Ben even benieuwd hoeveel flessen melk jullie kindje van 2.5 per dag krijgt? Mijn dochter krijgt nog 3 flessen, ze vindt het heerlijk!
M krijgt sinds ze 15 maanden is iedere avond een flesje volle melk. Tot 20 maanden kreeg ze sochtends nog de borst. Nu is ze net drie en krijgt ze nog altijd dat flesje voor het slapengaan. Geeft haar rust en aangezien ze heel moeilijk in slaap valt, vinden wij het wel best zo . Sochtends krijgt ze een beker melk en de rest van de dag drinkt ze thee of water uit een gewone beker/glas. Ik vind persoonlijk drie flessen wel veel, maar ik denk dat dat jouw eigen keuze en afweging is, bovendien ken jij je kindje het beste. Drinkt ze wel drinken uit een gewone beker?
Helemaal niks! Valerie weigert melk te drinken. Dus hier krijgt ze dan maar een beker yoghi s'ochtends. En s' avonds krijgt ze ook altijd een toetje. Dus ze krijgt wel genoeg zuivel binnen.
Mijn zoontje krijgt nog 1 flesje melk voor het slapengaan, verder alleen 2 bekertjes melk bij het ontbijt en het middageten.
Mijn dochter krijgt vanaf 1 al geen flessen meer Ik zou persoonlijk geen flessen meer geven maar gewoon bekertje, maar als je dochter het heerlijk vind. Krijgt ze iig genoeg zuivel binnen
niks! daar was ze snel klaar mee. Ze krijgt wel elke ochtend pap.. Daar is ze gek op en dat vind ik een goede start van de dag
Vanaf 11 maand alleen nog gewone (half)volle melk, zo'n 300 cc per dag gemiddeld. Soms iets meer (lekker toetjes), soms iets minder.. Vanaf 1,5 geen flessen meer.
Vanaf 11 maanden zijn alle flessen hier de deur uitgegaan. Beide jongens drinken 2 bekers per dag, soms nog wat chocolademelk. Ook eten ze iedere dag yoghurt of vla en vaak een stukje kaas als tussendoortje.
2 x een bekertje (125 ml) en daarnaast bijna elke dag yoghurt of kwark (100 ml). Daarnaast kaas en andere zuivel. Een teveel aan zuivel is af te raden ivm de belasting van de nieren en de eenzijdigheid van de voedingstoffen. Ik las daarnaast dat er nog flessen gegeven worden. Ook dat lijkt me niet aan te raden en nergens voor nodig.
hier zijn de flessen weg vanaf de eerste verjaardag. Ze krijgt s ochtends een bekertje melk en bij de lunch ook. Verder elke avond een toetje en door de week ook andere zuivelproducten.
Sinds ze een jaar is geen flessen meer. Ze kon toen prima 'gewoon' leren drinken en het is niet goed voor de tandjes en de spraakontwikkeling (heb ik me laten vertellen). Aan zuivel krijgt ze 's ochtends een half bekertje (drinkyoghurt, melk) of een bord brinta, 's middags (melk/drinkyoghurt, soms chocomelk) en na het avondeten een toetje (biogarde of een 'lekker' toetje). En kaas op brood. Ze eet/drinkt geen grote hoeveelheden, dus krijgt ze vaker op de dag een beetje.
Hier ook geen flessen meer hoor. Smorgens drinkt ze 2 kleine bekertje zuiveldrank (yoki ofzo) en tussen de middag een bekertje melk. En savonds na t eten een yoghurtje of kwarkje ofzo.
wow...3 flessen nog.... hier na de 1e verjaardag gewone melk met vitamine d gaan geven in een beker (heel af en toe nog een flesje in de nacht, 1 maal per week ofzo) En dan 1 beker met het middag eten, in de ochtend at ze pap. Na de 2de verjaardag ging de pap eraf, die lustte ze niet meer. Dus toen werd het een grote (rietjesbeker) met melk bij de boterham in de middag. En nu drinkt ze 1 beker (lange beker) met het middag eten...soms ook niet.... ze eet daarnaast joghurt/kwark/vla enz enz...wanneer ze er zin in heeft (meestal eens per dag) En dat was het aan zuivel. Als je kaas niet mee telt want daar is ze dol op en kan ze wel een kilo per dag eten.....(zelfs zo in blokjes bv als tussendoortje)
noa krijgt sochtends alleen een fles pap en als ze ziek is waardoor ze niet eet krijgt ze savonds ook een fles gewone melk lust madam echt niet ze krijgt het gewoon niet weg en ze vind het echt vies daarintegen lust ze wel yoki en krijgt ze van mij dat om zo toch haar zuivel binnen te krijgen
Hier 2 (halve) bekers per dag, afwisselend melk of yoki. En na het avondeten nog wat yoghurt/vla/kwark. Totaal probeer ik iedere dag de aanbevolen 300ml te geven.
Hier 2 flessen nog op een dag, tot voor kort waren dit er ook nog 3. 's ochtends krijgt ze in bed een flesje melk (groeimelk), 's middags een beker halfvolle melk en voor het slapen een flesje melk (groeimelk). Ik moet zeggen dat ik van die eerste ook af wil, want tegenwoordig wil ze geen brood meer 's ochtends (is ook niet zo gek natuurlijk).
Hier ook met 1 jaar alle flessen in de prullenbak gegooid! Ze krijgt soms een beker melk soms een yoghurt en meestal een vitamine pil met calcium! En kaas vindt ze erg lekker.
Toen mijn zoon 2,5 jaar oud was, kreeg hij echt geen flessen meer! Gewoon een bekertje melk bij de maaltijd, ik probeer de aanbevolen hoeveelheid van 300 ml aan te houden. Soms drinkt hij iets meer en soms iets minder.
Als ik Jesse zijn melk niet in een flesje geef, drinkt hij het dus niet. Ik heb van alles geprobeerd, leuke bekers, tuitbekers, met rietje, met zulke funrietjes. Hoge beker, lage beker, warm, koud, lauw, hij kokhalst gewoon van melk uit een beker. Dus krijgt hij 's ochtends bij het ontbijt en 's avonds bij z'n brood een flesje met half melk, half thee. Dan drinkt hij het wel. Voor de rest drinkt hij gewoon uit een beker of glas, sap, water, yogidrink soms, en dat gaat prima. Alleen die melk wil nog maar niet lukken zonder fles... Toch vind ik het wel belangrijk dat hij z'n melk binnenkrijgt want hij eet maar matig z'n toetje. Dus: toch nog maar die fles...
dochterlief (27m) krijgt hier nog 2 flessen met gewone melk, smiddags en savonds voor het slapen gaan, vindt ze heerlijk.... absoluut geen pap producten erin !