smalle ladekast - zijn ze er wel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kkatinka, 5 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hai dames,

Omdat wij een enorm klein huis hebben moeten wij de commode in de woonkamer plaatsen. Aangezien we toch een nieuw dressoir nodig hebben in de woonkamer gaan we niet voor een opklapcommode.

De commode mag max rond 104 cm zijn, en dit is natuurlijk nogal klein voor en commode. Ik heb werkelijkwaar alle mogelijke winkels afgezocht, maar nergens verkopen ze een witte ladekast die er niet teveel uitziet als een commode (opstaand randje etc) maar wel een dichte opbergruimte heeft. Op marktplaats zag ik prrachtige bopita commodes voor maar 100 euro. En dat terwijl de ENIGE simpele ladekast/commode die aan onze eisen voldoet super simpel is en €200 is.. Ik baal daar echt van.

http://www.babyentiener.nl/babykamer-rick.html
    Dit is de commode, hij is maar 103 cm en zoiets zoeken we.

Heeft iemand toch een alternatief voor ons? Het kan toch niet dat dit het enige ladekastje is die precies commodehoogte is en diep genoeg voor het kussen en max 104 cm?

Ergens zitten we te denken aan de commode Gulliver van Ikea, die open commode.. Maar aangezien we geen hangkast hebben voor de baby moet ik dus alle kleding daarin kwijt. En omdat het open is vind ik het er niet supernetjes uitzien in de huiskamer.
    Die commode van bovenstaande foto daar kan je tenminste nog ruim alles in kwijt.

Iemand advies?
    €200 vind ik persoonlijk best veel voor zo'n simpel kastje.. Maar goed, aangezien we maar zo weinig ruimte hebben en het er gewoon nog uit moet zien als een leuk woonkamermeubelstuk..

Tips zijn welkom!

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    En de Ikea Leksvik ladekast? Die heb ik zelf en die is vrij smal, ik zit nu op mijn werk, dus kan het niet opmeten. Die heeft een opzetstuk welke je eraf kunt halen zodat je daarna een gewoon ladekastje hebt. Ik had eerst alleen het kastje en later via marktplaats het opzetstuk erbij gekocht. Deze is niet meer in de winkel verkrijgbaar, maar wordt genoeg aangeboden op marktplaats.

3. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een ouderwetse commode, beetje brocante. Niet groot. Misschien op MP daarnaar kijken? Lijkt op die buikkastjes die je veel ziet, alleen heeft ie geen buikje, haha! Hij is eigenlijk te laag, maar ik vind m te mooi om niet te gebruiken.

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Heb je ook gekeken bij de gewone ladekasten van ikea ipv commodes? Volgens mij zijn er verschillende series die een kast hebben met een stuk of 3 lades en wel goede hoogte hebben en niet zo lang zijn.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Even out of the box...

Wil je perse een commode? Wij hebben de commode boven, maar dat ding nog nooit als zodanig gebruikt, wij verschonen en verkleden altijd beneden, aankleedkussen op de keukentafel. Mandje erbij voor alle spulletjes, luiervoorraad ed in een keukenkastje.
    Spul kan zo aan de kant als je het er even niet wil hebben.

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb nu een queen ann ladekast gekocht. Wel kijken naar de hoogste variant. Geloof 84 cm op wieltjes hebben we en de min diepte van 43cm meen ik zodat een aankleedkussen past. We hebben hem geschilderd en ben er super blij mee.

7. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Toen mijn zoon 1 was zijn we verhuisd. We hadden op zijn babykamer 2 enkele hoge kasten, met daartussen een plank als commode. Maar in het nieuwe huis waren de muren van zijn kamertje slecht, waardoor de plank zo weer eraf viel.
    Dus toen heb ik deze kast gekocht:
    BRIMNES Ladekast 3 lades - IKEA
    Aankleedkussen erop, en klaar :) Nu gebruikt hij deze kast nog steeds voor sokken, ondergoed etc. Dus hij komt nog steeds van pas. Daarom koop ik ook nooit een echte commode, omdat ik liever een kast heb die later nog gebruikt kan worden.

Zo hebben we dit keer voor de baby dit als commode:
    KALLAX Open kast - berkenpatroon - IKEA
    En dan op zijn kant. Aankleedkussen erop, mandjes erin voor rompers, luiers etc, en zo hebben we ook weer een commode.
    Het is meteen de roomdivider, want aan de ene kant van de kamer slaapt dochter, en andere kant komt baby te slapen. Zo heeft dochter 4 vakken voor speelgoed, en baby 4 vakken voor kleertjes e.d.

8. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Sorry niet alles terug gelezen, maar ik verschoonde de kleine vaak genoeg op de eettafel.. Legde ik gewoon het verschoningskussen op. Er stond ook een mandje met de meest nodige spulletjes. Is dat geen idee? (had overigens toen wel een commode maar vond dit makkelijker haha)

9. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Wij hier een commode van 90 cm ongeveer.

Is van TWF, kamertje marseille.
    Wel een bladvergroter erop zodat we verticaal gaan verzorgen, maar dat is meer omdat de commode in een nisje staat en horizontaal gewoon niet handig is.

Maar als ie gewoon 'los' staat, dus niet tussen een paar muren, dan kan je er ook gerust horizontaal op werken.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Zelf iets maken? Op sites als 101woonideeen.nl vind je een hoop zelf maak werk tekeningen en kun je met de maten schuiven totdat het ook in jouw woonkamer past.

Bespaar je ook meteen een hoop geld. Ik heb net een roomdivider gemaakt van MDF van 1.90 x 1.45 en 50 cm diep en was slechts 50E aan voorgezaagd MDF kwijt. Dan heb je nog wat kosten aan verf en schroeven en je bent klaar. Gezien jij een klein model kast wil maken is dat nog goedkoper dan wat ik kwijt was.

11. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik neig ook naar brimnes. misschien een van 3 en een smalle met 4 lades. Hierop en in de bovenste la kan ik alles kwijt wat ik meteen bij de hand moet hebben. De kledingkast ziet er ook heel mooi uit. Nog een ikea bedje erbij en heb een goedkope en goede babykamer.

Hoe gebruik je de kallax? Staand of liggend? Lijkt mij te hoog of te laag?

12. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië

Deel Deze Pagina