Draagjas

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marlijn Nova, 19 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Hoi dames,

Als ons kindje er eenmaal is hoop ik hem veel te gaan dragen. Dit ook ivm een hond, lijkt mij ideaal om dan niet altijd de wagen mee te hoeven nemen. Maar ons kindje wordt verwacht in de winter, dus een goede jas zou fijn zijn. Nu zag ik speciale draagjassen voorbij komen, heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, met welke dan? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten, etc?
    Ik heb er nu 1 op het oog van Mamalia. Die kan ik zowel tijdens de zwangerschap, het dragen en als normale winterjas gebruiken. Hij is alleen érg aan de prijs. Ik hoor graag ervaringen!

2. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL
  3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb de wollen mamalila draagjas, volgens mij heb ik hem een keer in de uitverkoop gekocht. Het is wel een erg fijne jas, die je ook kunt dragen als je niet draagt.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik gebruikte als ik mijn neefje droeg altijd gewoon een grote jas. Werkte ook prima. Dat ga ik voor mijn eigen kindje dus ook gewoon doen. Veel goedkoper.

5. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hoe doe je dat met rugdragen dan?

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier een draagjas Softshell van mamaponcho.
    Niet duur (vond ik) en prettig in gebruik.
    Ik kan 'm zonder tussenstuk nu nog aan (37 wk zwanger), maar goed, zeg er eerlijk bij, niet zo'n spectaculaire buik;) en insert is te gebruiken voor buik- en rugdragen.
    Warm genoeg (tenzij 't tig graden gaat vriezen) en waterafstotend.

7. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Aislyn; Op sommige foto's lijkt het 'gat' voor de kleine heel laag te zitten, klopt dat? Idee is toch dat je bij buikkrampen hoog draagt.

Dank voor de reacties dames. Ik neig ook erg naar de wollen Mamalila. Ten 1e omdat ik die gewoon erg mooi vind, ook als gewone jas. Ten 2e omdat ik een ontzettende koukleum ben en toch iedere dag flinke wandelingen met de hond moet maken.
    Ervaringen of andere ideeën zijn zeer welkom!

8. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    bij Bon Prix hebben ze ook draagjassen , als ik doorga met dragen dnek ik dat ik er daar een bestel zijn ook iets vriendelijke geprijsd :)

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ik heb gewoon mijn zwangerschaps-winterjas gebruikt! Zonder die enorme buik paste er makkelijk een baby'tje met draagzak in. En ze is eind december geboren dus een jas was wel nodig ;)

10. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Ik ga kijken. Bedankt voor de tip!

11. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Dat is eigenlijk een beetje het 'probleem', ik heb ook geen zwangerschapsjas! Haha. Draag nu een jasje/vestje van mijn man. Dus ik dacht met deze jas gelijk 2 vliegen (of eigenlijk 3) in 1x te slaan..

12. opnaarnr1

opnaarnr1 Actief lid

14 feb 2015
    127
    0
    16
    NULL
    NULL

Haha, twee zielen, een gedachte ;)

13. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    #13 Linnaea, 20 sep 2015
    Laatst bewerkt: 20 sep 2015
    Dat ging prima, omdat de jas heel groot was kon hij ook gewoon over een kindje op mijn rug heen. Heb er nog ergens een foto van maar die kan ik zo snel niet vinden...

Edit: gevonden.

14. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Heeft iemand ervaring met de jassen van Bonprix.nl? Ik heb het idee dat de opening voor het hoofdje zo laag zit bij die jassen. Wel fijn dat er ook een capuchon voor de kleine aan zit denk ik.

15. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Leuke foto!
    Maar voor de winter zou ik dat toch te koud voor mijn kindje vinden. In een draagjas zitten ze echt tot de nek heerlijk warm ingepakt:)

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik lees even mee! Met buikdragen voldeed mijn trenchcoat of zwangerschapsjas prima maar deze winter gaat hem dat niet worden met dikke buik en dreumes op de rug! Ik vind Zoli jassen wel erg mooi, ik twijfel of ik de fleece of de rainsnow variant zal nemen.

17. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    Graag nog een keer advies gevraagd voor de wollen Mamalila. Op de site staat maat XS, als maat 36. En maat S, als maat 38.
    Normaal draag ik maat S of 36. Dus wat is nu verstandig??

18. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    De term draagjas is geheel nieuw voor mij, maar klinkt eigenlijk heel fijn!
    Ik snap alleen even niet hoe t werkt. Zit e een draagzak in t tussenstuk voor dr jas, of kan je een draagzak onder de jas doen doordat t tussenstuk ruimte geeft??
    Eind december uitgerekend, dus heb wel een jas nodig, gezien mijn vrij grote buik... Vond een jas voor die paar maanden zonde maar zo heb je er lang profijt van

19. Marlijn Nova

Marlijn Nova Actief lid

11 feb 2015
    130
    0
    16
    De draagjas is geen draagsysteem op zich. Het is dus echt als bescherming over een draagdoek ofzo.

20. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Duidelijk. Lees ik verder even mee ^^

Deel Deze Pagina