Quinn is best flink voor z'n leeftijd. En als hij in de maxi cosi ligt, ligt hij niet echt lekker. Hij is echt breed en hij houd er ook niet van om in te liggen...gewoon omdat het niet past zijn er ook maxi-cosi's die wat breeder zijn? ik vind het zo zielig...iedere keer als ik hem eruit pak zit ie bijna klem. Met 2 andere 2 nooit last van gehad maar hij is wat steviger gebouwd
het zou wel handig zijn want ik denk dat er meer zijn die hier last van hebben. Ik kan met hem nergens met de maxi cosi heen gaan want hij schreeuwt alles bij elkaar tot dat ie eruit is
hallo meiden, daarom had ik allebij mijn kinderen eerder in de opvolgstoel. je moet er wel om denken dat hij alleen maar in de ligstand mag.. als het kindje der niet lekker in zit, omdat het te klein of te smal is dit ook niet goed. boodschappen doen is wel lastiger omdat je zit dat je verplicht met een wandelwagen moet. dus ja ik ben doorde weeks altijd alleen met de kids en ging dan ook veel boodschappen doen. met kind in de wandelwagen en dan zo'n trek karretje der bij. ik hoop adt ik daarmee jullie vraag heb kunnen beantwoorden. groetjes edith
Wij hebben een Bugaboo Takata, en die kan je namelijk in 2x standen verstellen. Onze meid is ook een grote baby en ze past nog steeds goed in de Takata.
Welke MC heb je dan? En hoe groot is je zoon? Mijn zoon is ook een flinkerd, maar die heb ik tot 9 mnd toch echt in de MC gehouden, dat wordt niet voor niets aangeraden. Voetjes mogen er gewoon overheen bungelen hoor, het gaat om het hoofdje, dat mag er niet bovenuit komen. Heb je de verkleiner en het kussentje er al wel uitgehaald?
Er zijn ook autostoelen die zowel vooruit als achteruit geplaatst kunnen worden en waarin ze tot een jaar of 4 kunnen, (vanaf 0 dus ) Weet even het merk niet meer, maar als je naar een babyzaak gaat, hebben ze die vast staan. Waren alleen wel pokkeduur (rond de 300 euro geloof ik). Maar je hebt de verkleiner er al uit?
Oja, en heb je een nieuwe MC of een al wat oudere? De nieuwere zijn namelijk groter (tot 13 mnd/13 kilo) dan de oudere (tot 9 mnd/9 kilo).
ik heb een hele nieuwe maar hij steekt er niet met z'n voeten overheen ofzo hij is gewoon te dik hihi en de andere 2 hebben er tot 13 maanden in gezeten en dat paste nog. @rozemarijke de verkleiner was er met 3 weken al uit. Ik ga binnekort eens kijken voor zo'n autostoel die vanaf 0 kan. Vind hem er zo sneu in liggen.
Heb je hem er wel in zonder winterjas? Zonder voetenzak scheelt ook nog. Alleen een deken over hem heen leggen als je uitstapt? Ik zou een kind van nog geen half jaar niet in de vervolgstoel zetten omdat het er zo zielig eruit ziet en het niet meer zo comfortabel is. Is de nepper trouwens niet groter, dochter ging er van de week inzitten (ze is 2 en 80cm en 10 kg) en dat pastte nog gewoon! In de gewone maxi cosi past ze volgens mij niet meer. Ik zal straks eens kijken of ik het merk kan vinden. Je krijgt nu een andere bij babydump.
De meest veilige manier om een kindje van 5 maanden te vervoeren is tegen de rij richting in. De nek en rugspieren zijn nog niet genoeg ontwikkeld om een klap op te vangen bij een aanrijding met het gezicht in de rij richting. Doe geen dikke kleding en winterjassen aan in de maxi cosi. Dan wordt het al snel erg propperig. In princiepe is de maxi cosi gemaakt voor een kind van +/- 1 jaar, dus 5 maanden is wel erg snel dat het niet meer zou passen. Is het hoofdverkleinertje en het kussentje onder de billen er al uit gehaald? want die gebruik je alleen de eerste 3 maanden.