Berg weghalen bij lang haar.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door piemie, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hoi,

Mijn dochter heeft een behoorlijke bos haar dat vrij lang is. Ze heeft nog steeds berg op dr hoofdje. Ik heb het al meerdere keren met olie en bergpads geprobeerd weg te halen maar dat wordt niks. De schilfertjes komen wel los maar alles blijft in dr haar hangen (en in donker haat ziet dat er echt niet fris uit) en het wordt helemaal vies en vet. Ook na meerdere keren wassen.
    Heeft er iemand een tip om het weg te krijgen?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier hielp het om babyolie goed in te masseren en een paar uur later ging ik er met een kam door heen. Ik had een gaasje tussen de tanden van de kam zodat de berg daar in bleef plakken. Daarna haren een keer met onze shampoo gewassen. In het Badje met rugligging de haren uitgespoeld.
    Misschien heb je er wat aan.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Toch wel olie om het los te krijgen, en dan kam ik met de luizen kam. Heb het van de week toevallig nog met mn zoon gedaan toen hij lag te slapen, olie erin, kammen op een handdoek. De volgende ochtend gingen we zwemmen en heb ik daarna zn haar gewassen. Het zat 1 dagje niet zoals ik zou willen maar de volgende dag was het weer lekker schoon.

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Bij Etos verkopen ze berg borsteltjes (net luizenkammetjes in borstelvorm). Vraag er even naar want ze hangen in zo'n draairek. Ik weet niet of het alles weghaalt maar ik denk dat je het meeste er wel mee uit krijgt

5. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Probeer de berg zalf van dr leenarts eens. Geweldig spul!!

6. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Zoals hierboven reeds is gezegd; gebruik een luizenkam! In combinatie met babyolie was dat hier hét wondermiddel.

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Oja een luizenkam of bergkammetje is wel een idee ja. Berg zalf lijkt me op haar haar niet echt werken. Het ia echt een volle bos en olie komt er al bijna niet tussen. Bedankt voor de tips.

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier de tip van de kapper gekregen om olie in haar haar te doen en nachtje te laten zitten en dan de volgende ochtend shampoo in het haar zonder water. Goed incasseren en dan uitspoelen. Hier nu 1x gedaan en zie echt verbetering. Ga het binnenkort herhalen.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.921
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook met de luizenkam!

10. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Maar berg is toch niet schadelijk of vervelend? Met langer haar zie je het niet, dus dan toch ook geen probleem?

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja dat zie je wel in de scheiding bij het maken van een staartje. Het is ook echt gelig en zit al vrij dicht bij de haarlijn. Ik vind het er gewoon niet fris uitzien.
    Ik heb het net weer met olie ingesmeerd en een luizenkam gehaald. Morgen kam ik het dan uit en was ik het.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.925
    113
    Vrouw
    Thanks voor de olietip! Gisteravond in zoontje zijn haar gedaan en vanmorgen kon ik er al veel uit kammen. En zoontje maar bah blijven roepen toen ie zag wat er uit zijn haar kwam :)

Deel Deze Pagina