Hoi dames, Misschien hier goede tips. Mijn zoontje van bijna zes weken krabt zichzelf behoorlijk in z'n gezicht. Hij wappert vaak met z'n armpjes en zuigt duim. Hij kan z'n duim nog niet altijd even goed vinden en wordt dan boos. Dan is ie wild bezig z'n duim te vinden en dan gaat er inderdaad wel eens een nagel over z'n gezicht. Ook tijdens het wapperen om zich heen gebeurt dat. Zo erg dat er korstjes op komen, die hij dan weer leuk los krabt. Iemand tips? Juist omdat ie graag duimt wil ik hem liever geen handschoentjes aan doen.
Ja misschien kan je er een gaatje in maken voor de duim. En anders goed kort houden of een speentje geven ipv de duim als hij dat wil.
Vaseline op het gezichtje, bv wangetjes en neusje, dan krijgen die nageltjes geen grip. En nageltjes zo kort mogelijk houden natuurlijk.
Dat probleem had ik hier ook (ook een duimert ) enige wat hier goed hielp was de nageltjes om de twee dagen vijlen!
Hier ook vaseline gebruik. Ging beter. Wel nageltjes kort houden ( geen leuk karweitje, en voor je t weet zijn ze weer gegroeid )
Red88 waar haal ik zo'n kartonnen vijltje? Ben vandaag bij meerdere winkels geweest - bij t cb adviseerden ze te vijlen met een papieren vijl - maar in die winkels konden ze me niet echt helpen. In mijn manicure setjes (had er al twee) zitten gewone vijltjes...