Een vraagje aan de meiden die een wiegje hebben besteld bij Babydump. Het gaat in mijn geval om het wiegje Babsi. Schardt Wieg Babsi Compleet Stars Grey | Wiegen | Baby-Dump Dit wiegje heeft een matrasje met de afmeting 70x38. Er zit geen hoeslaken bij en het dekbedovertrekje (geen lakentje ) en het dekentje passen niet in elkaar. Nou vind ik het niet zo'n ramp om nieuwe dekentjes en lakentjes te kopen, alleen ik kan echt nergens hoeslakens vinden met de afmeting 70x38 (of 70x40), want alles is 80x40! En volgens mij is het gevaarlijk om een te groot hoeslaken te gebruiken toch? Ik kan contact opnemen met Babydump, dat weet ik. Maar het wiegje is al maanden geleden geleverd, vervolgens was 'ie kapot, 100 keer aan de telefoon gehangen met Babydump en uiteindelijk op de valreep een nieuw wiegje gekregen na een hoop gezeur en gedoe. Ik wil dus eerst vragen naar hoe anderen dit hebben gedaan, voordat ik wéér Babydump moet bellen en er uiteindelijk niks mee op schiet. :x
Hoeslakentjes v.a.70x39 : Hoeslaken 2st. 35x75 Kinderwagen/Wieg Badstof Wit | BabyXpress Op deze site hebben ze wel het een en ander in afwijkende maten. Anders geven ze de tip om luiertape te gebruiken. Tip: hoeslakentjes moeten passen om meerdere modellen matrasjes zijn ze soms wat aan de grote kant... Gebruik "luiertape" dat in de meeste kraampakketten zit om het hoeslakentje mooi glad te houden. Aan de onderzijde van het matras haal je de zijden van het hoeslakentje over elkaar en zet dit vast met de tape. (Leukopor kan ook, dat beschadigd textiel niet) Edit: hier nog een site Baby Butt onlineshop Beetje google-en en je komt er wel
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de snugghle wieg!! En ben er super blij mee. Bij de eerste geen ervaring met een wieg maar de snugghle wieg gaf mij qua bekleding en dergelijke een goed en veilig gevoel ☺
Handige oma beddengoed laten maken? Dat is nl echt een klusje van niks. Anders idd dekentje/lakentje gaan gebruiken..... vraag me sowieso af of dekbedje wel veilig is.
@Flora01: Dank je wel voor het Googelen! Jij bent er duidelijk beter in dan ik, want ik kon echt niets vinden @Gaab27: Wij hebben het wiegje dus al een hele tijd in huis. Ga nu geen nieuwe meer kopen, dat zou wel erg zonde zijn @Yupgup: Ik heb inderdaad mijn schoonmoeder gevraagd. Die kwam al met ideeën over veiligheidsspelden en lintjes naaien. Ik laat het aan haar over Er zit btw geen dekbedje bij, maar een dekentje met overtrek. Ga zelf ook liever voor een lakentje, toch een iets fijner gevoel bij. Vind het echt raar van Babydump dat ze zo'n wiegje leveren wat van geen kant klopt... Ken iemand met hetzelfde wiegje die ook hetzelfde probleem had.
Ons wiegje had ook een matras dat kleiner was dan de standaardmaat, ik heb een gewoon hoeslaken eromheen gevouwen en dat ging prima. Zeker een Jersey hoeslaken strecht en kun je dus strak om het matras heen vouwen, wat er over is ligt dan onder het matras. De kraamverzorgster heeft er ook nooit iets van gezegd en eerlijk gezegd zou ik niet weten wat er gevaarlijk aan zou moeten zijn.