Eerste schoentjes, maar welke?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Allistair, 27 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik zoek voor mijn zoontje (16 maanden) leuke schoentjes, maar ik weet even niet wat een geschikte schoen zou zijn. (Klittenband/veters, welke zool, iets hoog bij de enkels of niet??).

Wie kan me iets wijzer maken? Hij loopt ongeveer 2/3 maanden en heeft nu schoenen/sloffen van Shoesme met zo'n zachte zool.

Ik ben al bij verschillende winkels geweest, maar tot nu toe niks gevonden. Blijkbaar zijn we laat met schoenen voor de winter...;) of ze hadden niks meer in zijn maat (20)

Wat is nu een geschikte schoen???

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Is er geen speciaalzaak voor kinderschoenen bij je in de buurt? Ik vind het altijd fijn om daar goed advies te krijgen en ze meten de voeten ook goed op (lengte, maar ook breedte) en ze weten welke schoenmerken er bijvoorbeeld passen bij kindjes met een hoge wreef, etc.

De eerste schoentjes van m'n zoontje waren van Oxxy. Heel soepele zooltjes en de vetersluiting een beetje aan de zijkant, omdat hij af en toe nog kroop en dan was dat fijner. Voor de winter had hij hogere, stevigere schoenen, maar wel met soepele zool nog steeds. Beetje Timberland-achtig. Ik weet het merk niet meer...

3. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Mijn ervaring is dat ze in verschillende schoenenwinkels verschillende dingen zeggen. Wel persee een soepele zool nodig, sommige zeggen weer van niet.. Lage schoenen, hoge schoenen... :(:(:(
    Het opmeten van de voet is sowieso belangrijk. Volgens mij kun je bij een hoop kinderschoenen de zool eruit halen en hun voet er op zetten en dan dmv de print die op de zool staat bekijken of de maat goed is.

Mijn ervaring.. Mijn meisje kan al echt goed lopen en ben gewoon gaan kijken wat ik leuk vond, waar zij goed op loopt en wat haar goed past. Ik heb hoge gympjes van Bunnies gekocht en die zitten bij haar supergoed.
    Ze heeft deze zomer ook schoentjes van Shoesme gehad en die waren ook goed. Gewoon passen en proberen dus is mijn advies. :)

4. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Wij hebben nu ook shoesme met soepel zooltje, ze loopt nu 3wk en ook maatje 20. Ik ga binnenkort voor babyflex kijken ook van shoesme

5. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
  6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Soepele zool is sowieso belangrijk. Daarbij moet het niet te klein/smal zijn, en ook niet te wijd. Schoentjes met veters of verstelbaar klitteband zijn gemakkelijk te verstellen, rits gaat sneller aan, dat is ook een beetje wat je zelf wilt. Hoogte maakt volgens mij nog niet heel veel uit, als je maar niet echt veel hoger dan de enkel gaat, want dan kunnen ze hun voetjes niet meer goed buigen.

Ik had eerste schoentjes van House of Shoes, Ecco en Shoesme, allemaal fijne merken!

7. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Bedankt voor de reacties.

Ik ben al bij een zaak geweest waar ik hele goede verhalen over hoorde. Deze vertelde ons dat mijn zoontje dus best kleine voeten (voor jongens) heeft en dus heel erg weinig schoentjes (over) had. We hadden keus uit 2 schoentjes en de ene zat niet goed omdat hij teveel ruimte bij de wreef over had. De ander was totaal niet mijn smaak en had zulke lange veters dat ik niet wist waar ik die moest laten haha.

In andere zaken (voor zover die hier in de buurt zitten) heb ik ook al gekeken, maar daar is ook erg weinig in zijn maat. Vandaar dat ik dus op internet aan het kijken ben. Dan probeer ik die thuis wel uit en als het niet goed zit, stuur ik het wel terug.

Maar als ik lees wat er bij de de beschrijvingen staat, dan snap ik niet echt wat ze daarmee bedoelen. "Voor de eerste stapjes", "wanneer je kind het lopen heeft ontdekt", "eerste loopschoentje" etc.....zolen: flex, babyflex, extreme flex blablabla, maar ze zien er qua zool echt allemaal anders uit...:(

Zou zo'n zooltje kunnen?

groene Shoesme Babyschoen EF3W072 EF3W072-A EXTREME FLEX GREEN online kopen bij Omoda Schoenen - Omoda.nl

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Volgens mij kan dat prima als hij een maand of 3 goed loopt. Mijn dochtertje heeft ook schoentjes uit de extreme flex serie van Shoesme, daar loopt ze prima op (ze loopt nu een maand of 5 goed en heeft deze schoentjes ongeveer een maand - eerder had ook gekund, maar toen had ze nog goed zittende schoentjes). :)

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Op de site van shoesme zelf staat een uitleg over welk schoentje het beste bij welke fase van lopen past.. Misschien een ideetje om daar eens op te kijken? :)

10. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Dat heb ik ook gedaan, vandaar dat ik op deze schoen uitkom...

Maar als je leest wat zij erbij schrijven, zou je eigenlijk al naar de walkproof moeten...erg verwarrend.

Ik kan me niet herinneren dat het met mijn dochter ook zo'n zoektocht was.......:p

11. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    18/22 YOTTA VETER MID LEER

Ik heb vorige week deze gekocht in het blauw ook maatje 20.
    Mijn mannetje is nu ruim 17 maanden en loopt nu 3 weken constant.
    Flexibele zool en toch stevig door de hoogte.
    Voor mijn dochter heb ik toen ook zoiets gehad als eerste schoen.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Bij babykidsfashion (website) waren veel schoentjes in de aanbieding voor een tientje... misschien nog wel.

Ik heb 2 paar oxxy's gekocht. Volgens mij is het gewoon belangrijk dat het een zachte antislipzool is en van leer. Het moet zoveel mogelijk lijken op blote voeten lopen.
    Sokken met antislip voldoen hier echter niet meer, die verschuiven toch. Om te voorkomen dat de slofjes uitschieten, doe ik de antislipsokken in de schoen :)

13. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Oh deze zijn ook erg leuk! Maar is dit een zooltje voor kinderen die net lopen? Mijn zoontje begon 3 maand geleden met los lopen en loopt sinds een maand of 2 alle stukken. Beschouw ik hem dan als een kind dat leert lopen of als een kindje dat al loopt?

Heb je het idee dat hij hier ook mee buiten kan lopen in de regen, zonder dat hij natte voeten krijgt? De schoentjes die ik nu heb (Shoesme babyproof) lijken me namelijk niet zo geschikt om buiten mee door plasjes etc te lopen....

@Sandana, bedankt voor je reactie. Jij bedoelt slofjes, neem ik aan? Ik ben echt op zoek naar schoentjes waar hij, ook wanneer het vies weer is, mee naar buiten kan.

Deel Deze Pagina