Kraamverzorgster in huis eerste dagen ok, daarna vervelend...

Discussion in 'Kraamtijd' started by vivianbraak, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik zie erg op tegen weer een paar dagen de kraamverzorgster over de vloer... Ik weet de meeste genieten er intens van, ik niet.

Hoe aardig ze ook zijn ik vind het niet prettig dat ze steeds rond loopt in mijn huis.. Ik kreeg al de kriebels toen ik aan het bevallen was en ze liep heen en weer.

Begrijp me niet verkeerd het was een schat! Maar de eerste dag kon ik het nog wel hebben, maar de andere dagen niet meer. Ik stuurde haar dan ook lekker naar huis. Ik wilde gewoon graag met mijn kleine alleen zijn, herkend iemand dat?

Nu zit dit er weer aan te komen en ik zie nu al op tegen de goed bedoelde adviezen en het rond gestruin in mijn huis...

Ik zie er nu eerlijk gezegd een beetje tegen op, begrijp mij niet verkeerd ik begrijp dat ze een uitkomst kunnen zijn maar ik zie het zo niet. Ik zie het meer als een inbreuk...

Maar goed ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Mijn man vind het fijn dat ze komt maar die zit dan ook niet een paar uur per dag met een vreemde in zijn huis...

2. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Hoi hoi,

Ik herken het wel, vond ze heel aardig enz enz, maar was toch erg blij dat ze weer weg waren, en ik weer gewoon mn eigen ding kon doen.
    En idd, als hun boven waren en ik bijv beneden, vond ik dat maar niks :)

Als het allemaal prima gaat, kan je toch ook gewoon minder uren afspreken

3. vivianbraak

Ja dat had ik de vorige keer ook gedaan. Ben blij dat er toch iemand is die er zo over denkt! Meestal als ik het zeg kijken ze mij zo raar aan hahaha

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook. We begonnen met veel uren. Maar na een paar dagen was het niet echt nodig meer om de hele dag te blijven. Gaf ze zelf ook toe. We hebben toen een paar dagen minder uren gedaan.
    Op de 8e dag was mijn man van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat weg. En is ze wel langer gebleven. Vooral ook om mijn oudste genoeg aandacht te geven. Dat was wel fijn.

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

Dec 23, 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond de kraamhulp ook heel vervelend, ondanks dat het best een aardig mens was en ze goede adviezen gaf. Na 2 dagen heb ik het aantal uren gehalveerd, en de laatste 2 dagen kraamzorg heb ik laten zitten. Ik heb gewoon gezegd dat ik het graag zelf wilde doen allemaal, en daar werd niet (echt) raar van opgekeken.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik was erg blij dat ze er was en heb zelfs 2 dagen extra gehad van wege de ks.
    Als de baby 'op tijd' komt, dan komt dezelfde vrouw weer, en weer te beginnen met 49 uur. Kan ze ook lekker met mijn dochter bezig zijn als ik slaap of aan het voeden ben.
    Huishouding wordt gedaan, heerlijk vind ik het.

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik had hetzelfde, maar ik had de hulp echt nodig, dus was wel blij dat ze er was :) Overigens was ik na 10 dagen ook heel blij dat ze weer ging ;) Ik vond het op het laatst heel vervelend dat zij telkens de luiers verschoonde etc; dat wilde ik doen, maar dat stond ze niet toe want ik moest rusten... Mja, ik kon ook niet veel, maar ik voelde me erg aan de kant geschoven en alsof ze mijn dochter afpakte...

8. Dana

Dana Niet meer actief

Ligt eraan hoe je je voelt na een bevalling denk ik, ik heb een week op bed gelegen en net toen ik weer mocht traplopen en naar beneden kon ging zij weg, dus nergens last van gehad.

Hopelijk ben ik dit keer sneller weer uit bed en krijg ik de kans om me eraan te irriteren. Begrijp me niet verkeerd ALS ik me irriteer dan zal ik het zeggen ook en minderen we in uren ;)

9. vivianbraak

Bedankt voor jullie reacties! Ben blij dat ik niet de enige ben! Dana hopen dat jij je kan irriteren hahahaha! ;)

10. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

Jun 5, 2011
    1,180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Nou ik zag het ook absoluut niet zitten zo'n vrouw die maar rond loopt in je huis! Wij hadden ook expres voor maar 3 en een half uur gekozen, en t liefst 's ochtends vroeg, dan had je lekker de middag ''alleen'' met je kleintje(ik heb mijn moeder gevraagd de middagen te komen, is een stuk prettiger :)) En die hulp had ik wel nodig, want was 3 liter bloed verloren, maar ben flink aan het herstellen deze week. Ik had alleen nog het ''geluk'' dat ik 3 dagen in het ziekenhuis moest blijven, waardoor ik dus maar 5 dagen kraamhulp thuis had.

Moet wel zeggen dat de kraamverzorgende me goed heeft geholpen met mij en Emma(borstvoeding,badje,aankleden etc..), heb de eerste dagen weinig kunnen doen, staan en lopen kon ik echt maar even, daarna was ik al uitgeput :( en ze zat ook niet stil, ze vroeg me wel netjes telkens of ze wat kon doen, de was, stofzuigen, afwassen etc, sommige dingen deed ze ook uit zichzelf, maar was ook telkens weer blij dat ze weg ging om 12 uur haha.

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik had besloten die van mij na een paar uurtjes (dan kon ik even slapen) de deur te wijzen. Het leek me niks zo'n vrouw in huis... en ons bed stond voor háár ook al op klossen zodat ik er nauwelijks in kwam met mijn enorme buik. Grrr.... ik vond haar vooraf helemaal niet leuk.

En toen ze bij de bevalling binnen kwam was ze mijn ergste nachtmerrie. Niet een lief meisje, nee, ze leek wel een legercommandant. Ik hoorde beneden de kattenluiken zwiepen van wegrennende katten, ze rommelde in mijn keuken... OMG!!!

En ik vind het nu nog steeds jammer dat ze niet iedere week een ochtendje orde op zaken komt stellen. Wat was ze lief en begripvol! Wat was het huis schoon toen ze wegging! Ik ben haar zo dankbaar.

Het hangt er denk ik wel van af wie je hebt. Je hoort ook wel eens rotverhalen.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik zag het ook absoluut niet zitten. ben al niet zo'n sociaal beest en dan nog een vreemde in huis??
    wilde eigenlijk zo min mogelijk kraamhulp, liefst alleen zorg moeder en kind maar dat ging niet. ik ben alleenstaand en m'n moeder had ook haar werk dus die kon niet een week komen helpen. dus toch maar kraam genomen. en ik heb me rot ge-ergerd:)
    het was een beste meid maar ik werd een beetje moedeloos van d'r geklets en ik kreeg de kriebels bij het idee dat ze in huis rondliep en elk moment binnen kon stappen ik wilde eerst geen rusttijd tussen de middag hebben, vond ik maar onzin. maar toen ze vroeg of ik niet lekker van 12 tot 16.00 uur wilde rusten heb ik die kans met beide handen aan gegrepen. ze wilde m'n kleine meenemen maar daar heb ik een stokje voor gestoken. heerlijk. deur dicht en 4 uur lang alleen met kleine. lekker internetten, tv kijken. privacy en geen gezeur:)
    ondanks dat ik volledig uitgescheurd was en nog meer uren had gekregen, had ze toch weinig te doen omdat ik veel zelf deed. dus ze is regelmatig wat eerder weg gegaan. 1 dag moest ik terug naar het ZH. toen heb ik haar afgezegd. ik heb het toen zelf gedaan en ik moest maar bellen wanneer ik weer terug was want dan zou ze nog even komen (woonde in de buurt). ik was om 12 uur terug maar heb pas om 15.00 uur gebeld. even paar uur met de kleine. de laatste dag is na een uur al weg gegaan. ze had niets te doen en zat toch op het balkon. doe dat dan maar lekker thuis. extra uren heb ik ook niet genomen.
    hoe het met een volgende zou gaan dat weet ik niet omdat ik dan natuurlijk een peuter rond heb lopen.

maar heb je er wel eens aan gedacht om alleen de nodige zorg af te nemen??
    dus moeder en kind en daarna wegwezen:D

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mijn kraamhulp was bijna onzichtbaar, ze hielp me als het nodig was maar regelde vooral achter de schermen alles. Was echt fijn!

14. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    ja erg herkenbaar !!!!!!
    vondt het ook niks, de eerste 2 dagen vondt ik het wel prettig, tja, je eerste kindje, alles nieuw voor ons.. maar na 2 dagen, was ik er wel een beetje flauw van, was toen ook weer vrij snel op de been, werd erg onrustig ervan, lopen struinen in huis, lag ik op bed, hoorde ik van alles beneden.... moest ik van bed weer naar benedenf..!!

benieuwd hoe deze kraamverzorgster is ?????

15. romygizmo

romygizmo Actief lid

Feb 19, 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook helemaal niks, de hele tijd een vreemde in mijn huis!
    Daar kwam nog bij dat ik het overal drukker mee had als de kraamhulp, die liever zelf wou uitrusten volgens mij, want ze heeft een paar keer gezegd dat ze het wel relaxed vond, eindelijk een gezin met 1 kind en geen huisdieren en andere kinderen die verzorgd moesten worden. Verder had ze het alleen maar over haar eigen kinderwens en andere persoonlijke problematiek. Ik heb de vlag uitgehangen toen ze weg was. Pas toen kwam de rust in huis terug...

16. vivianbraak

Ik ben heel blij te lezen dat ik zeker niet de enige ben! En dit topic zal ik ook aan mijn man laten lezen, hij kan het maar moeilijk begrijpen hahaha! :D

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

de rede dat ik bij beide kindjes 3 uur per dag heb gedaan.
    ik hou niet van vreemde mensen die mijn huishouden overnemen nee bedankt.

nu ben ik wel van het bevallen en weer op staan dus ik deed ook gelijk alles zelf weer de rede dat ik dus al heel snel de kraamhulp heb laten wieberen

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,036
    2,900
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb het nog niet meegemaakt, maar ik denk dat ik het wel prettig ga vinden. Het wordt onze eerste en het lijkt mij heel fijn als ze ons een beetje op weg kan helpen met de alledaagse verzorging van de baby. Het lijkt mij bijv. heel fijn als we een beetje een pittige dame krijgen die het bezoek een beetje onder de duim houd. Daar kijk ik nl. meer tegenop als de kraamhulp. Maar ik las al wat goede tips in een ander topic als bijv. de geboortekaartjes wat later te sturen. Zo kunnen we met hulp de eerste dagen even goed aan elkaar wennen en hoop ik zelf gauw weer op de been te zijn, zodat ik het bezoek zelf kan handelen. Maar voor dit alles geld dat je het niet van tevoren weet. Dus we zien wel!

19. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik vond het na beide bevallingen helemaal niks. Ik vond het de eerste dagen fijn dat ze er waren maar ik vond het nog fijner toen ze weer weg gingen.

Iedereen heeft me voor gek verklaard maar ik vind het helemaal niks.

Ik zou als ik jou was minimale kraamzorg aanvragen. Dat is volgens mij 24 uur in totaal, 3 uurtjes per dag. De zorg is namelijk al igekocht en veel instanties vinden het niet fijn als daar op gekort wordt. Je kunt dus beter minimale zorg aanvragen en mocht het nodig zijn kun je altijd extra zorg aanvragen.

Ik zou alleen wel overleggen of ze die uren ook in de ochtend kunnen bieden want dan heb je de meeste zorg nodig. Als ze 's middags komen heb je er nog weinig aan.

20. Wihe

Wihe Actief lid

Nov 24, 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij lijkt het ook helemaal niks. Mensen die ik ken mogen echt overal aanzitten, maar een onbekende die dan in al onze spulletjes zit te rommelen. En het lijkt me ook erg vervelend als je dan van die dode momenten krijgt. Dat je niks meer weet te zeggen. Ik weet wel, ze komt natuurlijk om te helpen, maar...
    Wij hebben wel eerst de 49 uur genomen, omdat je niet weet hoe je er na de bevalling aan toe bent. Wel in overleg is nu al opgeschreven dat dit ook het minimaal aantal uren kan worden als wij daar na de bevalling op terug komen :)

Share This Page