En nee, niet van een Engelse, maar Nederlandse. Ze zag dat ik mijn meisje tegen me aan deed zitten (dus rechtop, gesteund door mijn borsten ) en nou nou, Mia keek de hele wereld rond, vond het geweldig, hield haar hoofd netjes omhoog en geen enkel wiebeltje..Had m'n hand er wel bij, just in case. Kreeg ik me toch een uitbrander van haar..Dat een 2 maanden oud meisje alleen maar mag liggen en ik haar niet had mogen laten "zitten" en dat ik haar nek moet vasthouden en nooit ook maar even mocht loslaten..Want ze is pas 2 maanden en ze hoort dit gedrag pas met een maand of 4-5 te vertonen zij ze. Oke. Zijn er hier dames mee eens dat een meisje van 9 weken echt alleen mag liggen en dus niet mag "zitten" (dus of tegen je aanleunen of tegen de bankleuning etc) zelfs al ondersteund ze haar hoofdje/nekje terwijl ze dit doet al vanaf de 5e-6e week? Ze heeft immers een hekel aan liggen als ze wordt vastgehouden want dan kan ze bijna niets zien (of nou ja, veel minder) en als we haar rechtop zetten en maar glimlachen en kraaien..
Ik laat mijn manneke ook regelmatig zitten. Anders kan hij niet genoeg xien en wordt rete chagrijnig. Ik leg ook nogal eens een dik kussen in de wandelwagen zodat hij over de rand kan kijken. Dan ligt hij dus wel, maar schuin ipv recht. Gaat prima. Ook hoofdje ondersteunen doe ik niet constant. Vanaf dag 1 tilt hij zelf zijn hoofd van mijn schouder. Kan hem moeilijk terugduwen en heb gewoon niet altijd 2 handen. Als ik de trap afloop heb ik 1 hand nodig om de leuning vast te houden.
Ze had van mij een uitbrander terug gehad. Natuurlijk is liggen het beste nu, maar ze mag best bij jou op schoot lekker leunen hoor. Je zegt zelf dat je op haar hoofdje let. Hou alleen in de gaten dat ze niet telkens op haar heupjes steunt, dat is niet goed voor de ontwikkeling. Maar dat weet je zelf ook vast wel
ik ben het er niet mee eens, dus ik geef jou gelijk natuurlijk is het niet goed als je het vaak en lang doet maar eventjes kan geen kwaad, ze heeft toch steun. in een sitter en maxi cosi "zitten" ze toch ook? een minuutje of enkele minuutjes kan geen kwaad als je het ruggetje goed ondersteunt en hoofde ondersteunen? wat is dat?
Nee een baby van 2 maanden zou ik echt niet tegen een bankleuning neerzetten, en dat heeft niks met de nek te maken, maar met de ontwikkeling van de heupen. En verder mag een baby zeker rechtop worden gehouden (maar dat is iets anders als in zitpositie zitten!), als het zelf haar hoofd goed stevig kan houden.
Heupjes steunt? Oh nee, 9 an de 10 keer is het meer schuin liggen/half zitten dan echt zitten. Daarom vond ik het al helemaal raar dat ik commentaar kreeg, vooral omdat we al mogen beginnen met het hele "trek je kindje op met 1 vinger als zij ligt" gebeuren.. Ik zei overigens dat ze met haar eigen zaken mocht bemoeien, liet Mia zien (terwijl ze net aan het lachen was) en zei "Ziet zij eruit alsof ze ernstige pijnen heeft" oh oh wat was ze beledigd
Ik zet haar niet zittend tegen een bankleuning hoor 1 keertje geprobeerd even maar ze kieperde gelijk om, dus ook niet meer. Nee, ze leunt alleen tegen me aan en zoals ik al zei heel af en toe idd rechtop houden zodat ze "zit" maar that's about it.
Wow, dat mens is even knettergestoord zeg! Hier zat de dame al veel eerder. Moest ook wel, vanwege de reflux, dat we haar rechtop moesten houden, maar ze kon al heel vroeg haar hoofd goed rechtop houden en zich redelijk in balans houden in die half-zittende positie.
Medeleven, want ja, meisjes van 2 maanden die kraaien van plezier, dat kan niet he. Nu moet ik eerlijk zeggen, ik wil haar het liefst zo lang mogelijk heel dicht tegen me aan hebben, foetus positie en alles want in mijn ogen is ze nog 2 daagjes, geen 2maandjes Maar mevrouw heeft iets anders in gedachten met haar geklim en getijger en optrekken etc
Volgens mij mag je gesteund laten zitten of staan zolang ze op eigrn heupen hun hele gewicht niet dragen. We hebben reflux dus ze ze na eten 15 min moet rechttop zitten. Ik leun haar vaker aan mijn borst of opgetrokken benen etc. In maxicosi liggen ze ook bijv halfzittend. Maar als je gaar gesteund laat zitten dus rugsteunen met je lichaam if bank dan is ook halfzittend en niet zittend echt.
Een beetje laten "loungen", zodat je kindje wat meer ziet kan volgens mij best hoor. Dit was bij ons altijd een grote truc als onze dochter huilde. Ze vond het geweldig om de wereld hangend op mama's schoot te zien. Maar echt rechtop zitten zou ik inderdaad niet doen bij zo'n jong kindje. Dat vergt nog teveel van het rugje en het nekje. Wel een beetje vreemd dat iemand er dan zo heftig op reageert. Iemand aanspreken en uitleggen dat iets misschien minder goed is is één ding, maar een uitbrander geven. Tsja, .
Ons Prulleke "zit"/lounged ook meer dan hij ligt als hij bij papa/mama "zit". Dat vind hij heerlijk. Als ik hem niet tegenhoud zet hij met zijn benen af b probeert te staan. Dat vind mama wel veels te vroeg met 2 maanden
Geen idee meer wat ik toen deed (raar hoe snel je zoiets vergeet) Ik zal haar toen ook weleens op mn schoot hebben laten zitten hoor. Inderdaad goed leunend tegen mij aan. Wat een raar mens dat ze zich zo met jou bemoeit.
Zoals je beschrijft sta ik met men moeder als pasgeboren op de foto haha het klinkt trouwens ook alsof de kleine gewoon genoeg op jou rust en dus nauwlijks 'dr eigen hoofd moet ondersteunen'
Nou zodra deze dame door had dat je met rechtop zitten meer kon zien dan liggend, wilde ze echt niet meer in mn armen liggen, behalve als ze heel verdrietig was...
Wat suf. Moira hangt soms op mijn arm... En dan heb ik haar bij de onderrug beet. Zelf strekt ze haar rug en nek en kijkt dan heerlijk rond. Nu zeiden ze op het cb ook dat ze wel erg sterk is- maar als ik haar de hele dag neerleg wordt ze supersagie. Nee hoor, rechtop, rondkijken! Wel altijd met mijn handen heel dichtbij om haar te ondersteunen hoor...
Apart dat iemand anders, die je niet eens kent, zich daar mee gaat bemoeien... moet je toch zeker zelf weten? Ik weet dat mijn sm ook veel bemoeide met hoe ik mijn zoontje vast hield maar hier zei ik dan ook wat van natuurlijk.. maak t toch echt wel zelf uit! Wat een bemoeizucht toch ook af en toe!