Mijn dochter van 9 maanden wilt dus (behalve snachts of de eerste voeding sochtends) geen flesvoeding meer. Dit betekend dat ze meestal maar 1, soms nog 2, flesvoedingen binnenkrijgt. Bambix pap wilt ze ook niet. Ik vroeg me af of dit wel goed is aangezien hierin toch al haar vitaminen zitten. Verder eet ze wel veel brood. Gr.
Het lijkt mij niet goed omdat op deze leeftijd de melkvoedingen nog heel belangrijk zijn. Dat zijn nog de hoofdvoedingen waaruit ze de meeste voedingsstoffen haalt. Dus ik zou het toch blijven aanbieden. Soms is het ook gewoon een fase.
Je kan het er niet in proppen natuurlijk maar wel blijven aanbieden. Met een maandje of 10-11 mag je gewone koemelk proberen. Ik ken ouders die met 9 maanden al op koemelk overgaan (eentje zelfs met 6 maanden aan de optimel ipv de nr 2 ) Wat je overdag kan doen is bijv. Griekse yoghurt geven. Boter, smeerkaas, etc telt ook mee in de zuivel.
Ik las eerst dat je kindje geen Tv meer wilde en ik vond je vraag daarom zo gek, goed lezen is best een kunst
Misschien gewone koemelk proberen. Een kennis van mij haar kindje wilde met 9 maanden ook geen kv. meer en is toen koemelk aan gaan bieden en dat wilde de kleine wel.
Mijn dochters hadden ook zo'n fase rond 9 maanden. Alleen zijn ze dan nog steeds een baby en is melk hun belangrijkste voeding. Ik heb ze een paar weken slapend gevoed, en overdag extra volle kwark en Griekse yoghurt aangeboden. Tot 1 jaar hebben ze nog 500cc zuivel per dag nodig, met voorkeur melk. Wat je ook kan proberen is van merk wisselen. Een nieuwe smaak kan ook verschil uitmaken (want sommige mensen gaan idd dan al over op koemelk, alsof een baby weet of ze pure melk krijgt of kv van andere merk. Het gaat puur om een andere smaak)