Hallo mamma's [en misschien pappa's ] Onze kleine man is 4,5 maand en begint het knuffelen met knuffeltjes en doekjes erg lekker te vinden. Overdag vind ik het niet zo erg dat hij met knuffeltje en/of doekje lekker in slaap valt, want dan ben ik toch dicht in de buurt.... 's Nachts vind ik het nog wel een beetje griezelig... Vanaf wanneer hebben jullie een knuffeltje/doekje in bed [los in bed wel te verstaan, hihi]
Je kunt ook een spuugdoekje of een stukje uit een hydrofieldoek mee geven in zijn bedje.. als dit op zijn gezichtje komt kan hij er tenminste door ademen..
Vanaf het moment dat ze er behoefte aan kreeg. Ik geloof dat dat met een maand of 5 was. Het was eerst alleen een dr knuffel en later, met een maand of 8 is er ook een doekje bijgekomen. Het doekje zou ik niet gelijk doen maar eerst beginnen met een knuffel.
Nicky heeft nog altijd een hydrofiele luier onder haar hoofd in bed....hier tut ze mee 's nachts...licht dan ook helemaal voor d'r gezicht enzo... vindt dit heerlijk....
ik vond het in het begin ook een eng idee om iets mee te geven naar bed. alyssa was/is nog steeds helemaal weg van spuugdoekjes en die heeft ze ook in bed. ik heb er volgens mij met een maand of 5 aan toe gegeven. eerst alleen overdag en later ook gewoon snachts. als ik naar bed ga kijk ik altijd nog ff bij dr en dan leg ik het doekje naast dr hoofdje neer. bij de gastouder krijgt alyssa gewoon dr tut (knuffel) mee naar bed. liefs doris
Mijn dochtertje heeft nooit iets met die tutdoekjes enzo gehad, ze heeft wel 2 kleine stevige knuffeltjes in bed, al heel lang.
Soms vind ik t ook wel een beetje eng en als ik naar bed ga en ze slaapt al leg ik t tutdoekje ook een beetje aan de kant zodat ze er niet met dr gezichtje in kan gaan liggen.
Mason heeft nu ruim anderhalve maand zijn knuffeldoekje mee in bed. In het begin vond ik het heel eng ,maar ik moest er gewoon even doorheen.
Mijn zoontje heeft sinds 2 maanden zijn knuffeldoek in bed, eigenlijk dus sinds hij kon grijpen. Ik maak me er geen zorgen over omdat babies de doekjes net zo snel weer van hun gezicht afhalen hoor. Dat is gewoon een reflex. Ik gooi soms hydrofiele luier op zijn gezicht (bij wijze van spelletje) en hij haalt haalt het altijd meteen weg. Als ze hun handjes kunnen gebruiken zijn ze niet meer zo hulpeloos.
mijn zoontje van 17 maanden is gehecht aan TUTTIE die mag hij alleen in bed hebben, overdag moet TUTTIE slapen maar dat vind hij primma.... Alleen als hij ziek of als we ergens heen gaan mag tuttie ook mee. Liefs
Liam slaapt met aan de ene kant van zijn bedje met een nijntje lap en aan de andere kant met een hempje. Ik heb het nijntje lapje en het hempje beide vastgemaakt aan de spijltjes, zodat ik niet de angst zou hebben dat iets zijn neusje zou afdekken (in het begin ging ik wel tig keer mijn bed uit om te kijken). Liam vindt het prima en tuttelt er lekker mee. Hij kan beide lappen goed pakken en knuffelen. Zijn knuffeltjes heb ik van de week uit zijn bedje gehaald. Dat werd iets teveel van het goede. Hij wurmde zich in allerlei bochten om zijn knuffels te pakken en ging er 's nachts enthousiast mee spelen.
Eva heeft altijd al een knuffellapje in bed liggen, in haar wieg al. In het begin deed ze er niets mee, alleen als ze wakker werd pakte ze het om ermee te spelen (vanaf ongeveer 4 maanden) en voor ze ging slapen keek ze altijd of knuf er lag. En sinds een maandje is ze er helemaal blij mee en moet zelfs soms huilen als knuf in bed moet blijven liggen. Ze pakt 'm nu altijd voor ze gaat slapen en vaak slaapt ze er ook echt mee in haar hand. Ik zou knuffels of doekjes trouwens juist liever niet vastmaken, als ze er dan tegenaan gaan liggen kunnen ze het niet wegtrekken.
Vanaf dat ze er interesse in ging tonen en het vast kon pakken slaap Inge met een klein knuffeldoekje. Heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt of dat alleen overdag zou mogen of ook 's nachts. Overdag ga ik ook niet kijken en sliep ze soms ook een paar uurtjes achter elkaar dus ik zie het verschil met 's nachts niet zo. Ze halen toch wel van hun gezichtje af, dat doet ze ook als we een spelletje spelen dus waarom niet. Vind het trouwens wel handig want als ze 's nachts of 's ochtends vroeg wakker wordt gaat ze lekker met haar knuffeldoekje spelen en valt dan weer in slaap. Heel fijn voor papa en mama!
Bij Dylan ligt al heel lang zijn tutdoek in bed... nu de laatste weken dat hij het ook pakt en naar zich toe trekt etc. voor dat ik ga slapen kijk ik altijd even bij hem en leg als het nodig is het tutdoekje opzij.... als ik 's nachts wakker word voor te plassen ofzo kijk ik ook altijd even.
Ja, ik heb ook wel gedacht of het gevaarlijk zou zijn ze vast te maken, maar Liam gaat er niet tegenaan liggen. Hij haalt de lapjes naar zich toe. zo veel speling hebben de lapjes dan ook wel weer. Ik zou ze inmiddels al best wel los aan hem hebben kunnen geven, maar we hebben al ervaren hoe dat gaat.... tig keer het bed uit 's nachts, omdat hij zijn nijntje niet kan vinden... vandaar dat we ze maar hebben laten zitten. Ik denk dat we ze gaan losmaken als Liam gaat rollen, dan vind ik het absoluut niet meer veilig ze vast te hebben.
Oh ja, het scheelt natuurlijk wel als hij nog niet rolt, niet over nagedacht . Eva rolde met 4 maanden namelijk dus vandaar dat ik zo dacht...
Zo, haha... wat een reacties ineens @MamavEsmee & dorisn: een spuugdoekje leek mij inderdaad ook onschuldig, kan eigenlijk weinig kwaad meegebeuren... Het is misschien meer het idee hè? @Angeltje24: een knuffeltje leek mij juist enger. Als hij zijn neusje daar in duwt, wordt het ademen misschien wel wat moeilijker... @Kiwi1: zullen ze die reflex ook in hun slaap hebben? Het spelletje is wel een leuk idee om de kleine te leren dat hij niet angstig hoeft te zijn en hoe hij het doek weer van zich af kan trekken. @fantasy: ik had ze eerst ook aan de spijltjes vastzitten, kon hij er in ieder geval naar kijken. Nu hij meer interesse heeft gekregen en beweeglijker is, kan hij zich er ook naar toe wurmen... Dat leek mij dus ook eng [net wat Snoopy zei]... Maar zolang Liam er nog niet naar toe kruipt, kan het nog mooi @Yjc: Dat is zeker zo lekker voor de pappa en de mamma, haha... Dat hoop ik in de [nabije] toekomst ook, hihi @Yuntje: ik leg het op een gegeven moment ook opzij inderdaad, maarja... dat is overdag Nou, zo te lezen ben ik dus niet de enige die het wel wat griezelig vind, maar hebben de meeste mamma's er wel vroeg aan toegegeven... Ach, die kleine knuffelkontjes zijn natuurlijk ook niet te weerstaan
Ja, hihihi, hij rolt inderdaad nog niet, is met hele andere dingen bezig. We leggen hem geregeld op zijn buik, maar meneer rolt gelijk weer terug. Maar je hebt gelijk wat veiligheid betreft hoor, zodra hij een keer heeft omgerold, gaan de lapjes los.
dice heeft er 1 toen hij bijna 2 maand werd het viel me op dat hij naar doekjes grijpt en er tegen aan knuffeld en dat hij dan rutiger is anders moet ik elke keer heen en weer lopen omdat hij aandacht wil met een doekje heeft ie dat niet meer met slapen was hij ook erg onrustig en toen ik zijn doekje gaf was het meteen goed ik leg m naast z'n hoofdje dat ie er lekker tegen aan kan liggen hij drukt m weg als hij diep in slaap is