Buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje is 2,5 week oud en wilt alleen op haar buik slapen of op haar zij..Nu is het wel zo dat ze haar hoofdje op kan tillen en kan draaien, maar is het niet veels te gevaarlijk voor haar? Ze slaapt nu of bij mij of bij papa op onze buik op haar buik en wordt zelf om de 3 uur wakker voor eten, maar als we haar in de wieg willen laten slapen (na 4 heerlijke slapeloze nachten te hebben) weigert ze om te slapen op haar rug. 1 keer zelfs dat ze van haar rug naar zij en verder op buik deed draaien en zo gelijk in slaap viel. Partner zag dit en haalde haar uit de wieg (ze was toen 13 dagen oud)
    Iemand tips? Of moeten we het gewoon maar uithouden en de 1e maanden zonder slaap tegemoet gaan? Want met haar slapen terwijl ze op onze buik ligt..Nee.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gewoon op haar buik laten slapen....
    Je kan een aerosleep matrasje kopen...

En verder.. Tsjaa doe je er niks aan

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon heel bang voor SIDS/wiegendood..Ze raden het toch af om voor het 1e levensjaar ze op hun buik te laten slapen? Of kan het nu iets minder kwaad aangezien ze haar hoofdje op kan tillen en kan draaien?

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Als ze hun hoofdje kunnen draaien en tillen kan het geen kwaad. Zelfs als ze met hun gezicht in het matrasje ligt halen ze vaak nog adem

Hier juist blij dat mijn spuugbaby op haar buik wilde slapen. Gister mee gemaakt hoe gevaarlijk rugligging is als ze spugen en niet hun hoofd draaien.
    Was serieus bang mijn dochter kwijt te raken. Gelukkig was het binndn 2 sec eruit

5. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Ik zou haar denk ik toch op haar rug blijven leggen..
    inderdaad met gevaar van wiegendood enz.. ik vind het persoonlijk te eng..

als ze 6 maanden zijn kunnen ze zelf draaien en zijn ze sterk genoeg in hun nek en rug.
    Sem sliep eerst altijd op zijn rug..nu steevast op zijn buik...

Misschien kun je haar belemmeren met draaien door een opgerolde handdoek aan haar zij te leggen?
    en even volhouden denk ik..

en doe vooral wat goed voelt voor jou... wat iedereen ook zegt:)

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn jongste slaapt sinds zijn geboorte ook op zijn buik. Nu nog steeds, hij slaapt anders gewoon niet.

Hij was net als jouw dochtertje wel sterk in zijn nek en we hadden een beeld babyfoon zodat ik het in de gaten kon houden.
    Hij heeft wel tot 5 maanden bij ons geslapen in een co-sleeper. Misschien is dat ook iets voor jullie?

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dit zou ik juist niet doen, stel dat ze aan de rol gaat of terug wil draaien dan ligt ze klem. Zou echt niks in bed leggen hoor of haar vast maken.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Dat vind ik ook, mijn oudste had reflux. Never dat ik die ooit op zijn rug legde hoor! Doodeng vond ik dat, hij bleef gewoon op zijn rug liggen en smoorde half in zijn spuug. Dit was in de kraamweek. Daarna heb ik hem alleen op zijn zij gelegd. Doen ze in het ziekenhuis ook trouwens.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Hier ook op de zij geprobeerd maar dat wilde ze niet. Op de buik wel. Nu slaapt ze natuurlijk hoe ze wilt en gister was dat op haar rug. Nou nou ze hoeste en moest spugen. Spuug kwam er niet uit pas 2 sec later met heel veel kracht liep het langs haar gezicht in haar nek en kleding. Daarna leek het over waren we aan het spelen lag ze weer op haar rug en weer het zelfde verhaal.
    Dus hier raad ik echt aan of zij ligging of buik maar geen rug. Altijd al eng gevonden zelfs voor ik zelf een kind had.

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil haar idd echt niet belemmeren..Ik merk van mezelf dat ik haar af en toe nog steeds belemmer haar hoofdje zelf op te tillen ivm nekje ondersteunen, wat ze dus sinds een dag of 10 al aardig onder de knie heeft (af en toe nog een random kopstoot..) Ze probeerde laatst haarzelf ook op te drukken met de armen (wat aardig werkte) dus krachtig is ze vast wel, geen problemen met ademen en als ze bij ons op de buik ligt draait ze zelf haar hoofd van links naar rechts en andersom als ze niet meer lekker ligt, schuift in haar slaap ook van rechts naar links of een beetje naar beneden als ze even anders wilt liggen maar een wieg is toch anders ja..

Ze heeft trouwens geen moeite met op haar rug liggen in de kinderwagen..Maar ze slaapt daar nooit in (altijd lekker om haar heen kijken, of we nou 10 minuten aan de wandel zijn of 3 uur..)

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Belemmeren is levens gevaarlijk.

Hier 2 buikslapers vanaf dag 3.

Onder goede omstandigheden dus bv speentje niet roken etc etc etc. Is buikslapen niet gevaarlijker als rug.

Idd met overgeven helemaal. Ik heb mijn oudste ooit eens in de box horen vechten tegen braaksel omdat het niet kwijt kon. Ik heb nooit meer op de rug weg gelegd

Deel Deze Pagina