Hallo, Mijn dochtertje is nu 3 maanden en sinds kort voelen haar beentjes wat ruw aan. Het zijn volgens mij hele kleine pukkeltjes, die de huid ruw maken. Qua voeding krijgt ze sinds twee weken volledige flesvoeding (hypo-allergeen), daarvoor kreeg ze (afgekolfde) borstvoeding. We doen haar om de dag in bad of onder de douche en smeren haar beentjes regelmatig in met babyolie of vaseline. Ik heb overigens niet het idee dat ze er last van heeft. Wat zou het kunnen zijn? En wat kunnen wij er het beste tegen doen? Alvast bedankt! Groetjes, Stippel
Hoi hoi, Het zou een allergie kunnen zijn, voor iets wat in de lucht hangt. Zijn jullie ergens geweest met huisdieren, of hebben jullie die zelf. Ik denk daar aan omdat het alleen haar beentjes zijn. Misschien ergens met blote beentjes gelegen waar dieren zijn of zo. Zonneallergie kan ook nog. Je kunt er verder weinig mee hoor. Alleen maar proberen er achter te komen waar ze allergisch voor is. Als ze koort er bij krijgt, of hangerig wordt, is het goed om even aan een arts te laten zien. Groetjes Adrienne
Bedankt voor het antwoord. Geen idee of het een allergie is. We hebben zelf geen huisdieren. Kort geleden zijn we wel op bezoek geweest, waar 2 katten rondliepen. Maar ze heeft daar niet met blote beentjes gelegen en volgens mij had ze het al voor die tijd. Zou het ook nog door de borstvoeding kunnen komen? Of een reactie op de flesvoeding? Een aantal weken terug had ze ook op haar gezichtje heel veel kleine pukkeltjes en dat kwam door de BV, werd mij verteld. Hopelijk komt het babyzachte huidje weer terug en wordt het niet erger.
Ik heb nog eens goed gekeken en het zijn niet echt pukkeltjes, maar voelt gewoon heel droog/ruw aan, vooral bij haar knietjes en bovenbeentjes.
Hoi hoi, Het kan inderdaad ook door de voeding komen. Misschien door de overgang naar de flesvoeding. Nu nog een reactie op de borstvoeding lijkt me onwaarschijnlijk. Kijk het even aan, of ga anders even naar de huisarts... Groetjes Adrienne
Sinds gisteren smeer ik haar beentjes in met Balneum. Ik merkte na de eerste keer smeren meteen al resultaat. Haar beentjes voelen nu al een stuk zachter aan, dus het was toch een kwestie van droog/ruwheid en gelukkig geen allergie. Misschien dat anderen die hier lezen wat aan deze tip hebben. In ieder geval nogmaals bedankt voor het meedenken!
Hoi hoi, Dat is mooi dat het beter wordt. Balneum is wel goed spul, er is ook goede badolie van... Groetjes Adrienne