Nut van een molton

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Rietje88, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zit eraan te denken om een wiegje te kopen met een nieuw matras. Maar nu vraag ik me af of het echt nodig is om een molton daarvoor aan te schaffen. De baby heeft toch een luier, romper en pyjama aan. Er zit een laken om het matras en ook een hydrofiele luier voor spugen. Wat is verder het nut van een molton als het matras binnen enkele maanden weer weg gegooid wordt?

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bescherming voor het matrasje.. Hier was echt wel een molton nodig, want zl spuugde door de hydro (dubbelgevouwen) en hoeslaken heen. Zonder molton had hij vaak een nat matrasje gehad.

Moltons zijn bij de babydump niet zo duur. Je hebt bij de Hema ook moltondoeken. Die kun je hergebruiken, ook voor in de wandelwagen of extra in het ledikantje ofzo.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is puur ter bescherming van je matras. En ik heb het matras echt niet na een paar maanden al weggegooid hoor. Het matrasje van het wiegje is inmiddels door vier kinderen gebruikt en het matras van het bedje is door twee kids gebruikt. Dus ja een molton is toch echt wel een goede investering... en zoveel geld hoeft een molton echt niet te kosten.

4. Veluwin

Veluwin Lid

10 sep 2015
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Gebruiken jullie een ademende molton of een moltonzeil? Hier een ademende molton in huis, zeil werd afgeraden maar helpt dit voldoende tegen ongelukjes?

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik zou zeker een molton gebruiken, zonde als er vlekken in t matras komen! Je kan t matrasje altijd verkopen als ie nog in goede staat is of weer gebruiken voor een volgende baby oid.. Er komen al gauw vlekken in een matras. Stel je baby lekt een keer door, overgeven, spugen, diarree etc.

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij hebben een molton gekocht voor een ledikantje, en die om het matras van de wieg gedaan. Het is even vouwen, maar hielp prima. En wordt nu gebruikt voor het ledikantmatras

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook altijd gewoon een molton gebruikt, zelf gebruik je die toch ook om je matras? Het beschermt en is gewoon frisser. Maar waarom zou je een matrasje weg gooien? Wij hebben een familie wieg, in onze wieg is een nieuw matrasje gekomen toen dochter geboren werd maar in de familie wieg van man zijn familie zijn op 2 matrasjes inmiddels 19 kinderen geweest. Halverwege is er een nieuw matrasje gekomen ( En ik kon hem ook wassen na de babytijd van zoonlief, het matrasje was klein en soepel genoeg voor de wasmachine )

Deel Deze Pagina