Hoi, Sinds 2 maanden zijn we trotse ouders van een prachtig dochtertje. We hadden al een zoontje van nu bijna 2 jaar. Eigenlijk gaat alles goed, maar twijfel toch aan iets. Sinds een poosje maakt de baby al wat langere periodes in de nacht. Heerlijk! Wat ik altijd deed als ze zich meldde, is speentje geven en gauw fles gaan maken. Dat speentje deed ik om haar niet te lang te laten huilen, zodat mijn zoontje niet ook wakker werd. Nu doe ik dat nog steeds alleen de laatste paar nachten valt ze dan weer als een blok in slaap. Dat houdt ze dan 1 of zelfs 2 uur vol. Zo heb ik nu 2 nachten gehad van 23.30 laatste fles. 2x speentje (fles maar niet gedaan, omdat ik haar niet wakker wilde maken) en dan om 7 uur weer de fles. Maar, is dit wel een goede aanpak? Ik wil speentje gebruiken zodat mijn zoontje niet wakker wordt, maar moet ik haar dan wakker maken om toch een klein flesje te geven, of is dit 'doorspenen' okay. Weet even gewoon niet wat de beste aanpak is. Ow ja, zit overdag op 5x150/5. Hoop dat iemand een goed idee heeft Alvast bedankt!
Ik zit met exact t zelfde, ook n zoontje van 2, dezelfde slaap tijden,en ook het "speenverhaal" Echt precies mijn verhaal wat ik hier lees. Ik vroeg t me ook al af, dus k lees ff mee,
Zolang ze overdag wel genoeg voeding binnenkrijgt lijkt het me geen probleem. Advies is ca 150cc per kg kind. Met 2 maand doorslapen na de late avondfles is geen probleem, zeker niet als het om 7,5 uur gaat. Mits je baby verder normaal groei.. En ze moeten helder wakker worden. Als ze suf wakker worden en blijven tot de 1e fles, dan kan de suikerspiegel te laag zijn. Gaat ze lekker brullen en bewegen, dan valt dat wel mee Maar als ze daardoor een fles te weinig krijgt, dan wordt het natuurlijk anders, dan krijg je groeiproblemen..
Hoihoi, Ze wordt super helder wakker. Dus een fles te weinig is het niet. Vraag me alleen af of dit wel de goede strategie is, of ik haar nu niet afhankelijk maak van het speentje. Alternatief is wakker maken (weet niet of dat goed is) en flesje (en wordt ze daar dan niet afhankelijk van). Zit echt in dubio over de aanpak. Hoop dat er ervaringsdeskundigen zijn
Nee ik denk dat je het ook goed doet. Ik zou dan ook geen fles meer geven. Doorslapen is geen probleem met 2 maanden.
Zo ging dat hier met 3 maanden, gaven ook geen fles meer vanaf toen. Stond ik daar te koekeloeren met dat flesje terwijl hij weer diep in slaap was