Puckababy wouw?!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Belindada, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Uiteindelijk is dit toch de bedoeling? Of neem jij je kids als ze 5 zijn ofzo nog steeds eerst bij je totdat ze in slaap vallen en dan pas leg je ze weg? Hoe klein ze ook zijn, iets kan een gewenning worden. in jouw laatste zin... daar reageer ik maar niet op want dat slaat nergens op. ik bedoelde dat je hinder kan ondervinden als ze gewend zijn aan het feit dat ze bij mama in slaap vallen. eerst goed lezen of navraag doen voordat je zo reageert.

Dan daar

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik kan voor beide kanten spreken. In de nacht vond ik het prettig om mijn dochter in de co-sleeper een Puckababy aan te doen. Ik hoorde het dan wel meteen als ze smakgeluidjes begon te maken zodat ik haar kon voeden.

Overdag probeerde ik ook vaak dingen te doen met haar in de draagdoek. Als je die goed om doet, voelt dat absoluut niet zwaar en ik geloof dat het dragen van je baby voor legio dingen goed is.

Dat de Puckababy zo'n succes is, is volgens mij meteen het "gevaar": je bent snel geneigd om je kind weg te leggen omdat het toch wel stil is, terwijl het soms zo goed is om je kind (ook al huilt het niet en is er niks aan de hand) lekker tegen je aan te hebben.

Dus Puckababy? Ja, maar met mate. Das mijn bescheiden mening.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daar ben ik het zeker mee eens. Mijn kindjes slieper er eerst alleen 's nachts in en daarna alleen tijdens slaapjes (vanaf een week of 7-8) (2 slaapjes overdag en 1 's nachts)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Inderdaad met mate...

Maar dat heb ik ook al paar keer gezegd ;)

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113

Nee meid, je snapt me inderdaad niet. Ik haalde alleen maar een voorbeeld aan van mensen die het allemaal zo goed weten op zwangerschapspagina. Dat wat je net twee posts daarvoor zelf zei! Verder had ik helemaal niet tegen of over puckababy's.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ja. Mijn dochters mogen gewoon bij ons slapen als ze dat willen. Maar ik weet heel goed dat wij een uitzondering zijn op zw. pagina.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, we moeten oppassen dat dit geen topic wordt over hoe we het beste opvoeden/met onze kleine baby omgaan wat betreft slapen enzo, bij je houden/slapen/niet bij je houden/slapen etc.

Het topic gaat over onze mening over de puckababy, niets meer in niets minder (toch?) Als je het niks vind, ook prima, zeg dan niks, of zeg het wel maar op een normale manier, maar laat het daar dan bij en start geen discussie over bovenstaande.

Op 1 ding wil ik nog wel reageren omdat dat me triggert, die moro reflex waar Dirksmama het over heeft, dat ga ik uitzoeken, want volgens mij klopt dat niet helemaal zoals zij beschrijft, dat ga ik eens in mijn leerboeken van de opleiding opzoeken over de ontwikkeling van kinderen en mijn collega kinderoefentherapeut navragen.

Verder on topic. TS, mijn mening heb ik inmiddels gegeven, puckababy zo goed bevallen dat de eventuele volgende deze ook weer aankrijgt.

X

8. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier geen puckababy maar 'traditioneel' inbakeren, met twee lappen. Ik wist niet dat het slecht is om bij elk slaapje te doen... Doen wij namelijk wel, omdat de kleine anders geen rust vindt omdat hij zichzelf steeds wakker maait. We stoppen hem pas in bed als hij moe is en als hij weer wakker wordt laat hij zich horen en pakken we hem weer uit. In de tijd dat hij wakker is heeft hij gelegenheid genoeg om te zwaaien, te trappelen en te knuffelen :) De beentjes kunnen trouwens ook ingebakerd vrij bewegen, alleen de armpjes worden beperkt.

Maar het is wel een gedoe, dat inbakeren met die lappen (is een hele wikkeltechniek en je moet de boel vastzetten met veiligheidsspelden of tape). Is dat met de puckababy wel gemakkelijk? En zit het dan strak genoeg? (dit omdat onze zoon flink sterk is en vrijwel alles loskrijgt...) Het lijkt me ook eng als hij bijvoorbeeld een arm door de halsopening zou kunnen wurmen ofzo.

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wilde een nieuw topic over de puck openen maar kwam deze tegen!!

Met betrekking wat er getypt wordt over met mate....ik heb juist begrepen dat je het óf niet moet gebruiken óf bij ieder slaapje omdat een kind anders niet went aan het ding.

Verder heb ik een vraagje aan de puckababy gebruikers: hoe vinden jullie kindjes het als ze in de puckababy gelegd worden? Moeten ze huilen of laten ze het gewillig toe? Mijn zoontje vond het in het begin echt niks....maar nu huilt hij niet meer als ik hem er in leg.

Wel huilt hij vaak als we hem in bed leggen...maar dat hoeft niet met de puck te maken te hebben. Vanaf de geboorte is mijn zoontje heel druk met zijn handjes, maaide zichzelf steeds wakker en schopte zichzelf bloot. Dus op aanraden van de kraam een puck gekocht. In het begin had ik er geen goed gevoel bij, ik vond het er zo zielig uitzien! Nu gaat het beter en slaapt hij er goed in. Het enige wat ik moeilijk vind, is dat mijn zoontje heel graag zijn handjes bij zijn gezicht heeft (sabbelen op vuistjes, of gewoon tegen zijn wangetjes.) Dit kan hij dus nu niet en daarom twijfel ik heel erg wat ik moet doen.

Als ik hem de puck niet aan doe is hij echt heel onrustig en veel wakker. Doe ik het wel, dan kan hij zijn handjes niet bij zijn hoofdje houden. Hij sabbelt nu overigens gewoon door de stof heen haha, heb dus ook 2 puckababy's en ze gaan dus om en om in de was. Tijdens de ziekenhuis opname hebben ze hem ook in een puck van het zkh gelegd omdat ze hem zo onrustig vinden..

Maar ik ben dus erg benieuwd naar anderen en jullie ervaringen. Gaan jullie kindjes altijd direct slapen of zijn ze ook nog wel onrustig in de puck?

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier twee kindjes die beide helemaal geen problemen hadden met de puckababy en prima gingen slapen.

@Janneke.. de puckababy is niet strak maar een soort omsloten slaapzakje. De armen bevinden zich in de zak. Het is dus absoluut niet een traditionele manier van inbakeren. Ruimte rondom de hals is er niet om een armpje door heen te wurmen.

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    De puckababy zit niet strak, de baby heeft zijn handjes in de 'zak' zitten maar kan ze dus nog wel bewegen. Mijn zoontje heeft al een paar keer met zijn vuistje door de halsopening gezeten, dat vond ik heel eng en vervelend om te zien. gelukkig lukt dat nu niet meer omdat zijn nekje nu wat breder is!

Overigens lees ik dat jullie bij ieder slaapje inbakeren, dat doen wij dus ook. Ik denk zelf voor de rust en regelmaat dat dit duidelijkheid voor een kindje brengt....

12. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Bij mijn zoon gaf de puckababy wel wat meer rust maar nog onvoldoende om er baat bij te hebben. We zijn nu over gegaan op inbakeren met de pacco inbakerdoek en dit werkt heel goed. Bij elk slaapje gaat deze om en omdat hij nu zo goed kan slapen is zijn "wakkere tijd" veel beter te benutten. Kan hij dus zwaaien, knuffelen en lekker sabbelen aan zijn knuistjes wat hij wil. (Voorheen viel hij bij het drinken al in slaap en bleef er weinig tijd over om te gezellig te spelen en knuffelen. Zodra ik hem dan in bed legde was het echter weer krijssen en ellende bah!)

Misschien is de paccodoek ook iets voor jou Janneke? Deze doeken gaan met klittenband en is echt een super eenvoudig systeem! Geen losse spelden en schilderstape meer!

13. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    #33 Woezel 25, 29 jan 2012
    Laatst bewerkt: 29 jan 2012
    Hoi,

Wij deden ook bij elk slaapje (wist ook niet dat het aangeraden werd overdag neit, dacht ook altijd juist óf wel, óf niet) maar goed, bij elk slaapje dus.

En de eerste keer dat ze er in gelegd werd huilde ze even (30 sec ofzo) om daarna als een blok in slaap te vallen. Daarna nooit meer gehuild en na een week begion ze zelfs te lachen als ik dr in de zak deed en deze begon dicht te maken. Ze vond het echt heerlijk.

ps: Als we dr nu in dr slaapzak leggen als ze naar bed gaat gaat ze 9 van de 10 keer ok nog te keer van plezier, helemaal hieper wordt ze dan, net alsof ze denkt: Yes, ik mag weer slapen! Ze slaapt ook altijd binnen 5 min.

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ik ook! Ik vindt ze echt geweldig!
    De kleintjes waren erg onrustig en sliepen amper. Nadat we de puckababies aandeden, gingen ze supergoed slapen en het heeft ze echt goed geholpen.
    en ze zijn ook superhandig voor kindjes met slangen (zuurstof, sonde, maagslang) in hun neus want dan kunnen ze er niet bij!

15. Es85

Es85 Niet meer actief

Hier ook goede ervaringen met de puckababy! Ons zoontje was 6 weken te vroeg geboren en in de eerste weken erg onrustig tijdens het slapen. Door de puckababy ging het slapen veel beter en kwamen wij ook meer aan onze rust toe! We konden zo veel meer van elkaar genieten!
    In het begin zag het er inderdaad wel wat vreemd uit, maar vervelend vond hij het helemaal niet!

Nu aan een vriendin uitgeleed bij wie het zoontje ook heel onrustig was. Ook zij vinden het een uitkomst!

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hmm als ik jullie berichten lees, wordt ik wel een beetje onzeker. Lucas vind het niet erg als ik hem erin leg, maar zodra hij naar zijn bedje moet gaat hij altijd huilen.
    Hij vind het in ieder geval niet "lekker" om naar bed te gaan...

@woezel: wat heerlijk dat je kindje altijd binnen 5 minuten slaapt...hier duurt het soms wel 45 minuten....

17. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Tijdens de intake van de kraamzorg heb ik het er over gehad dat ik graag met slaapzakjes wil gaan werken, aangezien dit me zo handig lijkt.

Ikzelf was vroeger echt een huilbaby en mijn nichtje van 1,5 jaar was vroeger ook vrij overprikkeld en heeft erg veel baat gehad van bakeren. Op een of andere manier ben ik ook bang dat ik een onrustige slaper ga krijgen. Het feit dat een soort van bakeren mij erg goed over lijkt te komen (iedereen kalmeert als die stevig wordt vastgehouden, niet alleen babies, maar als je mensen in paniek ziet en ze heel stevig omarmd worden ze ook kalm). Ik denk dat het voor een baby die altijd in de baarmoeder heeft gezeten, een soort van vertrouwd gevoel geeft wanneer hij wat minder duimte heeft om te bewegen. Mij lijkt het onnodig om meteen helemaal te gaan bakeren, maar een tussenvorm zoals de puckababy werd door de kraamzorg nu al aanbevolen. Ik heb dan ook 1 zakje gekocht en ben benieuwd hoe het gaat werken. Mij lijkt het helemaal niet zielig. Bovendien denk ik dat ik nog genoeg mama/kind contact zal hebben. Ik vind het belangrijker dat ze ook in hun eigen bedje kunnen slapen dan dat ze altijd op de borst van mama in slaap moeten vallen.

Dus ik ben erg benieuwd of het gaat helpen. Ik kan me niet voorstellen dat het zou schaden. dus baat het niet, dan schaadt het niet.

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Puckababy wow? JA!

Wij hebben een enorm lichamelijk druk kindje. Als ze zonder de pucka in bed gaat wordt er hooguit een half uur geslapen. In de pucka kan ze uren liggen slapen, omdat ze zichzelf niet wakker slaat.

Begrijp sommige reacties niet. Tuurlijk willen jonge baby's ook bij mama zijn. Waar staat dat als de baby in een pucka slaapt, je de baby meteen in bed moet gooien? Onze dochter lig met of zonder puckababy ook heerlijk bij ons. Lichamelijk contact blijft belangrijk.

@ heppie, ons kindje huilt meestal niet bij het aan doen, maar soms ook wel. Ligt er net aan hoe moe ze is volgens mij. Als ik haar zonder puckababy aan in bed leg huilt ze de ene keer ook wel en de andere keer niet. Ik zie dus geen verband met de puckababy.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sommige kindjes hebben meer behoefte aan lichamelijk contact dan anderen en sommige kinderen vinden de neerwaartse beweging van neergelegd worden heel vervelend. En dan heb je nog kinderen die gewoon het rot vinden om op hun rug te liggen. Kijk eens wat er gebeurt als je hem op zijn buik legt? (vind je het geen prettig idee koop dan een speciale onderlegger)
    Let ook goed op de slaapsignalen. Het is helemaal niet vreemd dat een kindje van 2 weken niet gelijk gaat slapen.

Rond 6 weken zit je trouwens meestal op de piek van het huilen!

20. Sherry

Sherry Niet meer actief

Hier heeft het ook geholpen. Onze dochter zit bomvol energie en sloeg zichzelf altijd wakker.. Toen we een puckababy hadden aangeschaft ging het perfect. Toen ze d'r duim had gevonden met 3.5 mnd hebben we hem verbannen.

Deel Deze Pagina