Noro virus, hoe lang duurde het bij jullie?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chilleke, Oct 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hai,

Sinds vorige week woensdag is ons meisje aan het spugen en sinds maandag ligt ze in het ziekenhuis. Nu is eruit gekomen dat ze en het norovirus en rhinovirus en wss een Urineweginfectie heeft. Ze heeft het behoorlijk te pakken.

Overal op internet lees ik dat noro kort maar krachtig is. Ons meisje zit inmiddels in dag 8... Ze spuugt ongeveer 2x per dag.

Maar wie heeft er ook een kindje gehad met het norovirus eb hoe lang duurde het bij jullie?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Jeetje...geen ervaring maar wilde je wel ff sterkte wensen. Arm mupke.

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Hier ruim 10 dagen. Dit na het rs virus wat ze ook heel zwaar heeft gehad en daardoor al verzwakt was. Al die tijd in het ziekenhuis (totaal 6 weken ivm andere problemen daarna).

Veel sterkte. Hopelijk snel naar huis!

4. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dank je wel!

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Poeh! Heftig dan! Dank je wel voor het delen

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Verschrikkelijk virus... Mijn mannetje heeft het 2 keer gehad met tussenpozen van 1 week en is in totaal 5 weken ziek geweest. Heb nog nooit een kind zo ziek gezien. Overgeven, diarree. Onze zoon heeft in die periode ook echt een aversie van eten gekregen.

Fijn dat je kindje is opgenomen. In het ziekenhuis kunnen ze extra vocht toedienen en je kindje goed monitoren.

Hier net niet nodig geweest. Wel bezoekjes aan kinderarts en huisarts.

Het norovirus tast ook de darmvlokken aan waardoor het erg lang duurt voordat de darmpjes volledig herstelt zijn.

Sorry dat ik geen bemoedigend verhaal voor je heb. Maar hoop echt dat je kindje wat sneller opknapt, maar hou er rekening mee dat het dus ook best lang kan duren.

Veel beterschap!

7. moray

moray Actief lid

Feb 28, 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Bij mijn zoontje heeft het ook 10 dagen aangehouden..waarvan hij drie dagen in het ziekenhuis heeft gelegen..het is inderdaad heel heftig en ze kunnen er behoorlijk ziek van zijn..heel veel beterschap!

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Poeh wat en verhalen :( !

@moray vanaf wanneer mocht je het ziekenhuis verlaten dan? Wat waren de "voorwaarden "?

Het is idd heftig. Maar sowieso als er eentje in het ziekenhuis ligt, ook voor de thuisblijvers. Maar wil mijn meisje ook niet alleen laten.

Ze heeft in ieder geval iets meer eetlust gekregen, das al heel wat.
    Nu hopen dat ze allee binnenhoudt

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Reken maar op zo'n 14 dagen voordat het virus helemaal weg is min de tijd dat hij weer op z'n oude "niveau" is.

10. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    Echt een rotvirus he! Ik heb het tijdens mijn zwangerschap gehad en ik was toen vergeleken met mijn collega's ook een stuk langer ziek..
    Ik denk dat als je als gezonde volwassene er snel vanaf bent, maar als je verzwakt bent of gewoon nog heel klein je er wat langer over doet..
    Sterkte en beterschap,, zo zielig voor die kleintjes :(

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    4,346
    1
    36
    Bij mijn dochter duurde het minimaal 10 dagen als ik zo snel even terug denk. Ze heeft daarvan ongeveer een weekje in het ziekenhuis gelegen.

Sterkte en beterschap!

12. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    ook gelukkig er zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat het een enorm vervelend virus is. Heel veel beterschap voor je kleine meisje!

13. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Idd een rot virus :(
    Maar niets anders dan uitzieken dus... :( gaat iedere dag wel beetje beter, langzaam maar goed, ze kan in ieder geval weer een beetje lachen :)

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ahh wat een lief koppie...gelukkig gaat het al iets beter!

15. moray

moray Actief lid

Feb 28, 2008
    421
    2
    18
    pedagogisch medewerker
    rotterdam
    Ik mocht na de derde dag het ziekenhuis verlaten..de voorwaarde was dat de verhouding qua vocht wat er binnen kwam en wat hij verloor door de diarree en het spugen in balans was ..dat wil zeggen dat hij meer vocht binnen hield dan dat hij verloor..dit was ongeveer na twee dagen..dus de derde dag mochten we naar huis.hij heeft toen nog wel zeker drie dagen nog diarree gehad..maar het werd wel steeds minder.uiteindelijk was hij na een dag of twaalf weer redelijk opgeknapt..dus het heeft echt even goed zijn tijd nodig voordat het helemaal uit het lichaampje is...

Share This Page