Puckababy wouw?!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Belindada, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

onze zoon lag ook vanaf 2 weken oud in een puckababy. niks zieligs aan. ik vind het zieliger om een baby oververmoeid te laten zijn omdat hij/zij geen controle heeft of geborgenheid mist.

onze zoon wads niet druk maar maakte zichzelf steeds wakker met zijn handjes, kon ook alleen maar bij mij slapen en als ik dat langer dan 2 weken vol zou moeten houden kon je mij opvegen.
    hij sliep ookal met 6 weken door met dank aan de puck. volg je gevoel en kijk naar je kindje hoe hij/zij reageert.

vind dat sommige moeders hun mening wel erg willen op dringen.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een vermoeid kind is zielig ja.
    Maar er zijn ook andere manieren om dat op te lossen i.p.v. Inpaksystemen.
    Daar zitten toch nadelen aan.
    Het kan handig zijn om uit een neerwaartse spiraal te komen, maar je met er geen halleluja-kwaliteiten aan toedichten.

Ik denk dat het verschil van aanpak vooral zit in de uitgangspunten. Stel je het kind centraal of de volwassene/de maatschappij. Inpaksystemen stellen niet het kind n de behoefte van het kind centraal, maar de behoefte van de volwassene.

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Ik ga niet op jou in het enige dat ik wil zeggen je gaat wel een beetje ver met je oordelen! je kent ons allemaal niet en doet net alsof wij allemaal barbaren zijn en jij de supermom

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat ben jij toch een irritant mens!!! Mevrouw ik weet alles beter!

Dus een kind die helemaal over vermoeid is heeft geen behoefte aan slaap?? Nee die je kun je dan beter bij pa en ma neerleggen. En in de hoop dat de kleine ooit eens gaat slapen, maar nee 9 van de 10 gebeurd dat niet bij ouders die hun kinderen inbakeren. Door het inbakeren geef je toch toe aan de behoefte van je kindje. Je kind heeft slaap nodig en dat lukt niet altijd zonder hulpmiddelen. Als kinderen door een inbaker doek/zak wel goed slapen is dat alleen maar mooi. Een kind heeft slaap nodig!! En als dat niet lukt door onrustig te zijn is de inbakerzak een uitkomst.

Ik vind jou echt zo ongelovelijk irritant in je berichten. 30 moeders die hier schrijven dat ze er een heerlijk uitgeslapen kindje voor terug krijgen en dan kom jij weer aan met je domme opmerkingen dat die moeders alleen maar aan hun zelf denken, het is echt niet best met jou!

5. Belindada

Belindada Niet meer actief

@ Fijn dat jullie ook zo blij zijn met de Puckababy, die van ons slaapt in ieder geval een heel stuk rustiger omdat als hij eenmaal slaapt zichzelf niet wakker slaat. Dat vond ik pas echt zielig, geen controle over je eigen armpjes waardoor je jezelf wakker houdt. En het is ook nog eens lekker warm in die zak met dat verschrikkelijk koude weer hier :(

@ Dirksmama ahja laat haar lekker kletsen, mijn kindje slaapt weleens met zijn ogen open (zie topic in kraamtijd), nu zou mijn kind te diep slapen volgens haar. Ze heeft gewoon niks te doen....

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Kolifantje: Fijn dat je kindje nu beter slaapt! En mijn dochter heeft ook wel eens met de ogen open geslapen. En als ze dan (te) diep slapen, is toch goed of niet? Anyway, ben blij voor je.

@ Dirksmama: Het enige wat ik tegen je wil zeggen is dat alle moeders hier hun kind centraal zetten en daarom juist inbakeren wat al eeuwen een goed systeem is (welke manier dan ook). Ik zou het echt fijn vinden als je wat minder oordelend je mening gaf. Waarom doe je dat toch zo? Dat vraag ik me echt af. Jammer hoor...

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Mensen laat dirksmama gewoon maar gaan. Ik zou niet te veel aandacht aan haar besteden. Ze blijft iedereen afzeiken (zal wel naar indonesië zijn verhuist omdat ze in real life net zoveel vrienden heeft als op het forum).

Hmm wat slaapt mijn dochter nu heerlijk in haar puckababy en oeh deze volwassen vrouw die zichzelf centraal stelt rust even lekker uit in bad.

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zijn er ook dames hier die de piep al afgebouwd hebben?

We twijfelen namelijk wat we doen met Lucas. Volg.week moet hij zijn eerste prikjes bij het CB halen en daar wordt dan vaak gezegd dat kindjes de eerste 24 uur niet in een bakerzak mogen (dus ik denk ook geen puckababy).
    Eigenlijk vinden we dat dan wel een goed moment om een overstap te gaan maken, hij is nl bijna 60 cm en weegt waarschijnlijk dan iets boven de 5 kilo. Hij begint een beetje krap in de piep te zitten. Maar de overstap naar een gewone slaapzak, óf naar de mini...

Maar de mini mag die dag dan ook niet gebruikt worden....We hebben twee slaapzakjes hier, deze zijn gewatteerd met mouwen, die je er af kunt ritsen.

Hoe hebben jullie het aangepakt? En als we de slaapzak gebruiken, dan met of zonder mouwen en wel of niet onder het lakentje/dekentje??

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier ook ingebakerd, en wat een verschil! (nu al lang niet meer) maar wat een happy kind was het, zo tervreden! Alleen maar goed als je een oplossing zoekt voor je kindje

En let niet op dirksmama die is hier om iedereen op stang te jagen.

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben na de piep de mini gedaan. inderdaad na vaccinaties mag de mini ook niet. Deed dan gewoon 1 dag helemaal niks (alleen lakentje/dekentje) en na die 24 uur de mini weer aan. De mini hebben we langzaam afgebouwd.

Succes!

11. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Fantastisch die puckababy. Werd ook door het cb aangeraden en mn dochter slaapt er heerlijk in. Ze heeft hierdoor ook een prima ritme qua voeding, spelen en slapen. Hierdoor is ze heerlijk uitgerust en daarbij mama en papa ook. Top product!!

12. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat een discussies! Ben het met de dames eens dat er echt vervelende reacties komen op moeders die het beste met hun kind voorhebben. Net alsof de puckababy het middel is waar iedereen meteen naar grijpt. Meestal kiezen mensen hier juist voor nadat ze tegen problemen aanlopen en je moet je juist in jouw kindje verdiepen om voor een puckababy te kiezen! Ik ken echt veel moeders die er nog nooit van gehoord hebben... Het lijkt me nergens voor nodig om mensen te kwetsen en te generaliseren. Maar goed...

Ik heb de puckababy ook gebruikt. De eerste 6 weken heb ik mijn zoontje eigenlijk constant in een draagdoek gedragen en sliep hij alleen maar op mij of mijn man. Hij vond het verschrikkelijk in bed en was niet te troosten als ik hem in zijn bedje legde om te slapen. Hij sloeg zichzelf constant in zijn gezicht en werd alleen maar bozer. De eerste paar weken was dit niet zo'n probleem, maar op een gegeven moment vond hij het ook niet fijn meer om bij ons te slapen. Ik heb echt uren met een huilend kind rondgelopen die helemaal gefrustreerd en in paniek was van de moeheid (geen reflux of andere lichamelijke oorzaken). Ik ben toen op internet gaan zoeken en vond de puckababy. Toen deze in de bus viel, heb ik mijn zoontje erin gelegd, en hij viel eigenlijk gelijk in slaap (in zijn bedje) en sliep voor het eerst 3 uur achter elkaar in zijn bedje. Ik had een uitgerust kind ervoor terug! De puckababy heeft hem geleerd om in zijn bedje te slapen. Hij vond het eigenlijk nooit erg om hem aan te doen en viel vrij snel in slaap. Natuurlijk heeft hij het soms moeilijk gehad en moest ik soms wel 10x naar hem toe om hem te troosten (nee ik liet hem ook niet huilen in zijn puckababy. Wat een onzin om dit aan te nemen), maar over het algemeen sliep hij er heel goed in. Na 1 week had hij het idd wat lastiger, maar dat was binnen een paar dagen weer over. Mijn zoontje heeft er tot 4 maanden ingelegen (in de mini). Ik merkte dat hij meer begon te huilen bij het naar bed brengen en had het idee dat hij het niet prettig meer vond. Heb hem toen coldturkey in de puckababy bag gelegd, was 1 dagje moeilijk, maar hij slaapt er nu heerlijk in.
    Mijn zoontje heeft dankzij de puckababy geleerd om zelf in slaap te vallen, ik kan hem wakker in bed leggen en hij slaapt zelfstandig (en meestal vrolijk) in. En hij heeft er een vrolijke en veel relaxtere mama voor teruggekregen. De eerste 6 weken was ik echt radeloos dat hij niet wilde slapen en van het rondlopen en dragen raakte ik echt compleet uitgeput.

Naar mijn mening is dit wel belangrijk en gaat het leren slapen helemaal niet vanzelf. Dat kinderen daar angstig van worden vind ik echt onzin. Ikzelf heb als baby niet geleerd om zelf in slaap te vallen en sliep hierdoor bij mijn ouders in bed tot ik zeker 5 jaar was. Mijn ouders hebben dit met liefde gedaan, maar juist ik was ontzettend angstig om te gaan slapen, had veel last van nachtmerrie's en voelde mij niet veilig in bed. Nu zeg ik niet dat dit het gevolg was van bij mijn ouders in bed slapen (om die discussie te voorkomen), maar het is dus zeker niet zo dat dit kan voorkomen dat kinderen angstig worden. Daarnaast zou ik het persoonlijk gewoon niet fijn vinden als mijn kind constant bij mij in bed zou slapen, ik doe dan geen oog dicht (ben nog steeds een slechte slaper), dus iedere ouder zou zijn eigen keuzes hierin moeten maken en kiezen wat het beste bij hem/haar past!

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben het helemaal met je eens! Je moet doen wat er op dat moment in die situatie het beste is voor jouw en jullie kind. En als andere mensen daar een andere mening over hebben prima, maar die lopen op dat moment niet 6 weken met een kind op hun arm dat van slag is, en een moeder die het enorm zwaar heeft.

En ook ik ben een slechte slaper, altijd al geweest en ik moet er niet aan denken om mijn dochter bij me in bed te hebben want dan slaap ik helemaal niet. En voordat mensen gaan zeggen dat ik dan niet van haar houd... ;) Dat doe ik wel, zielsveel, maar ik heb mijn rust nodig en zij moet leren zelfstandig te worden.

14. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier vorige week overgegaan van de piep op de mini. Ik merkte eigenlijk dat dit heel goed ging en ben toen eerst het ene armpje eruit gaan doen en toen na 3 dagen de andere. Nu slaapt ze met beide armpjes eruit en het gaat perfect!
    Ze draagt de mini dus nu eigenlijk als een normale slaapzak.

15. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Mijn zoontje slaapt zo lekker in de puckababy piep. Vorige week was de puckababy nog niet droog nadat ik hem gewassen had.
    Hij wilde echt niet slapen. In de puckababy beweegt hij ook al erg veel (laat staan zonder):D
    Ik heb snel een 2de aangeschaft:D

Ik vind het een geweldige uitvinding.:D:D:D

Groeten Jane

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dat hadden wij hier ook en dat was ook een probleem :D. Hij sabbelt heel veel op zijn puckababy dus soms was deze echt zeiknat. Of als hij een keer doorgelekt was, dan hadden we ook een probleem!
    Dus nu hebben wij er ook twee!

Ik wil binnenkort een mini gaan kopen op marktplaats, want de Piep wordt een beetje krap in de lengte. Ik bewaar ze wel mooi voor een eventueel volgend kindje!;)

17. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Dat is ook mijn idee. Voor een eventueel volgend kindje:D

Ik ben ook helemaal "verliefd" op de gogo:D:D:D
    Deze ga ik binnenkort ook aanschaffen.

Groeten Jane

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wij hebben ook een puck gehad maar voor Tycho was hij veel te los. Hij had nog steeds de ruimte om met zn armen te zwaaien en kon dus nog steeds niet slapen. Wij hebben hem dus strak ingebakerd dat ging super.

Overigens was hij al 3maanden ofsow toen we begonnen. Daarvoor heb ik hem elk slaapje bij mij op schoot in slaap laten vallen. xx

19. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Nou, gisteren is nog maar eens bevestigd voor ons hoeveel waarde de puckababy hier heeft...
    Lucas heeft gisteren zijn eerste prikjes gekregen en mocht dus 24 uur niet in een bakerdoek. Dus in zijn pyamaatje in bed. Overdag was hij heel hangerig en huilerig door de prikjes en sliep daardoor nauwelijks. Voor de nacht hadden we dus goede hoop. Helaas....hij is zovaak wakker geworden, hij sliep dan ook wel weer snel in als ik hem even zijn speentje gaf, maar ik ben daarna even steeds blijven staan om te kijken wat er gebeurde...

Hij valt in slaap, schokt een keer met zijn lijf waarbij hij met zijn handjes tegen zichzelf aan slaat en hup...meneer is weer wakker en gaat weer huilen. Ben denk ik 25x mijn bed uitgegaan, tot ik vanochtend om half 6 genoeg had van het geloop en hem zijn puck aangedaan heb. Hij sliep direct tot kwart over 7.....

Had al een oproep geplaatst bij het te koop gevraagd topic, maar is hier misschien iemand die zijn puckababy Mini te koop heeft? (dus niet de piep!) Wij zijn op zoek naar een mini, liefst in een kleurtje voor een jongen (dus blauw, wit, grijs, groen, e.d. liever geen roze ;) )

Graag een PB dan, want dan houden we ons aanbevolen! Lucas in nu nl 60 cm en 5535 gram dus de piep wordt een beetje krap!

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je kunt ook een zomerslaapzakje kopen die mooi aansluit en de armsgaten dichtnaaien.

Deel Deze Pagina