Ons zoontje van bijna 10 weken heeft zoveel last van zijn buikje. Het lijkt de laatste weken wel erger geworden. Hij wordt er wakker van en komt niet meer in slaap. Je ziet dat hij pijn heeft en niks schijnt te helpen. Zijn darmen rommelen ook altijd heel erg. Hij overstrekt zich dan en loopt rood aan. Zijn buikje is ook vaak erg strak gespannen. Ook laat hij heel veel winden; die lijken hem erg dwars te zitten. Zijn ontlasting is vaak dun en hij poept soms wel 5 keer per dag en soms ook maar 1 keer. We gebruiken ook nutriton door zijn voeding tegen het spugen, maar dat doen we al een hele tijd en toen had hij er niet zo'n last van als nu. Ik weet dat kleintjes altijd wel last van krampjes hebben, maar ik vind dit wel heel naar. Kan het ook een allergie zijn? Hij heeft er 's avonds en 's nachts veel minder last van. Kan een allergie ook later op komen zetten? Hij drinkt hypo-allergene melk. Toen we eens probeerden een schepje te vervangen door standaard melk, spuugde hij echt van die projectielstralen; dus daar zijn we maar weer mee gestopt. Soms weet ik me geen raad; hij wordt meestal na 3 kwartier wakker en het lijkt wel of hij wakker wordt van de kramp dan. Ik heb ook wel eens zitten denken aan lactose-intollerantie of koemelk-allergie. Hij heeft geen uitslag.