten verlopen. Toen eerst 1 armsgat opgemaakt en daarna de andere. Ging prima, maar bij deze wel de puck mini, om dit ingewikkelde gedoe te voorkomen 😜

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik zal eens op mp kijken goeie tip! Denk dat we het gewoon maar doen. En gezien ze 5kg is groeit ze er bijna uit, hij is tot 5,5 de piep ;)

@ valenti dat is ook een oplossing geweest :p zelfde effect haha

13. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Ja in de mini zitten ritsen voor de armen.

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier na de piep ook de mini aangeschaft. Was er zelf erg blij mee. Als de puck helpt bij het doorslapen zou ik er nog even mee doorgaan. In de piep zitten ritsjes zodat de armen er op een gegeven moment uit kunnen dus dan is het een normale slaapzak waar je nog gewoon gebruik van kan maken.

Deel Deze Pagina