Hopelijk staat dit topic hier goed. Het hoort niet bij de BABY uitzet, maar toch ook weer een beetje wel, toch? Maar goed, Ik zag online een erg te gek-gave-leuke-stoere broek van mama-licious. Nu zou ik deze te gek-gave-leuke-stoere broek bestellen, maar ik loop vast op de maat. Ik heb geen idee wat voor maat ik heb. Ik ben 10 kilo afgevallen en heb nu maat 36/38. Wat voor maat moet ik dan bij die te gek-gave-etc broek hebben? Hoe vallen die broeken uberhaubt? Alvast bedankt!
Met gewone damesmaten weet ik het niet, maar met de spijkerbroeken had ik 2 maten kleiner dan normaal. Normaal gesproken heb ik wijdte 32, soms 31. Bij de Mamalicious had ik wijdte 30, ik had zelfs bijna nog wel 29 aangekund. Ik heb hem gewoon de hele zwangerschap gepast, pas bij 38 weken begon het wat strakker te zitten. Ik heb ditzelfde ook van meer mensen gehoord. Het is trouwens wel zo dat positiebroeken veel sneller goed zitten dan gewone broeken. Er zit lekker veel stretch in en er zit ook altijd zo'n band in waarmee je de wijdte wat strakker of losser kan maken. Ik zou net iets kleiner bestellen dan je normaal hebt, dan is het waarschijnlijk wel goed.
haha dat weet ik dus niet. Zou voor nieuwe broeken omdat ik zo was afgevallen en toen bleek ik zwanger... Heb dus geen idee welke maat ik moet hebben nu
Bepaal hier je jeansmaat of broekmaat. Bereken je jeans of broek maat aan de hand van je taillemaat en lengtemaat.
Taille Dit is het smalste deel van je torso (boven je navel, onder je ribben). Truc om je taille te vinden: zet je handen in je zij met de duimen naar achter. Daar waar je je duimen neerzet zit je taille. Meet je hele taille rondom. Heupomvang Dit is het breedste deel rond je bekken/billen. Meet met een meetband losjes de omvang van de heup op het breedste gedeelte. lengtemaat in je binnenbeen lengte
Let wel op dat je taille nu al wat breder kan zijn geworden!! Mamalicious vond ik redelijk ruim vallen, volgens mij heb ik een 29 gekocht (voor mijn zwangershap ook 36-38). Een maatje kleiner had ook gekund maar ik vond het belangrijk om er zo lang mogelijk plezier van te hebben. Ze zijn ook redelijk lang dus dat is erg fijn als je normaal al lengtemaat 34 hebt. Het enige nadeel aan mijn mamalicious broek vond ik tot nu toe dat hij een betje ging pillen tussen mijn benen, en ik heb hem nog geen 10x aangehad.
Ik heb alle positie spijkerbroeken een maat kleiner gekocht dan ik normaal draag. Ik vond alles heel groot vallen, ik pas nu alles nog prima.
Ik ben bij de eerste 23 kg aangekomen (was ook erg slank voor de zwangerschap), dus de broek die eerst echt veeeeeeel te groot leek was op het einde te strak... Daarna alle 23 kg kwijtgeraakt, maar wel een kledingmaat (minstens 1) gegroeid, ik denk zelf doordat mijn bekken wijder geworden was en mijn buikhuid een beetje overschot had Nu zwanger van de vierde: veel zwaarder begonnen dan bij de eerste (14 kg of zo), maar ik pas m'n gewone broeken nog, als ik ze tenminste een beetje onder m'n buik doe... Bij mij is er dus echt geen peil op te trekken! Ik zou gewoon in de winkel passen en kijken of je nog ruimte hebt om te groeien. Bij de oudste was ik ook bij m'n heupen een stuk dikker geworden om een voorraadje vet voor de borstvoeding te hebben, maar ik denk dat dat dus alleen gebeurd als je heel slank begint... (voor mij zijn trouwens sowieso bijna alle zwangerschapsbroeken te kort... lengte 38 heb ik namelijk )
Ik ga inderdaad maar even passen in de winkel. Heb wel broeken van de vorige zwangerschap maar die zijn op mijn benen véél te groot. En aangezien ik nu ook nog makkelijk in mijn eigen kleren pas ga ik er van uit dat ik, net als bij de eerste, niet veel aan ga komen! Toen kon ik tot 23 weken in mijn eigen kleren