huis schoonmaken en baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door claudia2008, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    hallo medemama's,

Even een vraagje uit nieuwsgierigheid...Ik heb een meisje van 6 maanden oud..voorheen (voor mijn zwangerschap) hield ik het huis altijd heeeeel netjes...nu maak ik veel minder vaak schoon, nou ja...niet minder vaak maar minder grondig, simpelweg omdat ik de tijd niet heb....daar voel ik me dan soms rot onder...Hoe gaan jullie met schoonmaken om nu er een kleine is??

Groetjes Claudia

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    k heb gelukkig een kleintje die zich zelf heel goed kan vermaken,
    hij vind het geweldig als ik aan de poets ben vooral de stofzuiger vind hij erg intressant

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Een stuk makkelijker!! Tijd met mijn meisje vind ik belangrijker dan een spik en span huis. Natuurlijk doe ik de basis wel; stoffen, zuigen, dweilen, toiletten netjes enzo. Maar ramen lappen, keukenkastjes en dat soort dingen toch wel minder vaak. Het heeft een andere prioriteit gekregen maar ook ; als je de basis klaar hebt, ben ik al blij. Want huishouden is echt een soort tussendoor klus geworden. En ja, als ik het echt op mijn heupen heb, dan is mijn partner er ook nog. Dan pakken we een avond of een dag in het weekend. Dan ga ik in mijn eigen wereldje poetsen zeg maar en hij is dan lekker met die kleine bezig. Of andersom.

Ik voelde me er in het begin wel rot onder, maar nu? Neuh.. het ziet er netjes uit hier, het is schoon, maar geen museum. Ik vind het fijn zo. Ik speel liever met Esmae dan dat zij maar in die box ligt omdat mama schoon wil maken.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Toen ze zo klein was ging het nog wel, maar tegenwoordig duwt ze zich overal tussen en de spullen die ik net heb opgeruimd gooit ze achter me rug weer overhoop.

dus blijf bezig.

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

pfff vermoeiend, haha :D dan moet je er wel makkelijker in worden anders wordt je gek,

ik ben er aan de ene kant makkelijker in, laat de was soms best even ongestreken op de plank liggen maar ik ben wel strenger met stofvrij houden van mijn huis ivm waarschijnlijk astma dochtertje, (waarschijnlijk omdat ze dat pas kunnen testen na 1 jaar maar ze wel alle symptomen heeft.)

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben wat makkelijker geworden. Het is nog altijd schoon in huis, maar zoals iemand hier al schreef, de ramen en keukenkastjes en zo, dat blijft langer liggen. De vloeren doe ik nu vaker dan voorheen, omdat Charlotte kruipt. Vroeger eens in de paar dagen, nu bijna elke dag. We hebben gelukkig geen huisdieren, dat scheelt al een heleboel denk ik. Ik hou wel elke dag de was en het strijkgoed bij, kook elke dag vers en zorg dat Charlotte elke dag buiten komt, dat vind ik veel belangrijker dan een smetteloos huis. Het is hier schoon en altijd opgeruimd, ook dat scheelt al veel!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben ook wel iets makkelijker geworden, maar ik ben wel een type die niet tegen rommel kan. Ons zoontje kruipt nu en wij hebben 2 katten dus er wordt sowieso iedere dag stofgezogen. Als hij slaapt, in de woonkamer speelt/kruipt doe ik ook kleine klusjes zoals afstoffen, vaatwasser in- en uitruimen. Grote schoonmaken zoals badkamer en keuken doe ik als hij slaapt of als manlief thuis is. Niet rot over voelen dat je minder tijd hebt voor het huishouden. Je kindje komt nu eenmaal op de 1e plaats:)

8. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb niet zo veel keus en moet wel makkelijker worden hahaha
    Mijn kleine meid is nog erg slecht in zichzelf vermaken dus ik kan alleen schoonmaken als zij slaapt :)
    En het is een hele wakkere baby ;)
    Maar in mijn geval word er gewoon een man ingezet om te helpen
    Ik weet niet of dat bij jou ook mogelijk is?
    Of hem de baby geven en dan zelf gaan schoonmaken?

9. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb tegenwoordig een poets die elke week 3 uurtjes komt... heerlijk! Toen mijn oudste nog een baby was had ik die niet en deed ik het tussendoor tijdens de slaapjes, maar kwam zo ook niet aan mijn rust (hij deed er 9 maanden over tot hij ging doorslapen). Nu hij ouder is en op 1 lange slaap zit van ca 3/3,5 uur kan ik weer even wat doen, maar ja, broertje 2 vraagt nu veel aandacht en maakt nog geen erg lange tukken. Het is dus even schipperen nu en een kwestie van prioriteiten stellen.

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ben ook wat makkelijker geworden.. meestal ga ik poetsen en opruimen als hij ligt te slapen of als hij naar de opvang is. maar soms als ik alleen wat spulletjes moet opruimen sjouw ik em lekker met me mee en dat vindt hij erg leuk

11. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Even stofzuigen en dweilen enz doe ik gewoon als ze een beetje om me heen aan het drentelen is.

De grote dingen zoals de badkamer enz doe ik 1 avond in de week, als mijn vriend thuis is.Kan het in principe ook overdag doen, maar vind dit makkelijker werken.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben ook een stuk makkelijker geworden met schoonmaken. Als mijn zoon naar de creche is en ik ben eerder thuis van het werk, dan poets ik mijn huis even grondig. maar als mijn zoon om mij heen springt dan Stofzuig ik samen met hem en halen we samen een doekje door de kamer e.d. Dweilen doe ik 's avonds als hij op bed ligt, want ze glijden dan zomaar uit over de vloer.

13. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik kom ook niet aan dingen toe als ramen lappen, keukenkastjes, vriezer of koelkast schoonmaken. maar het blijft wel in mijn hoofd spoken dat dat toch echt gebeuren moet.
    mijn partner werkt 7 dagen per week dus die kan ik niet om hulp vragen.
    mijn zoontje maakt overdags nog tussen elke voeding een slaapje, maar dan max. een uurtje. meestal een half uur.
    sommige dingen zijn idd belangrijker, zoals vers eten, elke dag naar buiten. en de was moet wel elke dag;)
    hij kan zich trouwens goed alleen vermaken, maar ik vind het belangrijk dat ik veel met hem speel en van hem geniet. belangrijker dan de rest.
    komt allemaal wel weer als ze straks op school zitten;)

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik MOET wel makkelijker worden, want ik ben genoodzaakt om 4x9 uur te werken en ben doordeweeks ook nog eens alleen. En als mijn Lief er dan is, ga ik ook niet het hele weekend lopen poetsen, ben veel te blij dat we dan weer met zijn drietjes zijn.

Mijn uk wil vrijwel altijd overdag nie slapen nie en heeft er een hekel aan om in de box te liggen, dus ik ben haar eenpersoons animatieteam. probeer dan maar eens ongestoord huishoudelijk werk te doen!

Als ik mijn huis heb verkocht hoop ik de financiele ruimte te krijgen voor een poetshulp. Want ik ben bang dat het een puinhoop gaat worden anders!

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    met jayla ook altijd n ramp want ze komt overal aan wil alles zien overal waar ik sta staat ze achter me aan me been te rukken haha als ik ga stofzuigen moet ik dat doen met haar op me arm! dus als gevolg n slapende arm (11 kilo schoon aan de haak he) hahaha tja de meeste dingen doe ik s'avonds als zij slaapt en de grote dingen denk aan ramen wassen e.d. dan breng ik haar naar mijn moeder want dat is nu gewoon niet te doen met jayla

16. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Ik was altijd erg makkelijk met schoonmaken, deed één keer in de week alles op één dag en dat was het. Grote dingen zoals ramen lappen deed ik één keer per jaar. Maar het zag er ook niet vies uit, dus waarom dan vaker ramen lappen. Dat laatste heb ik nog maar één keer gedaan toen m'n zoontje sliep. De koelkast moest ik laatst midden op de dag doen, omdat er een fles sap had gelekt van boven naar alle verdiepinkjes...
    Verder maak ik het hele huis goed schoon op maandag. Zoontjelief moet dan wat vaker alleen spelen, maar dat vindt hij niet erg. Hij zit dan in de box of speelt op de grond. Ik loop dan steeds langs met doekjes en de stofzuiger en hij kijkt dan heel geïnteresseerd. Als hij z'n armpjes naar me uitsteekt, ga ik altijd even met hem knuffelen en spelen, maar daarna vermaakt hij zichzelf weer prima. Hij is ook eindelijk gewend aan het geluid van de stofzuiger, vroeger ging hij dan altijd heel hard huilen, nu kijkt hij alsof het een eng en tegelijk heel interessant ding is. Prachtig! :)

Oftewel: ik maak nog veel schoon, meer dan ik deed (stofzuigen en dweilen in de kamer nu elke dag/om de dag - hangt er vanaf hoeveel er met eten gestrooid is) en m'n zoontje moet zichzelf dan maar even vermaken. Gaat prima! En ik hou nog alle tijd over om leuke dingen met hem te doen. Precies genoeg tijd, hij wil vaak ook even alleen spelen en die momenten pak ik om weer even te poetsen.

Alleen het opgeruimd houden... pff, overal liggen spuugdoekjes, speelgoed, flesjes. Da's een ander verhaal! :p

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb een schema gemaakt waar ik me aan probeer te houden. Zo raak ik niet steeds in de stress, maar doe ik gewoon wat er voor die dag op het programma staat. Lukt het niet, dan niet. Dan schuift het ook meteen door naar volgende week en hoef ik niet de volgende dag alles te gaan zitten doen.

Oh, en soms met een sprongetje of wat regeldagen, dan doen mijn man en ik samen even gauw wat 's avonds. Vermoeiend, maar soms is het even niet anders. Julia kan zich ook slecht zelf vermaken, dus afwassen als zij in de box ligt is al moeilijk!

18. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    bedankt voor alle reacties..zo te zien hebben sommigen hetzelfde 'probleem'; schoonmaken met een kindje wat zichzelf moeilijk kan vermaken alleen....
    Probeer ook wel wat te doen als ze even slaapt maar moet zelf ook nog weleens wat doen...eten of douchen bijvoorbeeld...;)

19. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het wordt alleen maar erger, tenminste hier. Toen ze baby waren haalde ik altijd snel even de srofzuiger erdoor als ze sliepen. Die meiden zijn al best groot, maar hebben ook meer spullen......Ze kunnen wel dingen zelf of 'helpen', maar dan moet je er wel steeds achteraan zitten. Ik werk ook nog 4 dagen, we zijn ook eigenlijk bijna nooit thuis.....Straks als de baby er is en rond gaat kruipen, moeten we echt vaker de vloer gaan doen, maar goed, dan ben je ook wel weer vaker thuis....
    Ramen zemen doe ik ook bij nooit, want er wordt toch niet van 'gegeten'. Veel verder dan wassen, strijken, de wc en de badkamer en zo vaak als lukt de vloer (is ook heel onhandig als er een heleboel grote kinderen overheen rennen, terwijl je probeert te dweilen) komen we eigenlijk niet. Nou ja, als iedereen het huis uit is, maken we er wel weer een 'toonzaal' van (maar ja dat duurt nog wel een jaartje of 20...)

20. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Groot gelijk heb je hoor! En van harte gefeliciteerd met de zwangerschap!

Deel Deze Pagina