Puddle jumper vs bandjes

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Bailief, May 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ons zoontje zit op "zwemles" (nog niet echt zwemmen maar kom). Daar laten ze de kindjes in het grote zwembad ploeteren met zo een "slangachtig" ding onder hun armen waar ze over gaan hangen. Gaat goed, ze kunnen niet voorover of kopje onder gaan. Wel altijd met begeleiding hé. En is goed voor hun motoriek blijkbaar zeggen ze daar want ze leren dat ze zelf moeten "werken" om vooruit te komen en boven te blijven.

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Wat goed dat ik dit topic tref. Onze dochter loopt juist motorisch voor op haar leeftijd en is een echt waterratje. Wij hebben een swimmtrainer maar zijn daar absoluut niet tevreden over. Dochter blijft daar niet goed in "hangen". We hebben nu gewoon bandjes voor haar, maar omdat ze maar een klein tenger poppetje is, zijn die bandjes goed lomp voor haar dunne bovenarmpjes. Dus ben al een tijdje op zoek naar een alternatief. 😊 Ik ga zo eens googlen.

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Lijken mij ideaal, alleen is het vanaf 15 kg. Dat weegt onze dochter nog lang niet. Haha. Wie weet voor volgend jaar zomer. ;)
    Hebben jullie nog tips voor andere alternatieven. Ze weegt nu rond de 10 kg.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Zo'n slang is ook nog wel leuk om eea mee te proberen. Ga ik ook even onthouden.

Kleintjuh, mijn dochter weegt net 12 kilo. Ik zag ook dat hij vanaf 15 kilo is maar ik ga het toch maar proberen. Vanaf 2 jaar staat er ook bij en ik kan me niet voorstellen dat 15 kilo een gemiddeld gewicht is voor elke 2 jarige 😅. Misschien heb je er over een tijdje wat aan :). Is zo'n zwemvest dan niet wat voor jouw dochter?

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Zoontje zwemt ook sinds zijn 12 wkn oud zijn. Met mijn begeleiding en vaak met de slang of kurkjes. Zwemles straks is met vestje daarom nu ook al begonnen

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Zwemvest van splashabout hebben we hier vanaf 11 kg. De oranje

Share This Page