Winterjas of pak bij baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jerami, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is nu bijna 11 weken en weet niet wat ik het beste voor hem kan halen voor de winter als we naar buiten gaan. Hij zit nu in maat 50. Heb ik genoeg aan een winterjasje of moet ik echt een pak halen? De maat vind ik ook heel moeilijk. De oudste is in de winter geboren en dat is een stuk makkelijker!

2. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Mijn kleintje is geboren op 13 juni (wel 1 jaar eerder...maar ter vergelijking) daar vond ik een winterjas een onding bij. Ik heb wel wollen (niet prikkende) vestjes enz gehad. In de wagen lag ze onder dekentjes. Maar toen het echt koud was heb ik haar in een pak gelegd, ik vond het ideaal en lekker warm. Ik ben begonnen met een maat te groot, handjes lekker warm doordat de mouw er een beetje overheen valt...en die beentjes, dat maakt niet zoveel uit dat de pijpjes wat langer zijn. Ik heb hem uiteindelijk toch wel 2 a 3 maanden fanatiek gebruikt (lees dagelijks).

Ik had de mijne gekregen, maar was in prima staat aangezien ze in die kleine maten zo'n pakje niet verslijten.

Gokje hoor...maar ik zou voor een pakje maat 62-68 gaan denk ik...

3. mamavansam

mamavansam Actief lid

27 mei 2013
    143
    0
    16
    Mijn zoontje is van augustus 2012. Ik had voor hem een pak in maat 62 en een pak in maat 68. Gewoon van de Zeeman met van die oortjes. Heb deze pakken echt bijna dagelijks gebruikt in de winter. Vond het superfijn en makkelijk.

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Eerste dochter was een mei-kindje. Hierbij vond ik in het najaar een vestje ideaal (lekker zacht en soepel) en met de echte koude tijden een winterjasje. In de wagenbak lag ze onder de dekens (met vestje of jas), later in de buggyinzet in een warme voetenzak (met vestje of jas) en in de maxicosi ook in de voetenzak (ook met vestje of jas). Hier zou een compleet pak dus overbodig geweest zijn en ik vind het ook verre van praktisch... Pas het jaar daarna heb ik er 1 aangeschaft toen we echt op de slee de sneeuw in gingen en ze kon lopen enzo.

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wat vind je mooi? Ook niet onbelangrijk :).
    Ik vind zo'n (bere)pak of pakje met voetjes echt niet mooi, dus ik heb gekozen voor een soepel jasje (zonder capuchon),slofjes en een heerlijk warme voetenzak. Ik vond het ideaal!
    Gewoon kiezen wat jij leuk vind bij je kleintje!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Oudste dochter geboren in januari, ik heb ook zo'n handig soort van ski-pakje pakje gebruikt. Alles lekker tochtvrij en warm. Voor de kindjes van april en mei heb ik in de winter een paar maanden later ook een pakje gebruikt.
    Ook een van de Zeeman trouwens :)

Maar het is idd een kwestie van smaak!

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou echt voor een ski-pakje gaan. Wij hadden hier toen ook een gewone winterjas, maar hij heeft eigenlijk altijd zijn goedkope-lidl-skipak aangehad tot hij er echt niet meer inpaste. Heerlijk warm! Gewone jas kroop zo snel omhoog of ik vond de beentjes toch te koud.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier kimdje geboren in oktober. Ik gebruikte eigenlijk geen jasje en ook geen skipak. Ik had de lodger bunker. Ik legde mijn dochtertje in haar kleertjes met mutsje op in de kinderwagenbak waar de opengeslagen bunker in lag. Dan kon zij slapen wanneer ze wilde en als ik weg wilde terwijl ze sliep sloeg ik de bunker dicht met een dekentje eroverheen en weg. Als ik thuiskwam en ze sliep nog dan ded ik de bunker weer open en sliep ze lekker door.

ook bij mijn zoontje die in januari is geboren deed ik dat zo. Anders een winterjasje. Ik vind de skipakjes erg onhandig

9. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een heel leuk winterjasje liggen die van zijn broer is geweest in maat 62 en 68. Zijn broer heeft deze niet aangehad omdat het toen te warm was , het is een warm maar toch soepel jasje. Ik ben zelf niet zo van de pakjes, maar het gaat mij erom dat hij het warm genoeg heeft. Hij zal enkel in de wagenbak liggen aangezien wij geen auto hebben en de maxi cosi dus ook niet gebruiken, daarbij heeft onze maxi cosi een heerlijke warme voetenzak, dus zou een pak denk ik zoizo te warm zijn.

Deel Deze Pagina